Ja ze zeggen dat je het jij een 2e of volgend kindje eerder voelt. Mijn placenta ligt weer aan de voorkant. Zl voelde ik daardoor pas met 22 weken hopelijk nu iets eerder. Mijn baarmoeder ligt wel al hoger bij de vorige kwam hij met 14 weken boven mijn schaambeen uit nu voelde ik hem zelf er al boven. Vrijdag bevestigde de vk idd dat hij er al goed boven ligt.
Ohw, nou hopelijk voel je de kleine nu inderdaad eerder Zegt de VK uit zichzelf waar je placenta ligt? Want anders moet ik het even vragen
Ik heb gegoogeld op atopisch eczeem en bij de eerste de beste link met informatie die ik aanklikt herkende ik er heel veel van! Droge huid, schilfers, jeuk, bultjes met vocht, tot kleine ontstekingen erin. Wat is 'atopisch' precies? Heb jij áltijd eczeem? Of net als ik ook bij stress situaties? En mag ik vragen waar jij de eczeem hebt? Doe jij iets om het te voorkomen? Of behandel je het alleen als je het krijgt? Ik probeer mijn handen altijd vet te houden, en zo min mogelijk agressief schoonmaakmiddel aan m'n handen te krijgen. En natuurlijk proberen om je niet druk te maken en stress te voorkomen. Maar dat is niet altijd zo simpel. Heb jij t al van jongs af aan? Of is het als bij mij pas op latere leeftijd begonnen? Bij mij is t voor het eerst gekomen na een héle héle heftige stresssituatie. Details geef ik er liever niet over. Maar een soort hel op aarde situatie, voor weken maanden lang. En toen ineens na n aantal weken kreeg ik het. Pas bij een 3e keer en terugkijken wanneer ik het voor t eerst had werd t gelinkt aan stress situaties. Tegenwoordig voel ik t bijna aankomen als ik me stressig voel. Dan weet ik gewoon dat ik me dan écht moet proberen te ontstressen, anders is t een ontploffing van eczeem. Zoals nu dus. Ik kon t nu niet tegengaan. Logisch denk ik. Sorry andere dames voor het off-topic verhaal, maar ben toch wel erg benieuwd naar Reb's ervaring hiermee. @Reb: je mag me ook n privé bericht sturen. Dat is voor de andere dames misschien wat leuker. Ipv hier zo off-topic erover kletsen. Ik heb alleen nog geen ervaring met privé berichten, dus moet ff zoeken hoe en waar dat zit.
Om ook iets anders nog te zeggen: Mijn zwangerschapstest van vanochtend was bijijijna wit!! En de ovutest die ik ook meteen maar deed, kreeg een lichte 2e streep, maar wel heel duidelijk. Ben benieuwd of die streep de komende dagen gaat oplopen. Zou super zijn!
@Reb: Welkom terug! Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad. Als je voor de combinatietest van te voren heb bloed geprikt, dit moet wel apart aangegeven worden, dan krijg je bij de echo de uitslag. Ik kreeg van de echopraktijk een aparte etui mee voor het bloedprikken voor de combinatietest. @Pink: Ik heb vandaag bloed geprikt. Dit is nu onderweg naar Antwerpen en dan door naar Amerika. Over 2 à 3 weken krijgen we de uitslag per e-mail. @Cathrien: Heavy meid! Ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen. Wellicht is het inderdaad en goed idee om je werkgever te vertellen, zodat deze meer begrip kan hebben voor jouw sitautie. Klinkt nog steeds stom, maar fijn dat je ZW-test bijna wit is. Ik hoop dat je deze week een mooie ovu-test krijgt.
Hier is ook het eerste trimester voorbij en ben zo benieuwd wanneer ik de kleine ga voelen. ik heb soms wel het gevoel alsof ik zenuwtrekjes van binnen heb op de plaats waar de kleine zit. Wie weet is het de kleine wel .
Bevallingslijst 21-1 Lieke84 29jr 2e kindje 22-1 Kyrah12 - 34jr 6e kindje 23-1 1612 - 28 jr 1e kindje 27-1 Pink - 38jr - 2e kindje 26-1 Sassiekaa - 26jr 1e kindje 27-1 Sappie - 26jr 1e kindje 28-1 Sabrina1986 - 27jr - 3e kindje 30-1 Bbxx - 32jr - 1e kindje 30-1 Nadia33 33jr 2e kindje 30-1 Lappie - 37jr - 2e kindje 30-1 Diaaan - 26 jr - 1e kindje 31-1 Mtr1982 - 30jr - 1e kindje 01-2 Reb - 26jr - 1e kindje 03-2 Paula1984 29jr 2e kindje 27-3 Sanne2011 - 30jr - 2e kindje Afspraken, echo, etc. 15-07 - Diaaan - 2e echo + combinatietest 17-07 - Mtr1982 - 2e afspraak VK 17-07 - 1612 - 2e afsrpaak VK 18-07 - Lappie - vijfde echo en intake VK 19-07 - XxPinkxX - Combinatietest 20-07 - Mtr1982 - Combinatietest 23-07 - Nadia33 - Combinatietest 26-07 - paula1984 - Termijnecho 29-07 - Reb - 2e afspraak VK 29-07 - Diaaan - 2e afspraak VK 30-07 - Reb - Combinatietest 31-07 - Lappie - VK + 7e echo 05-08 - Bbxx - Echo 05-08 - 1612 - 3e afspraak VK 07-08 - Sanne2011 - 1e echo 07-08 XxPinkxX Afspraak gyn 16-08 - Mtr1982 - 3e afspraak VK 20-08 - Lappie - Vruchtwaterpunctie 20-08 - Paula1984 - afspraak VK 21-08 - Reb - Pretecho + geslachtsbepaling 26-08 - Reb - 3e afspraak VK 12-09 Paula1984 20 weken echo Vlindertjes Cathrien Wil jij of jouw echo op de lijst? Geef het even door met een mooi kleurtje! Mtr1982 & Reb zorgen ervoor dat de lijst up to date blijft!
Vandaag naar de verloskundige geweest. Zoals ik had verwacht ben ik afgevallen, 3 kg sinds vorige maand. Op zich niet zo erg, wel iets om in de gaten te houden. Advies om alles te eten wat ik wil, zodat ik toch wat binnen krijg (eet ontzettend slecht). Omdat mijn bloedwaarden verder allemaal dik in orde waren (met een ijzergehalte die ontzettend hoog was), hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken. Oh en het belangrijkste, we hebben voor het eerst het hartje horen kloppen, wauw wat mooi!! Ik ben helemaal in de wolken. Alsof er een last van me afviel en ik nu wat kan gaan genieten; beseffende dat de combinatietest morgen nog op het programma staat, stel ik dat genieten even een dagje uit. En nog grappig was dat uit mijn bloed is gebleken dat ik ooit de waterpokken heb gehad, niemand heeft het gemerkt maarja
@Cathrien Ik heb je een privébericht gestuurd. Niet omdat de anderen het niet mogen weten, maar het is een hele lap tekst Fijn dat je zwangerschapstest weer wit is, spannend! @Mtr Bedankt! Ik kreeg inderdaad ook een etui mee, en de verloskundige heeft me er vandaag van verzekert dat we morgen direct de uitslag krijgen omdat alle bloedresultaten al binnen waren. Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt voor je, en duim ook heel erg voor jullie! Hoop dat alles goed is met jullie kleintje.
@Reb: leuk dat je t hartje gehoord hebt! Wauw, lijkt me heel bijzonder. Succes morgen. Hopelijk is alles goed! Ik zal nu je privé bericht ff lezen. Thanks alvast!
Hier ook vandaag bij de vk geweest voor de 2e controle. Mijn bloed was verder ook helemaal in orde, ijzer alleen iets te laag maar dan is normaal in het begin van de zwangerschap. Ook het hartje gehoord!! Wat bijzonder! Kindje groeit goed. De vk was erg positief overal over! Goede berichten dus!