Hoi meiden, Wie heeft ervaring met het volgende? Sinds zaterdagavond heb ik bruine afscheiding. Vanaf dat ik zwanger ben heb ik nooit bloed verlies of bruine afscheiding gehad dus ik schrok me kapot! We mochten zondagochtend in het zkh langskomen en gelukkig was met de kindjes (en de rest, placenta etc. ) alles goed. Maar het was wel goed dat we langs waren gekomen, het hoort gewoon eigenlijk niet zei de arts, we weten dus niet waar het van komt, het leek ook minder te worden, waarschijnlijk een wondje van de baarmoedermond. Heb nog wel een spulletje gekregen voor mijn darmen omdat de stoelgang zo onregelmatig is. Daar kon de bruine afscheiding niet van zijn maar omdat mijn buik wel heel hard is steeds denkt de arts dat dát daarmee te maken heeft. Nu belde ik dus net naar het ziekenhuis omdat ik toch het idee heb dat de bruine afscheiding niet minder wordt. Ik vroeg gewoon wanneer ik aan de bel moet trekken. Krijg ik het antwoord, tja als gister alles goed was dan hoeft u zich geen zorgen te maken. Ik zei ja maar de Gyn zei dat als ik het weer een keer had dat ik dan langs moest komen. Dus ik zei ZELF zal ik dan anders eind van de week bellen? Ja dat was een goed idee.... Nu zit het me toch nog steeds niet 100% lekker, ik weet dat het goed zit maar fijn blijft dit niet
Je hebt er natuurlijk 2 kindjes inzitten, dat is zowiezo al belastend voor je baarmoeder. Een slechte stoelgang kan door het drukken al een gesprongen ader veroorzaken. Juist nu is alles zo goed doorbloed en je hebt 2 liter bloed meer dan normaal dus het kan allemaal een stuk gevoeliger zijn. Als er idd een adertje stuk is oid dan kan het wel even een poosje duren voor je bruinverlies over is. Als je verder geen kramp oid hebt zou ik me er niet al te druk over maken. Ik snap wel dat je ongerust bent hoor!
Hoi Linda, Wat hoort wel en wat hoort niet? Toen ik net zo ver was als jij had ik ook soort bruin verlies. En juist in die periode ging het met mij heel slecht omdat ik extreem misselijk was en (weer) in het ziekenhuis lag. Maar tijdens de echo was te zien dat de baby het super deed. Dit bruinverlies hield een dag of 4 aan, maar toen het op gehouden was was ik natuurlijk heel erg opgelucht. je wilt zorgeloos je zwangerschap doorkomen, maar bepaalde kwaaltjes horen er blijkbaar gewoon bij.. Probeer je niet teveel zorgen te maken meid. Grt Vanilia
thnx voor jullie reacties, wist niet dat een kapot adertje zo lang kan duren dus goed dat ik het weet, ik heb ook erge last van obstipatie dus ik denk dat het ook daar mee te maken heeft, ik baal inderdaad dat het niet minder wordt
Ik had tijdens mijn zwangerschap ook heel veel last van verstopping en ook bruin bloedverlies . Ik werd ook gek van de zenuwen dus kan je goed begrijpen hoor. Probeer zoveel mogelijk te drinken en veel fruit eten. Hoop dat het gauw stopt meid.
Mijn vrouw heeft ook 4 weken bloedverlies gehad vanaf week 15. Het is nu net sinds een week over. De verloskundige zei wel dat er bij de 20 weken echo extra goed gekeken moet worden of de placenta of de vaten niet voorliggen, ook dit kan een oorzaak van het bloedverlies zijn. Ook wij waren erg geschrokken en ongerust, omdat het ook zolang duurde. Gelukkig mochten we wat vaker langskomen om het hartje te luisteren en altijd bellen. We hebben overmorgen de 20 weken echo, erg spannend dus!
@towser, succes nou en bloed lijkt me dan nog enger @minke, thnx voor je reactie, fijn dat iemand je zo begrijpt!
Lief dat je het vraagt, uiteindelijk gaat het nu goed met de lactulose siroop. De andere middeltjes werd ik misselijk van. Mijn buik is nu ene stuk ontspannender. De schrik van de afscheiding zit er nog wel in maar ik moet gewoon weer vertrouwen hebben. Ik ga deze week nog even langs bij de apotheek want ik moet nu even weten of ik die siroop mag blijven gebruiken.
Hai Linda, Bruinverlies kan een vervelend ongemak zijn en het kan lang aanhuden. Ik heb twee spannende weken achter de rug, omdat ik last kreeg van oud bloedverlies na een vrijpartij. Het is nu, precies 2 weken na dato, nog steeds niet over. Heb me er onwijs veel zorgen om gemaakt, maar gisteren bij de verloskundige bleek dat mijn kleintje gewoon lekker groeit. Waarschijnlijk heb ik een gevoelige baarmoedermond, of ligt de placenta niet heel gunstig. Misschien is dat bij jou ook het geval. Net als jij, heb ik ook erg last van verstopping/harde ontlasting. Mijn verloskundige dacht dat het daar ook mee te maken kon hebben. Alles zit van binnen zo dicht bij elkaar en het is allemaal zo week. Als je dan een klein wondje hebt van binnen, kan het zo weer opengaan door ontlasting die erlangs komt, of door simpelweg te bewegen. Zolang je geen pijnlijke buikkrampen hebt, is er in principe niets aan de hand. Maar goed, ik weet hoe onzeker dit je kan maken hoor Ik werd er ook bang van. Liefs, Lonit