Bevallingslijst 21-1 Lieke84 29jr 2e kindje 22-1 Kyrah12 - 34jr 6e kindje 23-1 1612 - 28 jr 1e kindje J 27-1 Pink - 38jr - 2e kindje (Buddy = Reb) J 26-1 Sassiekaa - 26jr 1e kindje 27-1 Sappie - 26jr 1e kindje 28-1 Sabrina1986 - 27jr - 3e kindje 30-1 Bbxx - 32jr - 1e kindje (Buddy = Mtr1982) J 30-1 Lappie - 37jr - 2e kindje (Buddy = Paula) J 30-1 Diaaan - 26 jr - 1e kindje J 31-1 Mtr1982 - 30jr - 1e kindje (Buddy = Bbxx) J 01-2 Reb - 27jr - 1e kindje (Buddy = Pink) J 03-2 Paula1984 29jr 2e kindje (Buddy = Lappie) J 28-3 Sanne2011 - 30jr - 2e kindje 18-6 Cathrien - 33jr - 1e kindje Afspraken, echo, nod etc. 05-11 - XxPinkxX - Controle VK 05-11 - Lappie - Pretecho 06-11 - Sanne2011 - 20 weken echo 06-11 - Paula1984 - Controle VK 06-11 - Lappie - Controle VK 08-11 - Bbxx - Extra groeiecho 11-11 - 1612 - Controle VK + intake kraamzorg 12-11 - Diaaan - Controle VK 12-11 - Cathrien - Extra echo 13-11 - Reb - Controle VK 16-11 - XxPinkxX - 3d echo 20-11 - Paula1984 - Controle VK 25-11 - Cathrien - Intake VK 26-11 - XxPinkxX - Controle VK 27-11 - Cathrien - Termijnecho 02-12 - Reb - Controle VK 12-12 - XxPinkxX - Controle VK 12-12 - Reb - Intake kraamzorg J × 4 J × 3 J × 1 Vlindertjes Cathrien Wil jij of jouw echo op de lijst? Geef het even door met een mooi kleurtje! Mtr1982 & Reb zorgen ervoor dat de lijst up to date blijft!
Bbxx jammer dat je niet veel van uk hebt gezien, maar wel leuk om aan zoiets mee te werken. Hier alleen last van een harde buik na een hoogtepunt tijdens het knuffelen haha. Dit heb ik ook al mijn hele zwangerschapsduur trouwens. Nou Cathrien je krijgt dus zo'n beetje alle kwaaltjes voor je kiesen. Morgen alweer een echo! Bbxx jeetje dat is wel even schrikken. Doe maar rustig aan meid! Hebben jullie al een geboorteplan of iets dergelijks? Vanochtend ook de intake gehad van de kraamzorg, nou dat was wel een leuk gesprek. Ook nog naar de dokter geweest omdat ik een blaasontsteking vermoedde en dat is dus idd zo, dus nu aan een kuur.
Erg wennen dat niksen..pfff dit worden vervelende weken. 1612 hier geen geboorteplan. Ik ga die ook niet maken, ik ga voor standaard en laat het allemaal een beetje aan het ziekenhuis over. Go with the flow
Bbxx breien(phildar is heel simpel en erg leuk!)? Haken? Geboortekaartje zelf ontwerpen? Alle boeken (tijdschriften)lezen waar je niet aan toe kwam? Alvast kerstkaarten schrijven? Pintrest doorspitten voor leuke ideeën voor bijv kerst of babykamer/spulletjes? Ehhhhmmmm..... Zal nog ff denken!
Geboorteplan. Tja bij de eerste had ik die en daar kwam niks van omdat ik niet kon bedenken hoe ik me zou voelen. Wel zou de belangrijkste zaken noteren. Bijv kind meteen op je buik. Navelstreng uit laten kloppen. Binnen een uur de borst geven. Als alles mogelijk is natuurlijk. Duidelijk met jullie overleggen of uitleggen wat er gaat gebeuren. Zelf uitzoeken als je in t Zh bevalt welke vorm van pijnstilling je wel of niet wil. Ik had een pethidine spuit gekregen (helemaal geweldig) maar die wil ik de volgende keer niet meer omdat beeb daar suf van werd. Nu zou ik kiezen voor zo'n pompje refi rema en dat tril ofzoiets haha! Ik zou er wel ff over nadenken.
Vl en ik stuiteren van blijdschap; we hebben een prachtig hartje gezien én gehoord! Onze beeb was al 24mm groot, we konden duidelijk de kant van het hoofdje zien en we dachten beentjes te zien, maar de vk dacht dat het de navelstreng was. In elk geval; prachtig! We zijn verliefd! En wat ging dat hartje lekker snel zeg! Een levendige beeb! En ik ben 1 dagje vooruit gezet, dus nu precies 9 weken zwanger en 17 juni uitgerekend (moet mijn banner nog even aanpassen). JOEPIE!!!! Foto houden jullie te goed. Het is nu te donker om n goede foto van de echofoto te kunnen maken.
Gefeliciteerd Cathrien! Heerlijk om te horen! Nu lekker gaan genieten en plannen maken om alle babywinkels onveilig te maken!!!
Hier gevloerd door de griep . Voel me flink beroerd! Mama's mogen niet ziek zijn, maar waarom krijgen ze dan wel de griep? # ikvinnutnieteerlijk!
Moet je overigens echt een geboorteplan op stellen wanneer je de baby gelijk op je buik wil en binnen een uur borstvoeding wil geven? Ik dacht dat dat een beetje standaard was? @Cathrien - Geniet ervan he! Fijn dat jullie zo in de wolken zijn!
Reb je moet niks. maar als je wensen hebt zou ik die wel kenbaar maken. Er zijn ziekenhuizen die de baby eerst nakijken, dus navelstreng doorknippen en hup op een andere tafel. En er wordt ook soms te lang gewacht met het aanleggen van de baby. En jij hebt dat vaak niet in de gaten omdat je verliefd naar je beeb aan het staren bent en geen benul van tijd hebt! De vorige keer wilde ik graag op de baarkruk maar toen ze me er naar vroegen moest ik er niet aan denken nog van dat bed af te komen. Dus tijdens de bevalling kan je altijd nog anders kiezen. Ik maak er wel weer een. Gewoon met de globale dingen die ik belangrijk vind. Nu ff een tukkie doen samen met ons muppiemeisje. Mijn hoofd bonkt en alles doet zeer .
Het genieten is ondanks de mooie echo van gister toch lastig merk ik. Ik heb jullie namelijk niet het andere (slechte) nieuws van gister verteld. Mijn vriend heeft gister helaas te horen gekregen dat ie z'n baan kwijt is. Er moeten wederom mensen uit en dit keer zit ie er ook bij. Echt zo kl*te. We zijn sinds deze maandag met een mega grote dure verbouwing begonnen, en er is een kindje op komst... en dan nu z'n baan kwijt. #zucht..... Ik probeer positief te zijn, en vl is dat ook zeker. Hij is ervan overtuigd snel iets nieuws te vinden. Ik vind t toch wel erg moeilijk en heb er toch wel wat kopzorgen van. Ik probeer me rustig te houden, uiteraard ook voor de baby. Maar damn.. wat n mega ongelukkige timing. Gatverdegatver! Maar hopelijk kunnen we ons naast het zoeken naar iets nieuws en solliciteren ook focussen op de baby. Dat zorgt wel voor fijne afleiding. En ons kindje zijn we gewoon super blij mee. En uiteindelijk komt t ook wel weer allemaal goed. Maar t voelt nu gewoon nog even flink kl*te. Om toch vrolijk af te sluiten, zoals beloofd, 2 foto's van de echo van gister. Is ons moppie niet mooi??
Cathrien, probeer echt een beetje te genieten van de zwangerschap en van jullie mooie moppie hoor. Ik begrijp je zorgen heel goed, want je wil een stabiele omgeving creëren voor je kleintje en dan helpt dit ook niet mee. Toen ik bij negen weken op mijn werk vertelde dat ik zwanger was, werd mijn contract ineens niet verlengd. Stomme fout van mezelf, naïef ook. Maarja, niks aan te doen. Alles komt uiteindelijk wel weer goed, jullie zijn met z'n tweeën en jullie weten waar de prioriteiten liggen. Natuurlijk komt zo'n dure verbouwing dan niet goed uit, maar zoveel kosten tegelijkertijd komen nooit echt uit. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, maar het komt vast goed. Geniet toch van de foto's en van het kleine groeiende wondertje daarbinnen Knuffel!
Dat is wel heel vervelend Cathrien, maar heb vertrouwen in vl. Door de komst van jullie beebje is hij extra gemotiveerd goed voor jullie te willen zorgen, komt vast goed meis. En als het toch een beetje krap wordt, die kleine heeft ook niet zoveel nodig als wij tegenwoordig allemaal denken he?! Dat ging bij onze oma's toch ook heel anders, en onze ouders zijn er ook groot mee geworden, toch? Dus niet te druk maken, is ook helemaal niet goed voor je komt vast op z'n pootjes terecht uiteindelijk. Pink, bleh hoofdpijn. Doe maar rustig aan! Hey Reb, moet eerlijk zeggen dat het vandaag niet zo goed lukt. En heb stiekem meer in huis rondgerommeld dan goed is. ... Maar ga nu weer op easy stand Hoe gaat het met jou fysiek? Veel baat bij de fysio?