Ja het blijft toch een lastig iets. Wij staan samen achter deze beslissing, ook in een wat als scenario... Wij zijn er wel van doordrongen dat het kindje evengoed, ondanks een goede combinatietest, een handicap kan krijgen/hebben. We zullen er dan natuurlijk helemaal voor gaan.
Haha, leuk zulke leerlingen . De moeder van een vriendin heeft het bij ook al geraden. Ik straal het blijkbaar uit .
Ff nieuwsgierig hoor als je dan een slechte uitslag zou krijgen (niet van uit gaan natuurlijk) laat je dan verder onder zoek doen als bv een punctie?
Ja, hoe moeilijk ook, wij zullen dan wel verder onderzoek laten doen. Maar ik ga er vanuit dat dit voor ons niet van toepassing is. We zijn allebei nog piep, 30 en 31 , en leven gezond. Ik besef me daarentegen ook dat er dan alsnog de kans bestaat.
Over de combinatie test: die laten wij wel doen. Ik word dit jaar 34, dus ben niet helemaal piep meer. Daarnaast speelt er meer mee. We hebben begin dit jaar ook n uitvoerig DNA onderzoek laten doen naar 4 zeer ernstige ziektes. Mede vanwege t feit dat mijn vriend en ik erg ver familie zijn; de opa van mijn ma en de oma van mijn schoonpa zijn broer en zus. (Hoe krijg ik t voor elkaar??!) Een beetje kort door de bocht: In die kringen komen er ook ernstige ziektes voor dus vandaar dat we van te voren al wilden uitsluiten dat we niet een van die genen hadden. Die uitslag was gelukkig perfect. Maar toch willen we t zekere voor t onzekere nemen en de combinatie test ook doen. Evt ook vervolg onderzoek. Maar daar gaan we niet vanuit.
Tuurlijk moet je er vanuit gaan dat alles oké is Waar ik dus tegenaanloop in mijn gedachte: Stel de test is niet gunstig en je kiest voor een punctie. Je zou een miskraam krijgen en uit onderzoek bleek dat het kindje toch gezond was. Dit is voor mij dus de reden dat ik het niet wil/durf Gelukkig staan jullie beiden in elk geval achter de keuze
Hier ook de combi test. En vervolg mocht t nodig zijn. Bij de eerste ook gedaan en nu weer. Ik word over 4 mnd 39. Ik weet niet meer wie t zei over onderzoeken in België. Ik zou daar wel meer over willen weten. In geval dat. (gaan we natuurlijk niet vanuit) Weet je hoe dat heet of waar ik daar meer over kan vinden?
Pink ik had de echo zaterdag al gehad ivm een onvoorziene situatie bij e VK. Die was helemaal top! Met een mooi kloppend hartje! Hier zitten wij ook nog steeds te dubben over de combitest. Ik zou het idd wat Paula al zegt zo'n situatie willen voorkomen, maar een kindje met down (hoe egoistisch het ook klinkt) zou ik eerlijk gezegd ook niet willen... Die nipt test lijkt mij ook wel wat, maar vind ik vrij kostbaar. Maar ja een eventuele vlokkentest of punctie zal wel niet veel goedkoper zijn.... Moeilijk moeilijk moeilijk.
1612 fijn dat je een goede echo had. Nu bedenk ik me dat ik dat wel al gelezen had. ik had alleen op de lijst gekeken en die info niet gekoppeld. De vruchtwater punctie wordt vergoed bij een hoog risico dus daar hoef je zelf niks voor te betalen. Maar ik vind het die 400 wel waard als je daardoor geen risico op een mk loopt. Waarom doen ze dat eigenlijk nog niet in Nederland? Bbxx bedankt voor de info. Ik zal het eens lezen! Vandaag weer een brak dagje gehad. Het begon vanmorgen redelijk. Ff wat werk weggewerkt en punten ingevoerd op mijn werk maar bij thuiskomst stik beroerd. En dat is de hele dag blijven hangen. Zal wel te maken hebben met mijn slaaptekort van vannacht. Nu gaat t wel weer gelukkig!
Ik wil nog even een afspraak toevoegen...24 juni de eerste echo!! Jeeeej!!! En even een korte reactie verder...Wij gaan ook de combinatietest laten doen. Mijn man wilde dit heel graag, van mij hoefde het niet echt maar goed....Verder hier ook een enorme vermoeidheid!! Maar ik hoor om me heen dat dit na 3 maandjes wel minder moet worden...
Bevallingslijst 21-1 Lieke84 29jr 2e kindje 22-1 Kyrah12 - 34jr 6e/7e kindje 23-1 1612 - 28 jr 1e kindje 25-1 Diaaan - 26 jr - 1e kindje 26-1 Pink - 38jr - 2e kindje 26-1 Sassiekaa - 26jr 1e kindje 27-1 Sappie - 26jr 1e kindje 28-1 Reb - 26jr - 1e kindje 28-1 Sabrina1986 - 27jr - 3e kindje 29-1 Mtr1982 - 30jr - 1e kindje 30-1 Bbxx - 32jr - 1e kindje 30-1 Nadia33 33jr 2e kindje 30-1 Ennairam 24jr 1e kindje 31-1 Kleineknuff - ??jr 2e kindje 02-2 Lappie - 37jr - 2e kindje 03-2 Cathrien - 33jr - 1e kindje 04-2 Paula1984 29jr 2e kindje Afspraken, echo, etc. 11-06 - Sabrina1986 Echo 12-06 - Bbxx - Termijnecho VK 12-06 - Mtr1982 Intake VK 12-06 - Sappie1986 - Intake VK 14-06 - Sassiekaa Vroege pretecho 14-06 - Kyrah12 Echo 15-06 - 1612 - Echo 17-06 - Sassiekaa Intake VK 24-06 - Reb Intake VK 24-06 - Diaaan - Echo 25-06 - Cathrien Echo 26-06 - XxPinkxX - Termijnecho 26-06 - Sappie1986 - Extra Echo 27-06 - Reb - Echo 27-06 - Nadia33 Echo 27-06 - Bbxx - Echo + VK 28-06 - Mtr1982 - Echo 05-07 - Paula 1984 Intake + echo VK 05-07 - Ennairam Intake, echo 05-07 - Cathrien - Intake 11-07 - XxPinkxX - Afspraak Gyn 11-07 - Bbxx - Echo + VK 17-07 - Mtr1982 - 2e afspraak VK Wil jij of jouw echo op de lijst? Geef het even door met een mooi kleurtje!
Valt mee hier Reb. Wel wat vroeger gaar dan anders, gelukkig overdag nog aardig wakker. Het weer van afgelopen dagen, maakt je ook lomer.
Ik kan smorgens m'n bed niet uitkomen! Ik heb echt het idee of ik niet geslapen heb...als ik thuis kom van mn werk plof ik neer op de bank en dan kom ik er liever niet meer vanaf haha...gelukkig heb ik op mn werk er maar weinig last van!