15 juli eerste x gyn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by cats, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cats

cats Nieuw lid

May 14, 2009
    3
    0
    0
    Ik heb 3 weken geleden een afspraak gehad bij de huisarts i.v.m. mijn kinderwens. Vorig jaar juli ben ik na ruim 12 jaar aan de pil (heette toen de Diane35) gestopt. Tot nu toe ben ik 4 keer ongesteld geweest.
    Volgens een internist (waar ik voor andere klachten onderzoeken heb gehad) kan het zijn dat er wel een eisprong is zonder bloeding. De huisarts heeft dit bevestigd. Evengoed is het dan natuurlijk vreselijk lastig om te plannen wanneer je wel of niet vruchtbaar bent.
    De huisarts heeft mij toch maar doorverwezen naar de gyneacoloog. Ook mijn partner moet dan gelijk zijn sperma laten testen, zodat ze daar alvast eventueel uitsluitsel over kunnen geven.
    Wat kan ik verder verwachten van een eerste bezoek? En hoe zit het met vergoedingen via ziekenfonds?

Groetjes Lon

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lon,

vruchtbaarheidsbehandelingen zitten volgens mij niet in het basispakket, maar het verschilt allemaal veel per verzekeraar, dus ik zou gewoon eens bellen met je maatschappij. En wat je kunt verwachten de eerste keer is meestal echt een intake met de feitelijke dingen en een plannetje voor de volgende keer. Soms wordt er al een echo gemaakt bij jou om te zien of er afwijkingen te zien zijn, want dat praat al meteen makkelijker, maar ik weet niet of ze dat altijd doen.

Groetjes Brigitte

Share This Page