Supermarktketen C1000 past de etiketten van zijn kippenvlees aan. Dat meldt Wakker Dier zaterdag. Op de etiketten waren kippen te zien die buiten in de wei scharrelden, terwijl het volgens Wakker Dier om 'plofkippen' ging, die altijd binnen zitten. Een klacht van Wakker Dier bij de Reclame Code Commissie wordt, een dag nadat ze werd ingediend, ingetrokken. Bron en hele artikel: FOK.nl cookie-informatie (Pfff die vernieuwde cookie wet wordt je ook maf van. Nu zelfs in de omschrijving al zichtbaar) Het wordt steeds gekker met dat wakker dier. Ik vind dat hele gedoe rond de plofkip onzin. Een mens is een omnivoor wat betekend dat we alles eten dus ook vlees. Vroeger dacht men ook niet aan het "welzijn" van het dier. Ik vind gewoon dat als je het zielig vind je gewoon helemaal geen vlees moet eten. Laat mij iig gewoon mijn plofkipje kunnen kopen. (ik zal wel afgebrand worden denk ik, maar dit is MIJN mening)
Helemaal met je eens. Wie kan het ook verrotten wat er met een dier gebeurd? Vreten jullie maar lekker dat kippenvlees hoor,mensen boven mij. Ik word al misselijk van het idee.( Ik eet ook geen vlees trouwens)
Ik ben het ermee eens dat een mens een omnivoor is (al moet iedereen natuurlijk zelf weten of ie vlees eet of niet), maar ik vind wel dat we dieren met respect moeten behandelen. En ik vind dus dat wakker dier goed bezig is en dat het goed is dat het onder de aandacht wordt gebracht. Wij eten in principe alleen biologisch vlees.
Als we over al gaan kijken hoe iets gemaakt of behandelt word eten we nooit weer toch? Ik ben het eens met marnatman , en niet omdat het toevallig mijn man is.
Maar dit gaat om dieren, levende wezens, die net als wij pijn, ongemak en angst voelen. Zoals het bij mijn schoonouders in Frankrijk gaat vind ik het super. Zij hebben kippen en die scharrelen lekker rond. Als ze niet goed meer leggen, geven mijn schoonouders ze weg en die slachten dan de kip voor eigen gebruik
Dat ligt toch echt aan de kippen zelf. Ik heb er namelijk al eens gekeken, maar die beesten gaan met z'n allen op een kluitje zitten terwijl er voldoende ruimte aanwezig is.
Als je eens bij de lokale Chinees of Indonees gaat kijken in zijn of haar keukentje, dan denk ik ook dat je voor de rest van je leven genezen bent en dat voedsel nooit meer durft aan te raken Mensen die het mega zielig vinden kunnen beter helemaal geen vlees meer eten, ook geen konijn of paard met kerst, of uggs dragen of een leren bankstel of donzen dekbed
Ik vind het heel dubbel! .. aan de ene kant hebben wij gewoon niet zoveel geld te besteden en hoe je het went of keert, dan ga je gewoon grenzen over voor een fatsoenlijke maaltijd.. Dus financieel gezien is het gunstig want plofkippen zijn goedkoper. Aan de andere kant vind ik wel dat dieren goed behandeld moeten worden.. maar biologisch vlees is echt geen optie voor ons. Moeilijk! Ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik de kip heb gesneden voor mijn nasi, dat ik er niet meer bij nadenk. Maar als ik het koop wel.
Je eet toch ook groentes ?? Leeft allemaal ook hoor En inderdaad zoals daantje zegt, dan draag je ook geen uggs of heb je ook geen donzen dekbed en moet ik verder gaan ? Maar als ze er nou eens voor zorgen dat het biologische vlees betaalbaar word dan zullen er veel meer mensen het gaan kopen, ik ga nu echt geen 2 stukjes kipfilet filet kopen voor 4 euro, met die twee iniminie stukjes kan ik 1 mond voeden, dan betaal ik liever nog geen 4 euro voor een pak met 3 kipfilets waar ik 4 monden mee kan voeden.
Dus omdat ik gewoon geen geld heb om biologische te gaan eten ben ik harteloos hmmm beetje vreemd he.
Ben het met danip eens en dat gaat vooral om de toelichting, niet dat je geen geld ervoor hebt. Maar het kan je blijkbaar geen moer schelen dat er zo met levende wezens wordt omgegaan. Dat begrijp ik dus echt niet. Er zijn genoeg alternatieven. Geldt niet alleen voor plofkip, maar voor alle kiloknallers en dergelijke. Je kan ook wat minder vlees eten en wel goed vlees kopen.