Ik vraag me af of mijn zoon inm. in de 18e maand sprong zit. Hij is nl echt enorm dwars, alles is nee, draait zijn hoofd weg bij het eten. en begint enorm te zeuren en te jengelen om alles. 's nachts slapen gaat (tot nu toe) goed maar overdag is het puinhoop. Zodra ik uit zicht ben gaat hij mij zoeken en roepen. En als ik hem weg pak bij iets waar hij niet aan mag zitten dan gaat hij echt schoppen met benen en krijsen! Ik heb het boek oei ik groei er bij gepakt en volgens dit boek zit er rond deze tijd een sprong (de laatste) mijn zoon wordt volgende week 17 maanden. Wat denken jullie is dit de 18e maand sprong? en Hoe verliep deze sprong bij jullie? ook hetzelfde als bij mijn zoontje? Ik hoop dat hij nu op de Piek zit, en dat het weer beter gaat worden vanaf morgen
Toen mijn dochtertje 17 maanden was, werd ze opeens weer zowat elke nacht wakker. Huilen, bij ons in bed willen, klein flesje melk...pfff. Maar daarna hoorde ik van andere moeders dat hun kinderen van dezelfde leeftijd dat ook deden. Hier heeft het wel een week of 6 geduurd. Overdag ging het juist wel weer redelijk. Maar goed, het gaat dus weer over , succes!
Klinkt me inderdaad als een sprong. We zitten er hier sinds vorige week weer middenin. En inderdaad, ook hier is het overdag slapen een puinhoop (lees: helemaal niet of een uurtje). 's Nachts ook gelukkig geen problemen, hij slaapt net als altijd het klokje rond. Verder veel nee, aan dingen zitten waar hij niet aan mag zitten (en je dan aankijken en zelf alvast nee schudden), luier verschonen gaat met veel geklaag gepaard en wil hij alles bekijken (roept aldoor "kijke, kijke"), maar owee als hij het niet gelijk krijgt! Uit bad wil meneer echt niet, dan is het huis te klein. Eten wisselt per dag, dan eet hij goed en de volgende dag is weer drama. Ook wil hij erg vaak opgepakt worden en op schoot zitten. En ja, ook hier vooral niet uit zicht verdwijnen! Wat ik erg leuk vind, is dat hij duidelijk nieuwe dingen aan het leren is. Zo is hij ineens erg goed met het stapelen van zijn houten blokjes en duplo en heeft hij geen moeite meer om de vormpjes in de vormenstoof te doen. Ach ja, het is een fase he, komt ook weer goed.
Ik HOOP dat ik er nog inzit, want dan betekent het dat dit vervelende gedrag bijna over zal zijn. Pfff wat is ze moeilijk op het moment. Overal aanzitten wat niet mag, zeuren, veel huilen, grote zus slaan enz enz. Zal blij zijn als ze weer gezellig is. Word ik ook veeeeel gezelliger van!
Jou verhaal komt erg overeen met mijn zoon momenteel! en ik merk dat hij idd heel veel leert op dit moment. Begint nu echt met zijn grote duplo lego te bouwen, begint steeds meer te praten en mij dingen duidelijk te maken, en idd stapelen met houten blokjes. Hier staat zo'n vuurtoren van de ikea met ronde schijven, heeft hij nog nooit naar omgekeken maar nu is het steeds toren inelkaar zetten en weer uitelkaar halen. Hij helpt mij nu met opruimen, bijv. tafeldekken dan legt hij het bestek (niet de messen uiteraard) op tafel voor mij en zet zijn lege fles keurig op het aanrecht nu. Ik merk dat hij bijna elke dag weer wat nieuws leert. Maar de symptonen die bij deze sprong horen... heftig :x maar we moeten er idd even doorheen. Mijn zoon slaapt ook niet langer dan 1,5 uren overdag en is daardoor ;s avonds bekaf en slaapt daardoor de hele nacht door denk ik... maar 's ochtends zijn we momenteel weer erg vroeg (helaas ) normaal ging hij spelen in zijn bedje maar nu is het MAMA!!! MAMA!!! met andere woorden mama ik wil er uit!