Al 9 dagen overtijd zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inggrid, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Hallo dames, ik ben al 9 dagen overtijd. Zijn er meer dames met deze ervaring? wat deden jullie om je hoofd niet gek te maken. wil zo graag dat de kleine eens geboren wordt. Ik wordt maandag gestript aols de kleine er nog niet is. Hoop nog steeds dat het niet nodig is maar ben er bang voor. Vindt het ook een beetje eng worden, ze zeggen wel zo lang hij zich nog goed voelt. Maar ja ik vindt het niet fijn dat het zo lang duurt. Heb beetje positieve verhalen nodig geloof ik. Ik maak me toch dan ongewild ongerust en ben steeds blij als ik de kleine voel spartelen.

Iemand ervaringen?

Liefs Ingrid

2. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Bij de eerste was ik 4 dagen overtijd maar op de uitgerekende datum gestript. Dit hielp dus uiteindelijk pas 4 dagen later. De tweede was 8 dagen overtijd en begon spontaan. De derde 5 dagen overtiijd en het strippen lukte niet de dag van te voren. De volgende ochtend had ik onze dochter in mijn armen. Sterkte met de laatste loodjes!!

3. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Zit er vandaag ook 7 dagen overheen en voel me daar niet prettig bij. Ben erg bang dat ik moet worden ingeleid en de gynaecoloog de bevalling doet. Dat lijkt me een stuk minder prettig dan mijn eigen verloskundige. Vooral omdat ik nog niet in het ziekenhuis gelopen heb.

Gelukkig heeft mijn vk aangeboden om me vandaag te strippen (ja op zondag!) als ik er doorheen zat. Ik denk dat ik haar wat later op de ochtend maar even ga bellen.

Op internet las ik dat het bij een derde van alle mensen die 41 weken of langer zwanger waren hielp, bij een derde alleen voor voorweeen zorgde en bij een derde niks deed. Hopelijk horen wij bij de eerste groep.

Bij onzerkheid mag je trouwens altijd om extra controles vragen. Dat heb ik ook gedaan en stelt me gerust.

Mijn vk heeft overigens ook geadviseerd om seks te hebben. In de sperma zit nl. hetzelfde stofje als in de gel die ze inbrengen als ze inleiden. Volgens haar kan dit soms net het laatste zetje geven dat je nodig hebt. Bij mij helaas zonder resultaat.

Veel succes morgen!

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Bij Eva was ik 15 dagen overtijd en toen ben ik ingeleid.
    Zij heeft er niets mee geleden dat ze zo lang bleef zitten, mama daarintegen was t goed beu;)
    Ze hebben toen geen pogingen gedaan om te strippen, uberhaupt niet gekeken of t kon!

Nu ben ik dus 1 dag overtijd, dinsdag moet ik naar de VK. Ben dan 40,3 en ga ik vragen of ze kijken of ze kunnen strippen.
    Dit heb ik afgesproken met 1 van de VK die in de praktijk zitten, alleen heb ik dus een ander deze week.

En hoe moet je je niet gek laten maken, meid dat gaat niet haha. Probeer alleen niet al te veel zorgen te maken over de gezondheid van je kleintje.....dat houden ze goed in de gaten en zolang je nog genoeg leven voelt weet je dat t oke is.
    Alleen die ongeduldheid...HERKENBAAR!!

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Als je nog leuke dingen kunt doen, zou ik lekker je week vol gaan plannen. Lunchen met een vriendin, shoppen, etc. Zo lijken de dagen iets sneller te gaan.

Succes meid! Ennuh... langer dan 5 dagen kan het niet meer duren!

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik was ruim 14 dagen overtijd. Ze hebben mij ook gestript, maar dat heeft niks uitgehaald. Uiteindelijk moest er gel ingebracht worden en diezelfde dag werd Sem geboren. Op het end was ik het ook een beetje zat en heel erg nieuwsgierig naar hoe hij eruit zou zien.

Eerst waren ze bij het ZH bang dat ik misschien te weinig vruchtwater zou hebben en er was al wat verkalking te zien. Maar bij de geboorte zelf viel het ontzettend mee, ik had nog zat vruchtwater. En ik vond het juist erg prettig in het ZH. Bij mijn 2e ga ik ook sowieso in het ZH bevallen.

7. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ik heb 11 dagen overtijd gelopen.. vond het ook niks maar kleine vond het prima hahaha... Ik ben op woendag bij vk geweest met 41 wk maar toen konden ze me niet strippen omdat ik dicht zat.. donderdag veel wezen fietsen en vrijdag bij de gyn was ik verstreken en had ik 2/3 cm.. (oh ja, had ook sex gehad savonds haha) en zaterdag ochtend begon het en snachts geboren..

8. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik was 8 dagen overtijd. Ik ben de tijd doorgekomen met elke dag even een boodschapje doen, thee drinken bij vriendinnen en tv kijken.
    Wat ik wel heel fijn vond, is lekker douchen. Geeft je een fris en ontspannen gevoel. Ging dus elke avond en morgen lekker lang in de douche.
    Heel veel succes met de laatste loodjes!

9. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Thanks voor de steun allemaal. Ons kleintje lijkt het allemaal nogg wel prima te vinden. Sparteld nog wel rond. Hoop echt dat morgen het strippen gaat helpen en dat we ons kleintje morgenavond desnoods 's nachts in onze armen hebben. duim voor me om 12.00 haha wie weet helpt het.
    We zijn misschien ook wel te ongeduldig.......

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oh, wat herkenbaar!
    Ik heb ook zo lang overtijd gelopen, echt niks aan!
    Ik ben gestript toen ik 9 dagen overtijd was en binnen een paar uurtjes begonnen de weeën, dus er is hoop :D, diezelfde nacht is mijn zoon geboren.

11. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Veel sterkte Inggrid! Ook hier 'afwachtende' ;)

Het gaat allemaal goedkomen, nog maar heeeeel eventjes!!!!
    Ik duim voor je!

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Het kan inderdaad niet langer meer dan 5 dagen duren! Hou dat in je achterhoofd:D 2 weken na de uitgerekende datum is nog normaal en is niet te laat. Hopelijk komt de kleine snel

13. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Nou vandaag bij vk geweest. strippen kon niet. mijn baarmoedermond staat nog. oftewel is nog niet verstreken. morgen naar ziekenhuis en gyn. bah

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Vervelend zeg, weet je wat ze morgen gaan doen in het ziekenhuis?

Succes en hou je taai

15. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    vanmiddag moet ik aan de ctg en dan kijken ze naar de conditie van het kindje. conditie slecht is denk ik actie en conditie goed is denk ik, laat nog maar paar dagen lopen. DAt wordt daarna besproken met de gyn. ik ben heeeeel benieuwd we wachten af.

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    En en en? Ben je al terug? Of mocht je meteen blijven;)?

17. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Sjeetje wat een ellende! hopelijk heb je je kleintje inmiddels in je armen kunnen sluiten!
    Ik ben ook vol verwachting aan het wachten :)

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Allemaal wachtende dames... nou hier nog één ;)

@Ingrid, ik hoop dat je je kleintje inmiddels in je armen hebt mogen sluiten! Veel succes in ieder geval!

Liefs,
    Josien

19. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik wou je ook even een hart onder de riem steken, aangezien je al een tijd niks meer gepost hebt zal je wel in het zh zijn en hopelijk heb je je kleintje al vast!

Ik ben ook 11 dagen overtijd bevallen... De laatste weken waren erg zwaar, mn man zat thuis, die moest zo nodig in die periode van baan wisselen dus we zaten maar te wachten thuis.
    Mn schoonzusje beviel natuurlijk 4 weken te vroeg, waardoor zij alsnog eerder haar kindje in handen had dan ik....
    Maar dat je ongeduldig bent is normaal, je hebt eerst zwanger moeten worden, dan 9 maanden wachten, en als die 9 maanden dan voorbij zijn komt ie nog niet!
    Geloof me, het is het allemaal waard! En nog iets, alle dagen dat hij te laat komtm heb jij extra zwangerschapsverlof ;)

Succes meis!

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben nu 6 dagen overtijd, en heb vrijdag de eerste afspraak in het zkh voor controle. Helemaal geen zin in... Had me zo verheugd op thuis bevallen, maar ga er nu maar van uit dat dat niet meer gaat gebeuren (als het dan alsnog gebeurt is dat alleen maar mooi meegenomen, haha).
    Van mijn vk begreep ik dat je tegenwoordig ('hier' in Delft tenminste) vanaf 41 weken mag vragen om ingeleid te worden, dus dat ga ik maar doen als het echt nog niet opschiet. Geen zin om nog een hele week te zitten afwachten.

Deel Deze Pagina