Fleece of katoen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mm7, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Inmiddels ben ik er uit en koop ik de lodger wrapper en die van snoozebaby omdat ik niet kan kiezen. Ik ben in feb. 2011 uitgerekend van onze tweeling, wellicht komen ze in jan. 2011, wat adviseren jullie, een lodger wrapper fleece of van katoen? Als ik die fleece koop, is dat dan niet snel te warm? En gebruik je die ook nog wel als het wat warmer wordt? We gaan dan natuurlijk wel richting voorjaar... Dus misschien is dan de katoen versie beter? En is de snoozebaby even dik als de wrapper fleece? Want dan kan ik natuurlijk ook de wrapper in katoen nemen, en de snoozebaby fleece. Ik zie door al die bomen het bos niet meer.... Ervarigen zijn welkom....

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Het ligt er aan of het synthetisch fleece is of katoenen fleece. Ik had zo'n wrapper van Prenatal van synthetisch fleece, kon ook in de maxicosi. Waardeloos, het zweet gutste binnen de kortste keren van haar af. Daarna een lodger wrapper van katoen gekocht en dat werkte wel goed. Alleen zaten er in die van Lodger weer geen gaten voor de maxicosi.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik vind fleece altijd te benauwd, kindje wordt er heel snel klammig in. Ik zou dus voor de katoenen versie gaan.

Doeken van Snoozebaby zijn erg leuk, helaas heb ik er wel wat mindere ervaringen erover gehoord (dat ze snel kapot gaan , niet mooi blijven in de was). Wel heeft Snoozebaby dan een goede service dat je in zo'n geval een nieuwe krijgt.

Ik zweer bij de wafel-wikkeldoek van Koeka, is van katoen, warm genoeg en blijft erg mooi. Zitten ook gaten in voor de maxicosi.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ligt er aan waar voor je hen wilt gaan gebreuken

Ik heb. De fleec van lodger(die overens katoen fleec is en niet fleec/fleec is)
    Die ga ik in de kinderwagen bak gebreuken

En voor binnen wil ik de katoene versie van lodger

5. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

11 dec 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    ik heb de lodger wrapper diamond cloud gekocht, is aan de buitenkant fleece en de binnenkant katoen, dacht eerst is dat niet wat te fris voor zo'n pasgeboren kindje, maar de doek wordt ook wel met 3 plooien om je kindje gevouwen, dus dan is het toch dik genoeg.

6. fafje

fafje Niet meer actief

katoen is warm zat...en op zich gerbruik ik em nu al niet meer om hem in te wikkelen(wilt zn armpjes graag vrij)...heb dat maar ff gedaan(tijdens kraamweek en soms in de box)

Ik dahct dat ik em vaker zou gebruiken...maar niet dus...heb em ook ff als dekentje in de maxi cosi gebruikt...ik vind die fleece te duur voor zo'n kort gebruik

7. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik heb de fleece...maar wil hem echt gaan gebruiken in de wandelwagen voor buiten. Dus dan is fleece niet te warm. Als je hem ook binnen wilt gebruiken lijkt fleece mij wat warm.

8. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ook fleece, maar wil hem ook gaan gebruiken in de wandelwagen, maxi-cosi etc. En dan dus geen jasje meer aan. Dan heb je fleece denk ik wel nodig.

Ga je hem binnen gebruiken of dek je je kindje nog toe met een gewoon lakentje en dekentje, zou ik zeker voor de katoenen variant gaan.

9. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Als het zo'n winter wordt als afgelopen jaar is fleece wel aan te raden als je hem voor in de wandelwagen wilt gebruiken. Ik heb haar heerlijk warm in een fleece Lodger wrapper gehad. Katoenen doek idd voor binnen gebruikt.

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    thnx allemaal...ik ga hem denk ik niet voor buiten gebruiken.. dus neem de lodger wrapper cotton, en de snoozebaby voor eventueel in de maxicosi, maar in het begin gaan ze toch in de kinderwagen bak met lekkere dekentjes...

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt als een prima plan!;)

12. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb met beide geen ervaringen, maar denk dat Fleece snel erg warm is!

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja dat denk ik dus ook, fleece wordt altijd een beetje klammig... dus vandaar neem ik de lodger in katoen....

Deel Deze Pagina