clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Andrea1979, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea1979

4 feb 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie van jullie gebruikt er clomid?
    Hoe zijn jullie er aan gekomen? Via de huisarts of via het ZKH?
    Krijgen jullie controle over het clomid gebruik?

Ik zou graag clomid voorgeschreven willen hebben zonder dat ik constant voor echoconotrole hoef.
    Eerder had ik clomid voorgeschreven gehad, maar toen moest ik elke week voor een echo naar het ZKH. Het sloeg toen ook niet goed aan. Later spoot ik puregon, waarvoor ik nog vaker heen moest voor controle. Omdat dat allemaal niet meer te combineren viel met mijn werk ben ik toen gestopt.
    Maar ik had nog een doosje clomid over en die heb ik op eigen houtje gebruikt. Ik weet dat het vaak afgeraden wordt, maar ik lees ook over vrouwen die zowieso geen controle krijgen bij het gebruik van clomid.
    De laatste keer dat ik dus op eigen houtje clomid gebruikt heb raakte ik zwanger. Alles ging goed, maar ik heb niet gezegt dat ik clomid gebruikt heb. Na bijna 8 weken kreeg ik toch, om een andere reden, een miskraam.
    Nu zou ik het graag weer met clomid willen proberen, maar ik heb geen clomid meer. Toen ik het kreeg, kreeg ik het recept bij het ZKH, maar dan moest ik dus wel telkens onder controle. En dat kan dus niet. Wie kreeg het recept zonder controle? En wie kreeg het van de huisarts?
    Of is er misschien iemand die nog wat over heeft? Ik wil zo graag...

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ze moeten weten of de clomid geen overstimulatie veroorzaakt meis...daarom de echo's.

Hier was het zo, 1a2 rondes een goede reactie, mooi eitje met mooie waardes in het bloed na eisprong..dan mocht ik voor 6 maanden zelf proberen zonder echo's....misschien kan je dat voorstellen?

Maar als je clomid voorheen bij controles al niet goed werkte en je overgin naar puregon, kan het zijn dat je gyn dat meteen wil gaan doen. Ik zou eerst een met hem overleggen hoor...neit zomaar medicijnen op eigen houtje nemen (ondanks dat ik het ook heb gedaan laatste ronde en zwanger werd........)

Het is gewoon gevaarlijk, en trouwens, clomid kan je niet zonder recept krijgen. Je HA zal het niet voorschrijven...en je gyn zal je willen zien op controles...

Maar misschien eens voorstellen of het zo mag zoals ik in eerste instantie zei?

3. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    Mijn gynaecoloog zei dat de controles ook belangrijk zijn om te kijken of je geen cystes aanmaakt...
    Voor mij zijn de controles ook vaak lastig (ik sta voor de klas), maar bij mij plannen ze de afspraken, tot nu toe, telkens aan het einde vande middag. Misschien is dat een idee? Of misschien kun je overstappen naar een ziekenhuis wat vlakbij je werk is, zodat het reizen je niet teveel tijd kost?
    Zijn zomaar een paar ideetjes hoor! Succes!!

4. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Ik zou het ook niet zelf gaan proberen... Nou moet ik zeggen dat ik van de 9 rondes, alleen de eerste echo's heb gehad, daarna niet meer. Zal per ziekenhuis verschillen denk ik. Nu moet ik spuiten en krijg ik idd wel elke keer echo's.

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    TS, ik weet niet waar je vandaan komt, maar wij zijn in Brabant in behandeling. Hier kun je eventueel ook 's avonds terecht.
    Misschien is dat een idee?

Ik zou het zeker niet op eigen houtje proberen!!!

6. Andrea1979

4 feb 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet wel dat het heel onverstandig is hoor. Een jaar geleden zou ik het ook iedereen afgeraden hebben. Maar ik kon het niet over mijn hart krijgen om die pillen die bijna over de datum waren zomaar te laten liggen. Kansen laat je niet liggen. En omdat het aangeslagen heeft zou ik nu het risico wel weer willen nemen.
    Maar goed. Misschien moet ik eerst een paar maandjes wachten. Volgens de verloskundige kan mijn eigen lichaam nu door de hormonen van de zwangerschap misschien zelf wel de eitjes goedd laten rijpen. Dat gebeurd soms.

Deel Deze Pagina