Tips tegen maagzuur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daan0201, 17 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik heb sinds kort steeds vaker last van brandend maagzuur. Ik weet dat dit een van de kwaaltjes is die erbij hoort, maar ik vroeg me af of jullie misschien goede tips hebben om dit (zoveel mogelijk) tegen te gaan?
    Ik wil liever geen medicijnen gebruiken tenzij het natuurlijk echt niet meer te houden is! ;)

    Groetjes Daan
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Volgens mij raden ze aan om melk te drinken.
    Volgens een vrouw die ik ken helpt gemberthee ook.
    Bij mij hielp het in elk geval allemaal niet en ik heb Maalox gekregen.
     
  3. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    je kan de HA ook even bellen en vragen om een gaviscondrankje smaakt een beetje naar anys werkt heel goed en is niet schadelijk voor de zwangerschap ik zelf gebruikte het ook altijd :D groetjes jacoba
     
  4. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik heb zelf Maalox bij de apotheek gehaald. Dit kan absoluut geen kwaad. Melk werkt bij mij juist averechts, maar ik ben al jaren maagpatient. Misschien scheelt dat juist weer.

    Beetje vanillevla wil ook nog wel eens helpen. In ieder geval niks prikkelends of gekruids eten of drinken.
     
  5. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ja ik heb juist weer gehoord dat malox verslavend kan werken en dat je straks niet meer zonder kan.

    Ik gebruikte eerst rennies maar die helpen maar heel even. ik gebruik Regla PH en die werken lang en goed en worden ook door VK en Apotheek aangeraden (schijnen wat milder te zijn ofzo).

    ik probeer ook wat te gaan eten als ik t zuur heb, wil ook wel helpen.

    suc6. weet dat t heel naar kan zijn........ :(
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf

Deel Deze Pagina