Reflux en medicijnen ervaringen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikke1981, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Na veel getouwtrek en ziekenhuis en arts bezoeken, zal jullie verder het hele verhaal besparen, krijgt Quinn nu medicatie voor zijn reflux.
    Quinn krijgt in zijn flessen al JBPM 6 a 7 schepjes op 210+7.
    Dit was jammer genoeg niet voldoende en zijn we begonnen met Zantac.
    Werkte perfect voor zijn maagje en we kregen een zoontje om nog meer op te eten, maar........ zijn darmen vonden het niks en hij raakte enorm aan de diaree ervan. Na 2 weken contact opgenomen met de KA.
    Ze had er nog niet veel over gehoord maar het zou kunnen ivm zijn KMA dat hij gevoeliger is voor bepaalde stoffen.

Na overleg zijn we overgegaan op Losec, tja we zijn er niet te spreken over, Quinn zijn reflux lijkt alleen maar erger te zijn geworden.
    Weet dat de medicatie zijn reflux niet weg neemt, hij moet er over heen groeien.
    Zodra hij ligt verslikt hij zich, begint te hoesten. Ook in zijn slaap en het gevolg dat hij er wakker van word.
    Je ziet aan hem dat hij enorm moe is, wil slapen en als hij de speen krijgt ook wel gaat slapen, maar als hij dan weer moet hoesten is hij weer wakker en beginnen we weer van voor af aan.

Hij is absoluut niet verkouden, en is eigelijk ook alleen als hij ligt.
    De standaard dingen voor zijn reflux doen we allemaal al.

Wie heeft er ervaringen met de medicatie van Reflux?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey heeft ook KMA en reflux. Hij kreeg Zantac en Motillium (domperidon) maar het mag allemaal niet baten helaas. We zijn nu aan het afbouwen en het word weer erger dus ik ga maar de KA weer bellen!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Is er niemand die met mij verdere ervaringen wil delen?

4. ProudMum

vandaag heb ik de KA gebeld en die zou mij terug bellen

5. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hier ook losec maar ook het idee dat het alleen maar erger wordt met die tabletjes...
    volgende week moet ik weer terug, en dan ga ik toch vragen om wat anders

succes

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier Zantac en werkt perfect. Moet wel zeggen Dax heeft nooit last gehad van zijn darmen, tenminste, geen krampjes etc. Wel regelmatig moeilijk ontlasting. De zantac is bijna op en ik ga toch maar alvast een nieuwe recept halen. Ik probeer eerst zonder, we zijn aan het afbouwen, maar mocht blijken dat hij toch zantac nodig hebben, dan kan ik meteen nieuwe gaan halen.

7. ProudMum

Hier heeft de KA terug gebeld en ik moet met Joey weer terug aan de motillium, Zantac kreeg hij nog. einde van de maand belt ze mij weer teug dus ik ben benieuwd

8. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier ook een reflux kindje (gehad). Toen ze 6 weken was begon het. We kregen zantac, 2 x per dag 1 ml. dat werkte heeeel goed tot 6 weken later, het medicijn stopte met werken en de reflux kwam weer terug.
    Toen kregen we Losec, een zwaarder medicijn dat op een andere manier zijn werk doet. Het hielp wel maar niet zo goed als de Zantac.

Tja, bij de een werkt dit en bij de andere dat. Het enige wat ik zou kunnen voorstellen is:

- drinkt je zoontje niet te veel met 210/7..? zit hij niet gewoon propvol? het klinkt alsof zijn maag letterlijk overstroomd. Fleur heeft nooit 210/7 kunnen hebben...naar mijn mening dan he? naar haar mening wel! maar dan kwam ook alles er weer uit. Reflux babies zijn vaak gulzig.
    Misschien helpt het om 5 x 180/6 te geven of als hij tegen de 7 kilo aan zit 4 keer zelfs.
    - ten tweede zou ik beginnen met alleen groentehapjes maar dat kan misschien bij jullie nog niet vanwege de kma? Toen we dat met Fleur deden was ze binnen een maand van de medicijnen af en ze had ook best ernstige reflux. stikte er vaak in...doodeng.
    - je kan ook bijvoorbeeld papjes van rijstebloem aanbieden ipv nutrix of zo door de fles. De vaster de beter. Geen zuur fruit in ieder geval.Maar goed ik weet niet wat de regel in mbt KMA.
    - weet je zeker dat hij diarree heeft van de zantac en niet van de johannesbroodpitmeel want dat werkt ook erg laxerend.

Nou ja, hier iig goed resultaat met Zantac in een spuitje. Duurde wel een week voordat het aansloeg. Ik weet niet hoeveel je moest geven? Sommige babies hebben een hogere dosering nodig en de dosering is erg gewicht gevoelig.Losec in een spuit oplossen was veel werk maar werkte ok samen met vast voedsel.

Succes verder! Marijn

9. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Reflux, zucht....bedje schuin omhoog, medicijnen, niet te wild spelen, zitje in de box ipv liggen, etc...Hier eerst Zantac, hielp niet, jhbp ook niet, toen Losec. Heeft de eerste twee weken nauwelijks gewerkt, daarna ging het steeds beter en nu spuugt ze nauwelijks meer. 10 mg per keer oplossen en via 10 ml spuitje geven. Ik hoop voor jullie dat er snel een goede oplossing komt!

10. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Bij ons ook reflux, nog steeds is ze er niet helemaal overheen maar gaat nu een stuk beter. Wij hebben even zantac gebruikt maar dit na een tijd afgebouwd omdat wij weer eens wilde kijken hoe het zonder med ging. Alleen 3-4 JBPM schepjes op 180-6 is hier al vanaf ongeveer 6 mnd voldoende. Wij zijn dus helemaal medicijn vrij nu. Weet je zeker dat de zantac de diarree veroorzaakt?JBPM is namelijk laxerend en als je zoveel geeft zoals ik lees kan hij daar diarree van krijgen. Ik zou hem inderdaad ook wat minder drinken gegeven, aan 180+6 per keer moet hij echt voldoende hebben hoor! En met reflux is de stelregel toch: liever vaker wat minder dan in één keer veel!Bij ons hielp het erg goed om de flessen te spreiden over de dag. Tot een paar weken geleden hebben wij nog 5 flessen gegeven maar dat met veel minder cc..Als je straks echt bijvoeding mag gaan geven zal ook ook snel beter gaan hoor!En over de KMA, als het goed is wordt je begeleid door een dietiste met een kindje met KMA als je bijvoeding moet gaan introduceren...anders even vragen aan je CB die moet een doorverwijzing sturen.
    SUCCES!

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova krijgt ook Losec MUPS 10mg. Ze doet het er hartstikke goed op.
    Ze krijgt ook Fiso Comfort en haar bedje staat schuin.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn krijgt al sinds begin dec JBPM, en idd diaree van gehad, maar dat is allang over.

Ja weet zeker dat het van de zantac kwam de diaree, want toen we daar mee begonnen, begon de diaree en toen we er mee stopte, stopte het ook. dus ja 1+1=2 he

Over de voeding, Quinn is altijd al een honger wolfje geweest, en laat hem zelf bepalen hoe en wat met de hoeveel heid, hij heeft een geruime tijd op 4x180+6 gezeten maar op een gegeven moment gaf hij toch maar al te duidelijk aan dat hij behoefte had aan meer, tja wat doe je dan.
    Het spugen was voor die tijd al en eigenlijk altijd al geweest.

We mogen nog niet aan vast voedsel beginnen ivm de kma, we willen er ook nog niet aan beginnen de 6 maanden vinden wij vroeg genoeg.

We moeten even bekijken met de Losec aangezien hij toch flink verkouden is geworden, en wij dachten dat het aan de Losec lag dat hij zich rotter voelde, aangezien dit precies samen ging met het overstappen

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    Hier live vanuit t ziekenhuis waar mn kleintje al sinds dinsdag is opgenomen voor reflux en verdenking allergie, nadat ze een toeval kreeg en even 'weg' was. erg eng...
    Ze krijgt sinds vandaag 2.7 ml zantac en 4 schepjes jbpm op 180+6 flesjes (2 per dag) en bij de bv (3-4 voedingen nog). Gisteren kreeg ze 2.0 ml zantac maar toen werkte het niet genoeg. Diarree nog niet gezien eigenlijk, maar de verpleegkunidge zei wel dat ze schuimende ontlasting kan krijgen door de jbpm.

Verder even afwachten hoe het gaat werken dus. Daarom moeten we nog even blijven..

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ma2be jeetje heftig zeg!
    Hopelijk knapt ze snel wel op

15. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hier ook een reflux kindje..en inderdaad, ik zou ook als eerste willen zuchten voordat ik reageer.
    Het is zó lastig om hier iets aan te doen..wat voor de een helpt helpt voor de ander niet. het gaat met mijn dochtertje nu langzaamaan iéts beter maar we zijn er nog lang niet, gelukkig is het projectielspugen iig wél weg. maar ze blijft hoesten, pijn houden, spugen, mondjes terug geven etc etc.
    De meeste tips heb je al gehad..ik wil je nog wel meegeven dat je kindje wellicht echt meer heeft aan vaker kleinere flesjes, aangezien reflux ook een slokdarmontsteking kan veroorzaken en iig erg pijnlijk is aan de slokdarm..dit willen ze (logisch)'' b lussen'en daardoor vaker drinken. Het is daarom dus goed om gewoon wat vaker te geven zodat ie zn keeltje/ slokdarm wat kan 'blussen'

JHBP zorgde hier voor extra problemen óók met verstopping e.d.
    Devin krijgt nu forlax tegen de verstopping..zónder kan ze echt haar ontlasting niet kwijt. Ze krijgt Friso comfort en verder geen domperidon, losec, motilium, jhbp of iets dergelijks meer. Ze moet er inderdaad overheen groeien..meer kunnen we niet doen geloof ik.
    Maar zolang ze niet verstopt raakt en dr ontlasting goed kwijt kan is het te doen..als ze dr ontlasting niet kwijt kan en moet persen dan spuugt ze ook veel.

dingen als kiwi, appel-diksap, appelfruithapjes, zwarte bessen diksap, sinaasappelfruithapjes etc zijn hier niet echt handig..die spuugt ze weer uit, zijn te zuur denk ik.
    Bij ons heeft het wél geholpen trouwens dat ze iets vastere voeding kreeg. We doen altijd aan het fruithapje een beetje brinta toevoegen zodat het wat dikker is en niet zo makkelijk terug stroomt en na het flesje altijd zo'n 10 min overeind houden.

Ow en tot slot..accepteren dat hij het heeft en dus nou eenmaal spuugt. Zolang ie niet afvalt en geen vreselijke pijn heeft is dat het beste wat je kan doen denk ik

heel veel succes!

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ma2Be sterkte.
    Ons dochtertje heeft er met 3 maanden ook gelegen..een week.
    Ik hoop dat het bij jullie goed komt!

17. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Luuk heeft ook reflux en met pasen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Volgens de ka een ernstige vorm van reflux. Zantac hielp niet (in combi met jbpm en Motilium) en nu heeft hij Losec, Jbpm en Motilium en het gaat een beetje beter. Hij blijft helaas wel spugen maar een stuk minder. Ik hoop dat hij een vlotte zitter en loper is want dan is hij er eerder vanaf. Tis zooooo zielig voor die kleintjes :(

Deel Deze Pagina