@ Salamander, Wat fijn dat je geen bruinverlies meer hebt! had jij alleen bruinverlies of ook af en toe echt rood bloed? Hopelijk zit alles goed bij je ! ik dacht ook dat een innestelingsbloeding rond je nod was en daarna echt niet meer kon trouwens.. Maar de gyn zei het ook aan de telefoon....
hier is het ook normaal dat je de 1e echo pas hebt tussen de 10 en 12 weken.. Tenzij je een voorgeschiedenis hebt.. Vorige keer stond hij bij mij ook pas met de 10+2 gepland..
Ow vandaar.... nou dan is het erg lang wachten voor je pff! ehm ik heb iets te enthousiast neergezet dat het bruinverlies gestopt is. kom net terug van boodschappen doen en ik voelde weer iets, ik ga naar de wc en ja hoor.... het is er weer!!!!!
Ah oké. Misschien is dat hier ook normaal; ik heb geen idee. Ik heb al zo vroeg een echo omdat ik met behulp van IUI zwanger ben geraakt.
Hallo dames! Pff wat ben ik veel moe zeg! Dus vandaar niet zo veel online op t forum M'n eerste echo had ik destijds ook met 10 weken. K heb m nu met 8 weken gezien m'n voorgeschiedenis. En ze willen ook weer niet te vroeg een echo bij me doen. Maar ik heb stiekem toch best wel zenuwen hoor! Ik moet nog 2,5 weken op m'n eerste echo. K wou dat ik volgende week al kon ofzo Salamander, jeetje! Toen ik las dat t afslopend was, was ik erg blij. Maar jeetje dat je t nu weer ziet! Heel veel sterkte meis! Nieuwe dames, gefeliciteerd en welkom!
Tja.. ik was vanmiddag bij mn schoonzus, zij heeft ook 2 miskramen gehad. Ze wist niet dat ik weer zwanger ben maar ik moest er gewoon met iemand over praten, dus heb ik het haar verteld. Ze adviseerde toch om mn verloskundige nog een keer te bellen. Dus dat heb ik rond 17.00 uur gedaan. (bij de praktijk waar ik zit zitten 3 vk's). Ik kreeg nu een ander aan de tel dan vorige week. Zij begreep heel goed mijn ongerustheid en wat haar betreft mocht ik het screeningscentrum wel bellen met de vraag of ik eerder terecht kan. Ze zei alleen wel dat me dat voor dit moment duidelijkheid geeft maar nog steeds niet hoe het verder gaat... Als we nu geen hartje zien kan het het ook zijn dat we net te vroeg zijn (termijn is toch altijd in het begin nog een beetje onzeker). Dus ja wat dat betreft schiet ik er misschien weinig mee op. Nog even met mn man over gehad en mn moeder. Nu besloten om vanavond toch het screeningscentrum te bellen en hun om advies te vragen. Een echoscopist weet er natuurlijk heel veel van en kan me denk ik goed adviseren wat te doen... Dus ja, na het eten ga ik bellen en dan hoor ik het wel... Ben benieuwd wat ze zeggen!
Jeetje wat balen Salamander! Ik zou ook het screeningscentrum bellen, want kan me voorstellen dat je er erg onzeker van wordt! Sterkte meid!!
nee he salamander echt balen! dacht je er vanaf te zijn... Hoop dat je eerder terecht kan.. en ik hoop je morgen positief nieuws te kunnen brengen over bruinverlies
wat een spanning salamander... Ik heb ook pas later een 1ste echo. Volgende week naar de verloskundige en dan word afspraak gemaakt voor echo.
Sterkte Salamander! Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Ik ben zooooo moe en moet zo nog naar een etentje waar ik echt niet onderuit kan. Pffff.
Nou ik heb gebeld... ze hadden morgen om 13.30 een optie maar morgen kan mn man geen vrij krijgen en kan mn moeder ook niet mee en ik durf gewoon echt niet alleen!! Vrijdag zitten ze helemaal vol. Maandag hadden ze evt plek, ja die ene dag maakt dan ook niet meer uit... Bah bah bah... dan blijf ik voorlopig dus zitten met die onzekerheid, ben het zo spuugzat!!!!!!!
Dat is balen! Kan me heel goed voorstellen dat je het zat bent. Kunnen je man of moeder echt niets regelen?
Salamander wat een spanning zo zeg..... Ik ben ook niet erg actief momenteel. Supermoe en met een baan en een peuter vraagt dat best veel. Dus doe mn best . Hier veel krampjes en steekjes laatste dagen. En weeeige maag. Ik tel ook echt af tot dinsdag!
Jeetje salamander, verschikkelijk die onzekerheid! Ik heb ook een vroege echo gekregen ivm een eerdere miskraam. Ze zei toen dat bloed/bruinverlies niet altijd een miskraam hoeft te zijn/worden. Heel veel vrouwen hadden dat zei ze. Vooral in het begin van de zwangerschap. Sterkte meid!
Hier net mvm geweest en mag weer meedoen. Uiteraard ook netjes het wikkeldekentje gekregen. @ salamander ga voor je duimen dat het goed blijft gaan. @ de rest sterkte met wachten op jullie echo' s . Het is en blijft spannend. Ik ben ook aan het aftellen.
Anoniempje25, gefeliciteerd met je mooie echo!!!!! Salamander, wat erg dat je afscheiding blijft houden. Gelukkig is het nog steeds niet helder rood. Heel veel succes maandag!!!! Ktlkim, wouw ook een goede echo gefeliciteerd! Amira, op naar maandag het blijft nog even spannend! Miran78, geweldig toch dat je als nog op de natuurlijke manier zwanger bent geworden. Het bespaart je een hoop stres en hormonen!!! Yinxy, vervelend dat je het zo in je heupen en rug hebt hoop dat de fysio je van de pijn af kan helpen. En dat lijst je komt wel. GFH, ik ben het volkomen met je eens, dat eigenlijk iedereen mee moet doen aan mvm. Valie87, heel veel succes morgen Habibas, pharilla, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap op naar een goeie echo. Nataliiej, succes morgen met je echo!!!! Hier is alles rustig morgen komen ze van MvM. Ik ben soms erg moe en met vlagen misselijk.
@ Vallie87: Vooral door het feit dat ik afgelopen zaterdag met de pil gestopt ben en nu nog niet ongesteld besef ik dat ik waarschijnlijk echt zwanger ben. Het is voor mij nog steeds onwerkelijk en ik heb ook nergens last van. Ik kan niet wachten tot ik over twee weken mijn echo heb en het dan echt bevestigd wordt. Ondertussen heb ik het erg moeilijk op mijn werk. Mijn lieve collega met wie ik de kamer deel probeert al 6 jaar zwanger te worden en is ten einde raad. Kom ik straks aan met mijn ongelukje... @ Salamander: Heftig hoor. Niets zo erg als onzekerheid. Heel veel sterkte, meid! Ik duim met je mee voor een goede afloop. @ 1e echo: Ik hoor graag bij iedereen hoe de eerste echo is verlopen. Was dit bij jullie ook zo'n inwendige echo? Lijkt me echt vreemd als ze zo met een camera naar binnen gaan. Wat zie je als het nog zo minuscuul klein is?
@kheyra gefeliciteerd! Lees ik het goed? Zaterdag met de pil gestopt en nu al zwanger? Ik moest eerst ontpillen. Was na 3 maanden zwanger dus ook best snel. Ja de 1e echo is inwendig. Uitwendig kan je nog niets zien. Het is een lang ding maar gaat niet helemaal naar binnen. Ik voelde er verder niets van. Ik heb mijn 1e echo met 7 week gehad. Je zag een klein minimensje met een kloppend hartje
@ Rachster: Ik ben niet met de pil gestopt om zwanger te worden, maar omdat ik al zwanger bleek te zijn. Gewoon overal doorheen. Ik ben niet ziek geweest, gebruik geen medicatie en heb braaf iedere dag de pil geslikt. En dus toch zwanger geworden. Totaal onverwachts en best lullig tegenover de mensen die zoveel moeite moeten doen voor een kindje. Lijkt me echt super om al een kloppend hartje te zien! Aangezien het bij mij niet precies duidelijk is hoever ik ben, dus hopen dat ik dat straks ook te zien krijg.