15-31 jan 2014 nodtopic meiden

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door XxPinkxX, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja ze zeggen dat je het jij een 2e of volgend kindje eerder voelt.
    Mijn placenta ligt weer aan de voorkant. Zl voelde ik daardoor pas met 22 weken hopelijk nu iets eerder.
    Mijn baarmoeder ligt wel al hoger bij de vorige kwam hij met 14 weken boven mijn schaambeen uit nu voelde ik hem zelf er al boven. Vrijdag bevestigde de vk idd dat hij er al goed boven ligt.

2. Reb

Reb Niet meer actief

Ohw, nou hopelijk voel je de kleine nu inderdaad eerder :) Zegt de VK uit zichzelf waar je placenta ligt? Want anders moet ik het even vragen ;)

3. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Ik heb erom gevraagd.

4. Reb

Reb Niet meer actief

Oke, good to know :) Thank you!

5. paula1984

Hier vertelde ze het. Maar gewoon naar vragen of ze het kan zien vast wel!

6. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Ik heb gegoogeld op atopisch eczeem en bij de eerste de beste link met informatie die ik aanklikt herkende ik er heel veel van! Droge huid, schilfers, jeuk, bultjes met vocht, tot kleine ontstekingen erin.
    Wat is 'atopisch' precies?
    Heb jij áltijd eczeem? Of net als ik ook bij stress situaties?
    En mag ik vragen waar jij de eczeem hebt?
    Doe jij iets om het te voorkomen? Of behandel je het alleen als je het krijgt?
    Ik probeer mijn handen altijd vet te houden, en zo min mogelijk agressief schoonmaakmiddel aan m'n handen te krijgen. En natuurlijk proberen om je niet druk te maken en stress te voorkomen. Maar dat is niet altijd zo simpel.
    Heb jij t al van jongs af aan? Of is het als bij mij pas op latere leeftijd begonnen?
    Bij mij is t voor het eerst gekomen na een héle héle heftige stresssituatie. Details geef ik er liever niet over. Maar een soort hel op aarde situatie, voor weken maanden lang. En toen ineens na n aantal weken kreeg ik het.
    Pas bij een 3e keer en terugkijken wanneer ik het voor t eerst had werd t gelinkt aan stress situaties.
    Tegenwoordig voel ik t bijna aankomen als ik me stressig voel. Dan weet ik gewoon dat ik me dan écht moet proberen te ontstressen, anders is t een ontploffing van eczeem. Zoals nu dus. Ik kon t nu niet tegengaan. Logisch denk ik.

Sorry andere dames voor het off-topic verhaal, maar ben toch wel erg benieuwd naar Reb's ervaring hiermee.
    @Reb: je mag me ook n privé bericht sturen. Dat is voor de andere dames misschien wat leuker. Ipv hier zo off-topic erover kletsen.
    Ik heb alleen nog geen ervaring met privé berichten, dus moet ff zoeken hoe en waar dat zit. ;)

7. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Om ook iets anders nog te zeggen:
    Mijn zwangerschapstest van vanochtend was bijijijna wit!! :D
    En de ovutest die ik ook meteen maar deed, kreeg een lichte 2e streep, maar wel heel duidelijk. Ben benieuwd of die streep de komende dagen gaat oplopen. Zou super zijn! :)

8. bbxx

bbxx Niet meer actief

Klinkt veelbelovend hoor Cathrien, ik hoop dat je ovu er langzaamaan aan gaat komen! Xxx

9. mtr1982

mtr1982 Bekend lid

6 mei 2011
    810
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Reb: Welkom terug! Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad. Als je voor de combinatietest van te voren heb bloed geprikt, dit moet wel apart aangegeven worden, dan krijg je bij de echo de uitslag. Ik kreeg van de echopraktijk een aparte etui mee voor het bloedprikken voor de combinatietest.

@Pink: Ik heb vandaag bloed geprikt. Dit is nu onderweg naar Antwerpen en dan door naar Amerika. Over 2 à 3 weken krijgen we de uitslag per e-mail.

@Cathrien: Heavy meid! Ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen. Wellicht is het inderdaad en goed idee om je werkgever te vertellen, zodat deze meer begrip kan hebben voor jouw sitautie. Klinkt nog steeds stom, maar fijn dat je ZW-test bijna wit is. Ik hoop dat je deze week een mooie ovu-test krijgt.

10. mtr1982

mtr1982 Bekend lid

6 mei 2011
    810
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is ook het eerste trimester voorbij en ben zo benieuwd wanneer ik de kleine ga voelen. ik heb soms wel het gevoel alsof ik zenuwtrekjes van binnen heb op de plaats waar de kleine zit. Wie weet is het de kleine wel :D.

11. Reb

Reb Niet meer actief

#1291 Reb, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2013
    Bevallingslijst
    21-1 Lieke84 – 29jr – 2e kindje
    22-1 Kyrah12 - 34jr – 6e kindje
    23-1 1612 - 28 jr – 1e kindje
    27-1 Pink - 38jr - 2e kindje
    26-1 Sassiekaa - 26jr – 1e kindje
    27-1 Sappie - 26jr – 1e kindje
    28-1 Sabrina1986 - 27jr - 3e kindje
    30-1 Bbxx - 32jr - 1e kindje
    30-1 Nadia33 – 33jr – 2e kindje
    30-1 Lappie - 37jr - 2e kindje
    30-1 Diaaan - 26 jr - 1e kindje
    31-1 Mtr1982 - 30jr - 1e kindje
    01-2 Reb - 26jr - 1e kindje
    03-2 Paula1984 – 29jr – 2e kindje
    27-3 Sanne2011 - 30jr - 2e kindje

Afspraken, echo, etc.
    15-07 - Diaaan - 2e echo + combinatietest
    17-07 - Mtr1982 - 2e afspraak VK
    17-07 - 1612 - 2e afsrpaak VK
    18-07 - Lappie - vijfde echo en intake VK

19-07 - XxPinkxX - Combinatietest
    20-07 - Mtr1982 - Combinatietest
    23-07 - Nadia33 - Combinatietest
    26-07 - paula1984 - Termijnecho
    29-07 - Reb - 2e afspraak VK
    29-07 - Diaaan - 2e afspraak VK

30-07 - Reb - Combinatietest
    31-07 - Lappie - VK + 7e echo
    05-08 - Bbxx - Echo
    05-08 - 1612 - 3e afspraak VK
    07-08 - Sanne2011 - 1e echo
    07-08 – XxPinkxX – Afspraak gyn
    16-08 - Mtr1982 - 3e afspraak VK
    20-08 - Lappie - Vruchtwaterpunctie
    20-08 - Paula1984 - afspraak VK
    21-08 - Reb - Pretecho + geslachtsbepaling
    26-08 - Reb - 3e afspraak VK
    12-09 – Paula1984 – 20 weken echo

Vlindertjes :(
    Cathrien

Wil jij of jouw echo op de lijst? Geef het even door met een mooi kleurtje!
    Mtr1982 & Reb zorgen ervoor dat de lijst up to date blijft! :)

12. Reb

Reb Niet meer actief

#1292 Reb, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2013
    Vandaag naar de verloskundige geweest. Zoals ik had verwacht ben ik afgevallen, 3 kg sinds vorige maand. Op zich niet zo erg, wel iets om in de gaten te houden. Advies om alles te eten wat ik wil, zodat ik toch wat binnen krijg (eet ontzettend slecht). Omdat mijn bloedwaarden verder allemaal dik in orde waren (met een ijzergehalte die ontzettend hoog was), hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen over te maken.
    Oh en het belangrijkste, we hebben voor het eerst het hartje horen kloppen, wauw wat mooi!! Ik ben helemaal in de wolken. Alsof er een last van me afviel en ik nu wat kan gaan genieten; beseffende dat de combinatietest morgen nog op het programma staat, stel ik dat genieten even een dagje uit.
    En nog grappig was dat uit mijn bloed is gebleken dat ik ooit de waterpokken heb gehad, niemand heeft het gemerkt maarja :)

13. Reb

Reb Niet meer actief

@Cathrien
    Ik heb je een privébericht gestuurd. Niet omdat de anderen het niet mogen weten, maar het is een hele lap tekst ;)
    Fijn dat je zwangerschapstest weer wit is, spannend!
    @Mtr
    Bedankt! Ik kreeg inderdaad ook een etui mee, en de verloskundige heeft me er vandaag van verzekert dat we morgen direct de uitslag krijgen omdat alle bloedresultaten al binnen waren.
    Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt voor je, en duim ook heel erg voor jullie! Hoop dat alles goed is met jullie kleintje.

14. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    @Reb: leuk dat je t hartje gehoord hebt! Wauw, lijkt me heel bijzonder. Succes morgen. Hopelijk is alles goed!
    Ik zal nu je privé bericht ff lezen. Thanks alvast!

15. diaaan

diaaan Actief lid

17 apr 2013
    140
    0
    0
    Hier ook vandaag bij de vk geweest voor de 2e controle. Mijn bloed was verder ook helemaal in orde, ijzer alleen iets te laag maar dan is normaal in het begin van de zwangerschap. Ook het hartje gehoord!! Wat bijzonder! Kindje groeit goed. De vk was erg positief overal over! Goede berichten dus!

16. Reb

Reb Niet meer actief

Dat is fijn :) Bijzonder he! :D

17. mtr1982

mtr1982 Bekend lid

6 mei 2011
    810
    0
    16
    NULL
    NULL
    Diaaan en Reb, fijn dat het allemaal goed was van de Vk. Reb ik duim voor je op een mooie uitslag!

18. Reb

Reb Niet meer actief

Thanks meis, lief van je!

19. paula1984

Fijn mooie uitslagen meiden!
    Reb sucses vandaag hopelijk alles dik in orde!

20. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Succes vandaag Reb! Hoe laat moet je?

Deel Deze Pagina