wanneer moet de babykamer klaar zijn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pandora, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik vroeg me af met hoeveel weken de babykamer klaar moet zijn....wij hebben 'm namelijk besteld en krijgen de kamer 8 weken voor de uitgerekende datum....nu ben ik een beetje bang dat dit aan de late kant is...heb de kamer dan natuurlijk niet in een dag ingericht
     
  2. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij is de 'regel' zo'n beetje dat je alles in de 7e maand in huis hebt....
    Alleen vind ik persoonlijk dat een levering bij 32 wkn wel een beetje krap is, en... niet te vergeten dat een groot aantal dames op een gegeven moment last krijgt van nesteldrang :)
    Ik had dat ineens rond de 28 wkn ofzo, toen MOEST de babykamer echt klaar en wel NU (m'n moeder stelde toen voor om volgend weekend te helpen en dat vond ik al onoverkomelijk, het moest NU NU NU :) :D)
     
  3. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik wil 'm nu eigenlijk al klaar hebben :D:D:D
    net nog even geteld en hij komt 9 weken vantevoren....denk ik toch maar even bellen dat hij eerder moet komen :(
     
  4. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    8 weken van tevoren is prima op tijd hoor. Stel dat de kleine onverhoopt met 32 weken geboren wordt, dan mag ie echt niet gelijk naar huis. Een premature baby blijft dan nog even in het ziekenhuis...
     
  5. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Onze spullen komen de eerste week van april en wij verwachten ons kindje eind mei.
    Vind het zelf vroeg zat als het geleverd wordt hoeft alles alleen in elkaar gezet te worden en in te richten en dan is het klaar.
    Meeste werk is toch wel schilderen,behangen enz en dat is al bijna klaar.
     
  6. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    snap ik, maar als je dan net bevallen bent en het druk genoeg hebt met op bezoek gaan bij je kindje...dan lijkt mij dat je echt geen zin hebt hals over kop een babykamer in elkaar te zetten
    kindje van mijn zus is 8 weken te vroeg geboren en zij hadden de kamer toen al een paar weken helemaal klaar
     
  7. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij hadden de babykamer zo goed als klaar (moesten alleen nog gordijnen komen). En toen gingen we nog even verhuizen toen ik 32 weken zwanger was, en ons meisje is met 37+1 geboren.

    Het kan dus wel hoor, een paar weken van te voren. Maar ik moet er zelf echt niet aan denken om het weer zo te doen! :p
     
  8. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb al gebeld.....hij komt nu mooi 4 weken eerder :D geeft "moeders" een veel geruster gevoel :) stel dat er dingen niet kloppen aan de levering, of er iets kapot aan is, en het omgeruild moet worden, dan ben je zo weer een week verder ;) ik ken mezelf...dat wordt veel te veel stressen dan :)
    Nou kunnen we mooi alles op het gemakje inrichten...en is alles lekker klaar als ik aan de laatste weekjes begin ;)
     
  9. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Dat heb je goed geregeld! Een hele geruststelling :)
     
  10. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat is het zeker :D whahaha ik was er al zo om aan het stressen...doodvermoeiend ben ik :) in mijn omgeving zei ook de een zegt met 7 maanden moet het klaar zijn...de ander zegt dat 8 weken ervoor nog tijd zat is...
    Nu is het zeker op tijd :D
     
  11. yaika

    yaika Actief lid

    7 jul 2010
    215
    0
    0
    Mijn kamer komt begin april. Ik ben zelf half juni uitgerekend dus dat is voor mij tijd zat.

    Ik begin wel pas met wassen enzo en het kopen van de aankleding van de kamer als het kamertje staat. Zo heb ik iets meer inzicht in wat ik wel en niet moet hebben en heb ik die laatste weken ook nog wat te doen. Ik ben namelijk bang dat als alles al helemaal klaar is de laatste weken echt heel lang duren als je alleen nog maar kan wachten.

    De kraamhulp zei tegen mij dat je met 7 maanden idd het grootste deel klaar moet hebben maar als je geschilderd hebt en de aankopen zoals hydrofiele luiers al hebt vinden ze het al snel goed.
    Het in elkaar zetten van het kamertje is namelijk meestal zo gedaan.
     
  12. misa

    misa Niet meer actief

    Als e nou zorgt dat de hele kamer klaar geklust is, zodat alleen de meubels er nog in moeten (en de kleertjes) dan zou in week 32 wel kunnen denk ik. Alleen zou ik het persoonlijk fijner vinden als het eerder af zou zijn..!
     
  13. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Wij hebben de babykamer al een aantal weken klaar :)
    En heb de helf van de spulletjes ook al gewassen hihi
     
  14. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij waren laat.. ons kamertje was denk ik klaar toen ik 35 weken zwanger was ofzo. Goh wat was ik blij zeg ;) Had wel alles al in huis (keurig gesorteerd in verhuisdozen ;)) en heb de kamer wel 10x anders ingericht, de broekjes geaaid, door de kleertjes in de kast gegaan, luiertjes open en dicht gevouwen. Hoort ook allemaal bij het proces dus heb je ook tijd voor 'nodig' he ;)
    (gelukkig kwam uk hier met 40 weken)
     
  15. Hester

    Hester Niet meer actief

    Een pasgeboren baby heeft niet vreselijk veel 'kamer' nodig, maar op het einde van je zwangerschap heb je zelf vermoedelijk niet zo'n zin meer in veel winkelen, kasten tillen enz dus dan is het wel fijn dat het meeste er in elk geval staat.

    Bij onze zoon was het kamertje eigenlijk een beetje aan de late kant klaar, ik kreeg pre-eclampsie en lag in het ziekenhuis / bedrust, dus kon toen ineens niets meer doen aan de spulletjes.

    Nu staat de basis hier al klaar voor de baby (week 26) en dat is wel lekker. Hoeft het alleen nog ingericht en aangekleed te worden en hopelijk kan ik dat deze keer zelf doen.
     
  16. Maryam86

    Maryam86 Bekend lid

    17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    ehm, hier was het kamertje met 36 weken pas klaar...en met 37 weken heb ik het wiegje bekleed en opgemaakt... :) heb ook pas met 36 weken alles gewassen, zo te lezen erg laat, maar voor mijn gevoel heeft het kamertje er `wekenlang` ongebruikt bijgestaan terwijl het `al lang` klaar was...:)

    Ben met 40 weken bevallen.
     
  17. Reina5

    Reina5 Fanatiek lid

    1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Hmmm, ja dat is wel aan de late kant. Zelf kon ik met 32 weken al niet meer zo veel doen, dus ik zou hem liever eerder geregeld hebben, maar als dat niet kan, dan kun je altijd nog iemand anders vragen om alles op te zetten. En misschien ben je nog hardstikke mobiel, het verschilt nogal per zwangere.
     
  18. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik had het kamertje met 36 weken klaar.fynn heeft de eerste 10 weken bij ons op de kamer gelegen dus het kamertje was ongebruikt.

    als je kindje een bed heeft om in te slapen is dat genoeg.
     
  19. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    denk dat het prima is hoor. gewoon alles vooraf klaar maken en zodra de kamer er is opbouwen en de kleertjes in de kast. dan is het wle binnen een dagje gedaan hoor. rest kun je denk ik toch wel al doen niet? anders even winkel bellen en vragen of t niet ietsjes eerder kan..
     
  20. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Inprincipe is het optijd, maar dat moet JIJ zelf ook vinden.

    Ik ben namelijk zo'n typetje dat alles af wil hebben. Dus voor de 30 weken zijn we hier klaar! Maar dat ligt meer aan mij zullen we maar zeggen.
     

Deel Deze Pagina