Puckababy + slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boordevol, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Na alle positieve verhalen hier over de puckababy ga ik 'm vandaag aanschaffen. Maar heb nog een paar vragen:

- Gebruiken jullie 'm alleen 's nachts of ook overdag?
    - Kan ie zijn slaapzak aan of wordt dat teveel?
    - Welke maat moet je kopen voor een baby van 1 maand en 54 cm?

2. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    #2 joyce1838, 18 dec 2009
    Laatst bewerkt: 18 dec 2009
    hoi,

alsje een kindje hebt dat oververmoeid is omdat het zelf niet in slaap kan komen,of alleen maar hazeslaapjes doet, is een bakerzak inderdaad een goed idee. als je kleintje veel huilt zou ik wel eerst goed kijken of er niet iets medisch is.

om het beste resultaat te behalen zou je hem bij elk slaapje aan moeten doen, zo hoort de bakerzak voor de baby echt bij het slapen en zullen ze het ook als dusdanig gaan herkennen.
    verder zou ik de maat van 0-3 maanden gebruiken volgens mij is dat de "Piep".
    ik zou jekindje niet te warm aankleden met een bakerzak,dus een slaapzak erover heen wordt echt te warm. ik gebruik de pacco en dan heeft mijn dochtertje nu met dat koude weer, een rompertje met korte mouwen aan, daaroverheen een longsleeve, sokjes, overdag blote benen en`snachts een broekje.
    verder heb ik laken met 2 katoenen dekens en nu het zo koud is nog een extra deken.ik maak het bedje lekker strak en kort op,want dit versterkt de werking van de bakerzak. het is echt even zoeken wat voor jouw kindje het prettigst is want als ze weer te koud zijn,dan moeten ze daar veel energie in steken endan is slapen nog lastig. ik deed steeds even voelen in het nekje en wanneer ze aan het huilen zijn mogen ze wel op hun hoofdje zweten. je kan het het beste voelen als ze net wakker zijn.
    succes ermee
    groetjes joyce

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik hem bij elk slaapje, overdag zodra ze gaat gapen en oogjes dichtvallen doe ik haar erin, en snachts en savonds laat, doe ik hem al aan, en geef daarna de fles.
    Ik laat de kleertjes gewoon aan, dan de puck erover, en dan een dun dekentje erover.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij deden hem ook ieder slaapje aan. En geen slaapzak er over heen. Je kindje is anders veel te warm. Neem aan dat je wel een dekentje gebruikt?

Zou even overleggen in de babyzaak war je m haalt. Wij hadden destijds de kleine

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Boordevol,

Ik heb geen aandelen, maar ben wel helemaal fan van de Puckababy. Wij gebruiken hem sinds Puck twee weken is. Het is sindsdien een fantastische slaper. Wij zij nu rustig aan bezig om in de mini een ritsje open te doen zodat ze straks in een gewone slaapzak kan.

- Gebruiken jullie 'm alleen 's nachts of ook overdag?
    Wij gebruiken hem bij ieder slaapje, zonder maait ze zichzelf met haar armpjes wakker.
    - Kan ie zijn slaapzak aan of wordt dat teveel?
    Met dit koude weer (slaapkamer temp 15 gr) ligt Puck in een maillotje, romper met lange mouwen, shirtje, puckababy mini, ISI slaapzak onder een gewoon dekentje. Ze heeft het niet te warm. Zelfs af en toe nog koude handjes en voetjes.
    - Welke maat moet je kopen voor een baby van 1 maand en 54 cm?
    De puckababy piep is ongeveer tot maat 62-3maanden en daarna krijg je de mini. Ik vond zelf de mini behoorlijk groot en ze ligt er dus pas net in.

Tips, kijk eens op www.puckababy.com of op marktplaats, hier vind je veel info en op marktplaats ook goedkope PB.

Veel succes!

6. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Mijn zoontje slaap in de puckababy mini met de ritjes open. Hij maait zich niet meer wakker. Hij heeft aan: rompertje, piamatruitje en de puckababy. Hij ligt onder zijn winterdeken, dus warm genoeg. Vanaf 3 maanden gebruikte ik de mini, daarvoor de piep. Mini is groter, maar zolang hoofdje niet door opening kan, is het goed.

Succes!

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Allemaal bedankt voor de reacties. Ik wil inbakeren omdat hij hazeslaapjes doet overdag en dus niet vanwege huilgedrag of iets dergelijks. Heb de officiele site bekeken en ga dan voor de kleinste maat. Ik ben erg benieuwd of het zijn slaapgedrag zal verbeteren (vooral overdag). Ik weet nu ook wat ik hem aan moet doen. Ik gebruik zo'n ledikantdeken v.d hema voor erboven.

Deel Deze Pagina