Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar .. ik heb 2 jaar en 2 maanden een relatie met een jongen van 18. hoe het allemaal begon, ik was veel aan het eten en kreeg steeds meer trek in dingen die ik eerst niet luste. kreeg pijnlijke borsten, ook donkerder, hoofdpijn, misselijk, stemmingswisselingen, heb veel jeuk, heb linea negra enz. ik heb dit aan mijn vriend verteld, die vond het niet erg als het zo was. maar had er ook niet ECHT voor gekozen. ( ik ook niet, maar als het zo is ga ik ervoor door het vuur) Mijn vriend heeft dus een test gehaald bij de DA, toen het controlestreepje zichtbaar was, had mijn vriend hem weggelegd. Kwamen we bij een nicht van hem en die had een test gedaan maar die kleurde dus pas na een minuut of 2 nadat de controlestreep zichtbaar was, zo ik mijn vriend duidelijk wou maken. er stond toen ik er later na keek wel een licht streepje, maar na 10 minuten niet meer betrouwbaar dus weer een test gehaald van Predictor die heb ik het 's morgens gedaan na half uur gekeken en er stond een streepje.. daarna 2 clearblue testen gehaald, deze gaven negatief aan.. de dag erna werd ik ongesteld niet rood maar oud bloed zo leek het in iedergeval. ik vond de test niet betrouwbaar dus maar weer ene gehaald van de DA en ook deze weer negatief. ik heb echt sterk het gevoel dat ik zwanger ben, maar weet niet zeker welke ik nu moet geloven.. kan iemand mij een beetje de weg wijzen? Trouwens ik heb de anticonceptie implanon, weet niet of iemand dat kent. En je wordt dus onregelmatig ongesteld en weet echt niet waneer je ongesteld word
Voor zo'n zwangerschapsstreep lijkt het me wel heel erg vroeg als je testen zo onduidelijk zijn verder. Die komt meestal pas in het tweede trimester. Van implanon (= een hormonale vorm van anticonceptie) zou je ook bijwerkingen kunnen hebben door de hormonen in je bloed, sommige lijken op die van een zwangerschap. Sommige dingen komen door toename van progesteron (de implanon geeft een kunstmatige vorm van dat hormoon af om je eisprong te remmen). Je hebt bij een zwschap ook een hoger progesteron (en ook geen eisprong ), vandaar dat die 'klachtjes' op elkaar kunnen lijken. Een implanon zou erg veilig moeten zijn, maar je zou voor de zekerheid een hCG bepaling van je bloed kunnen laten doen bij een huisarts. Dat die laatste twee testen negatief waren is ook wel veelzeggend, waren die trouwens na het bloedverlies? Heel vervelend he, zo'n anticonceptie waar je zo onregelmatig iets mee bent. Ik werd met Mirena 1 keer per jaar ongesteld in het begin (daarna helemaal niet). Heb toen ook weleens gevreesd dat ik zwanger was, was echt nooit zo.
Een Implanon is een erg veilige manier van anticonceptie, mits goed gezet.. Helaas ontbreekt het vaak nogal aan ervaring met Implanon bij huisartsen en gaat het weleens mis. Ik zou voor de zekerheid idd even naar de huisarts gaan voor een bloedtest, of over een paar dagen weer testen. Succes ermee!
In de bijsluiter staat wanneer je de test kunt aflezen. Bij de meeste testen is een half uur later niet meer geldig. Voor zo ver ik weet allemaal. Kans op indrooglijntjes. Predictor testen zijn niet betrouwbaar. Deze geven vaak vals positief (zelfs met kraanwater is bekend) Ikzelf ben erg tevreden met de kruidvat 2 voor 5,- testen. En zijn goedkoop
ha ik zie dat het gelukt is om een topic aan te maken ipv een weblogbericht. Mooi zo. Reacties hier zijn idd hetzelfde als die van mij, wat ik al verwachtte. Maar bij deze even een up zodat je weer bovenaan de lijst staat en waarsch meer mensen zullen reageren. Al bij je huisarts geweest meis? Succes!
Ik heb ook de implanon en dit is een van de meest betrouwbare middelwn tegen zwangerschap mits goed gezet. Kun je het staafje voelen? DAn ben je waarschijnlijk niet zwanger. Een van de bijwerkingen van de implanon zijn trouwens zwangerschapsverschijnselen
voor een echte betrouwbare test moet je de clear blue digital nemen.. is wel wat prijzig.. maar erg goed.. mocht je budget het niet toelaten.. dan de test van kruidvat.. 2 voor 5 euro.. je kan altijd bij de huisarts gaan voor een bloedtest.. dan heb je 100% zekerheid.. succes meid
Zelf vind ik de 2voor5 kruidvattesten super. Misschien kan je die nog eens proberen. En anders toch even langs de huisarts!
He Meissie.. Ik sluit me aan bij het huisarts bezoekje.Dan weet je het zeker.Dan zal ook je onzekere gevoel wegnemen. Nu blijf je in onzekeheid zitten en kun je niet echt verder. Succes.
Ik zou even naar de HA gaan hoor....want als je al die klachtjes wat langer hebt wie weet hoe ver je misschien al bent...
Ik sluit me aan bij Cindy24, vooral omdat je misschien al in het 2e trimester bent en de standaard zwangerschapstesten maar een beperkte periode positief zullen testen (daarna niet meer). HCG wordt immers eerst meer en dan weer minder naarmate de zwangerschap vordert.
Ik zou ook even naar de huisarts gaan, dan weet je het zeker met een bloedtest en hij/zij heeft geheimhoudingsplicht dus mocht het zo zijn dan kun je je het ouders zelf vertellen en je hoeft dan niet bang te zijn dat de ha het doet. sterkte meis, zal een moeilijke tijd voor je zijn (en je vriend)