wie nog meer dubbele lasten?

Discussie in 'De lounge' gestart door pooh82, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Hallo,

Ik was benieuwd of er nog meer leden zijn die momenteel met dubbele lasten zitten i.v.m. 2 hypotheken?
    Ons huis staat nu ongeveer 9 maanden te koop, en we hebben sinds december "11 ons droomhuis gekocht.
    We zijn nog wel volop aan het verbouwen, dus nu komt het wel "goed"uit dat we 2 huizen hebben, maar toch gaat het langzaam wel aan je knagen.

Soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben in deze situatie, wat natuurlijk helemaal niet zo is. Daarom lijkt me me lekker om even met "lotgenoten" te kunnen kletsen, ook als je deze situatie ooit hebt meegemaakt!

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hebben het ook gehad... helaas is de verkoop van ons oude huis voor ons een gigantische klap achterna geweest... het was ongeveer een half jaar dat we dubbele hypotheken hadden. maar de verkoop gaf zoveel verlies dat het nog een gigantisch probleem werd.
    is nu 2 jaar terug, maar merken het nog steeds. maar toch gaat het nu stuk beter :)
    hopelijk hebben jullie snel je huis verkocht :)

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij wonen hier nu 6 jaar maar hebben ons andere huis pas 5 jaar geleden verkocht. 1 jaar dubbele lasten..... dit nog in de goede tijd. Ik kon pas genieten van het nieuwe huis toen we eindelijk het oude hadden verkocht. Ben blij dat we de stap toen toch genomen hadden maar man wat een stress. Ik zou het nooit weer zo doen.

Is jullie oude huis wel in trek? Krijgen jullie kijkers?

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nou toen ik samen ging wonen met mijn vriend (nu man) heb ik mijn huis te koop gezet. We hebben bijna drie jaar met dubbele lasten gezeten. Maar op zich konden we dus als singles ook al beide één huis opbrengen. Nu staat ons huidige huis alweer twee jaar te koop. We hebben het zoeken naar een droomhuis even op een laag pitje gezet. Wij durven dat niet aan.

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Het is inderdaad behoorlijk stressen.
    Al kunnen we het echt nog wel ff uitzingen, maar je wil gewoon van die last af!
    Qua kijkers is het eigenlijk ook drama, 2 kijkers gehad in totaal.
    We hebben een leuke nette starterswoning waar alles aan verbouwd is, maar er staan gewoon teveel huizen te koop in ons dorp (zo'n 70 huizen van dezelfde prijsklasse,stijl)

Ons nieuwe huis wordt echt supermooi, alles precies naar onze smaak en zin, dus als ik daar ben "vergeet" ik dat we een blok aan ons been hebben.
    Het scheelt dat het beide geen torenhoge hypotheken zijn, dus het is niet zo dat we nu iedere maand krom liggen, maar ik wordt toch wel een beetje zenuwachtig voor wat nog komen gaat.
    Wat als het straks nog eens 2 jaar te koop staat?
    Ik weet dat dat in de toekomst kijken is en je weet toch niet wat er allemaal gaat gebeuren, maar als ik dat in mn hoofd heb krijg ik het toch een beetje benauwd:(

Ik vind het ook wel vervelend dat mensen het "onze eigen schuld" vinden. Tuurlijk hebben we zelf voor deze situatie gekozen, maar we hebben niet voor die in elkaar zakkende huizenmarkt gekozen...

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben sinds deze maand ook 2 huizen in ons bezit. Maar we weten gelukkig dat we over 2 jaar in ieder geval verkocht zijn. Dus max. 2 jaar dubbele lasten en een vastgestelde prijs voor onze huidige woning. Als we het tussentijds nog aan een ander kunnen verkopen, mag dat. Het is een garantieregeling van de provincie Brabant. Zonder deze regeling hadden wij het nóóit gedaan hoor.

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    wij hebben een woonschakelkoop, dus de garantie dat als we uit dit koophuis weg willen, woningbouwer het huis binnen 3 maanden terug koopt. dus ik hoef gelukkig niet bang te zijn voor dubbele woonlasten, maar kan me voorstellen dat dit voor sommigen heel moeilijk op te brengen is. zou het zelf niet aandurven denk ik.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het is natuurlijk ook eigen schuld.... Zo zag ik dat ook toen wij een een jaar lang dubbel moesten aflossen trouwens. Wij hebben idd niet voor de zakkende huizenmarkt gekozen maar er wel voor gekozen om een ander huis te kopen voor het oude verkocht is. 6 jaar terug (in onze tijd) was het nog een soort van normaal maal nu is dat natuurlijk wel een beetje vragen om problemen.....

Deel Deze Pagina