15-31 jan 2014 nodtopic meiden

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door XxPinkxX, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bbxx

bbxx Niet meer actief

Fijn hoor Cathrien! Geniet maar lekker van alle schopjes en bewegingen :)
    Hier weinig slaap ;) maar verder heerlijk genieten van ons ventje.
    De ergste kraamklachten zijn achter de rug en eerste 12 kilo kwijt. Nog 13 to go om weer op oude gewicht te zijn. :D Hou nu nog veel vocht vast.

2. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Hoi meiden! Sorry voor mijn afwezigheid. Iedereen gefeliciteerd met jullie spruiten!
    Op 23-1 ben ik bevallen van onze tweede dochter L.ieke J.ulíe.
    Ze was er binnen een uur dus we hebben wel even moeten bekomen van de schrik. ML was net op tijd thuis.
    Ik had 's morgens dochterlief aangekleed en ML heeft haar naar het kdv gebracht. Ik dacht nog lekker even uit te kunnen slapen. Na een half uur bedacht ik me dat die harde buiken die ik al de hele week had wel regelmatig kwamen. Ik ben ze met mijn slaapdronken hoofd op gaan schrijven en toen zag ik dat ze om de 5 min kwamen. ML gebeld om te zeggen dat ik onder de douche ging om te kijken of ze af zouden nemen of dat ze door zouden zetten. Om kwart over 9 stond ik onder de douche en de harde buiken (die overigens geen pijn deden) stopte niet. Dus ML gebeld dat hij maar naar huis moest komen. Maar omdat hij leidinggevende is moest hij eerst een vervanger bellen.
    Om half 10 geb ik de vk gebeld om te vragen wat ik moest doen. Ze was twee straten van mij vandaan en zou wel even langs komen. Ze kwam om tien over half binnen lopen. Toen had ik nog steeds geen echte weeën. Om tien voor 10 heeft ze gekeken hoever ik was en toen zat ik op 4/5 cm. Dus ik dacht das mooi om mee te beginnen!
    ML nogmaals gebeld waar hij zat en hij zou over tien min thuis zijn. De vk zei dat als ik nog naar het zh zou willen we eigenlijk wel moesten gaan. Of we zouden wachten op ML en dan beslissen. Inmiddels kreeg ik weeën die zeer deden en ik moest wegzuchten. Beneden heb ik de vk nog wat te drinken gegeven en toen kwam ML binnen lopen om vijf over 10. Ik zei hem dat ik met deze weeën niet meer in de auto wilde stappen en hij begreep dat. De vk zei hem twee kruim
    Ken, twee emmers te halen en met spoed iemand van de Kraamzorg te bellen. Tegen mij zei ze dat ik alvast naar boven moest gaan en zij ging haar spullen uit de auto halen. Op bed kon ze nog een matje op het matras leggen en om vijf voor half 11 zei ze dat ze mijn vliezen ging doorprikken. Dus ik vroeg hoe ver ik was. Toen zat ik op 10cm en mocht ik gaan persen. ML zat net vijf tot tien min naast me. Na 1 perswee en de tweede wegzuchtend is onze tweede dochter om 1 min voor half 11 geboren! Het nadeel van zo'n stort bevalling is dat ik wel vier dagen naweeën heb gehad. Maar natuurlijk is ze dat allemaal waard! Ze doet het prima en groeit als kool!

Ik ben wel benieuwd naar jullie bevallingsverhalen!

3. bbxx

bbxx Niet meer actief

Hey Pink, fijn te lezen dat jullie het goed maken! Gefeliciteerd dochter!!!!!!!

Jemig ook al zo'n vlotte bevalling, het is wel raak hier ;)
    Ik heb er vanaf de eerste wee tot de bevalling 4 uur over gedaan, wat ook erg snel blijkt te zijn voor een 1e.

De bevalling was best heftig, want de weeen kwamen zo snel op elkaar dat ik niet meer de kans heb gekregen eraan te 'wennen' of in te komen. Heb erg pijnlijke weeen gehad, want had rug én beenweeen. Ik was 1,5 uur voor de daadwerkelijke geboorte in het ziekenhuis. Heb ongeveer een half uur geperst en toen was onze drop er :) Een kerngezond ventje en hij groeit ook als kool.

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Goedemorgen

sorry hoor ... ik was jullie weer eens kwijt ;)

al veel bevallen dames las ik, van harte meiden!

hier nu 38+3 dus ja het schiet behoorlijk op :)
    ik ben zo benieuwd wanneer het beginnen zal ...
    heb al heel lang 38+5 in mijn hoofd
    datis woensdag al :eek:
    maar hoe dichter het bij komt hoe meer ik denk dat het langer gaat duren

5. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    ow cathrien wat lastig zeg van je ud bij de mk!
    kan me indenken dat je er veel mee bezig was / bent

hoe was je 20 wk echo?
    weet je wat jullie krijgen?

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nou lang geleden dat ik hier poste sorry meiden!
    Allereerst gefeliciteerd met de beebjes!

Onze kleine B.enjamin is ook al weer 5 weken geweest gaat hard!
    Het is een enorm rustig en tevreden mannetje zn wereld van verschil met zn broer haha.
    Mn bv loopt als een trein de goede voorbereiding werpt zn vruchten af.

Bevalling was ook goed vrijdagavond 7/2 om 20.00 uur begon het heel langzaam en na een uur waren ze mooi regelmatig om de 5 min ze duurde 40/50 sec en waren zonder zuchten goed op te vangen dus ik twijfelde over voorwerk of zwakke weeen.
    Ml was ook niet thuis maar bij zn zus op een half uurtje rijden.
    Heb hem niet gebeld (vond hij achteraf niet grappig)
    Om middernacht kwam hij thuis ik kon ze nog steeds goed vangen hij vroeg zit je nog beneden? Ik zo ja het rommeld en beetje;)
    Toen begon de oudste te spoken ml is werkelijk uren boven met hem bezig geweest of hij voelde dat er wat aan de hand was want normaal slaapt hij gewoon door
    Om 04.00 stuurde hij een app naar beneden j. Slaapt hoe is het met je?
    Nou ondertussen was het wel zuchten duurde ze ruim een minuut en kwamen om de 3 minuten dus het echte werk!
    Ml vk gebeld die was er 5 min later (overbuurvrouw)
    2 cm ontsluiting.
    Om 6 uur zou ze weer komen ik had stevige weeen dus ze dacht dat het mooi vlotten zou.

Niet dus net als bijd oudste stagneert de ontsluiting weer bij 2 cm:(
    Plan de campagne ml oudste uit bed gehaald opa gebeld en hij ging hem wegbrengen.
    Ondertussen ik met de vk naar het ziekenhuis om 07.00 uur op de verloskamer ctg en aangesloten ondertussen werden de weeën steeds heftiger.
    7.30 vliezen breken na 2 pogingen lukte het eindelijk (erg dikke stugge vliezen)
    Leverde wel gelijk 4cm ontsluiting op ondertussen ook ml gearriveerd.
    Vanaf toen werd het hel on earth! Weer rugweeen pure rugweeen omg maar het ging erg snel want met contole na 30 min om 8 uur al 6/7 cm!
    Toen een uur van weeen vangen van de ergste soort die ik ook gevoeld had (oudste had ik een ruggenprik na 12 uur weeen zonder resultaat)
    Weer controle 6/7 cm echt de moed verdween en ik barste in huilen uit.
    Pijnstillers was het te laat voor ik moest door!
    Uiteindelijk nog een shot in mn been gekregen om 9.15 na veel smeken roepen.
    Maar om 9.30 moest ik plassen (mijn persdrang voelt altijd als plassen) en ja hoor volledige ontsluiting! In 15 min 3/4 cm vandaar dat het niet te vangen was.
    Om 9.38 na 6 min persen was hij daar dan 3585 gr en 52 cm onze mini kleine.vent.
    Hij had in het vruchtwater gepoept en was zo vies dat hij gelijk gewassen moest worden nadat hij even bij me lag. Kreeg hem gelijk bloot weer terug hoor!
    Eigen vk mocht me niet meer begeleiden ivm met dat poepen maar ze is wel gebleven voor steun zo lief!
    Ik had dus 2 vk een verpleegkundige en ml wat een luxe.

Gelukkig 0,0 schade downunder zefs geen haarscheurtjes!
    2 uur later mochten we alweer na onder de douche te zijn geweest naar huis.

7. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    wauw Paula wat een verhaal!
    van harte :)
    klinkt als een lange bevalling
    terwijl het best meeviel of niet?

en 10 cm en plassen haha
    grappig zeg , normaal als poepen :)

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vanaf aankomst in het ziekenhuis met 2 cm tot mini op mn buik 2 uur!
    En bij jou al wat aan de gang sanne?

9. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Hoi allemaal!
    Ik ben hier echt al veel te lang niet geweest.
    Iedereen heeft inmiddels de bevalling achter de rug en koestert zn kleine. Sanne zal inmiddels ook bevallen zijn toch?
    Ik hoop dat ze nog iets laat horen.

@hier: morgen 32 weken! Bij mij schiet t ook eindelijk op. Ik voel me goed. Alleen af en toe last van maagzuur en na fietsen last van mn kont en kruis, maar ja.. dat moet ik dan ook eigenlijk gewoon niet meer doen. Verder eigenlijk nergens last van, dus mag niet klagen. Het slapen met mn buikje die inmiddels toch wel groot begint te worden wordt wel iets minder comfortabel. Maar ja... hoort erbij.

Ik moet nog 3 weken werken en heb dan lekker verlof! Daar kijk ik echt naar uit.
    De bevalling zie ik niet tegen op, kan t eigenlijk niet afwachten... Want dat betekent dat ik ons kleine moppie eindelijk ga zien!
    We weten niet wat t wordt, dus tjeempie.. wat zal dat n verrassing zijn! Leuk leuk leuk!!

Ik hoop dat t met iedereen goed gaat en dat de kindjes t ook allemaal goed doen.

Groetjes!

Deel Deze Pagina