temperatuur 37,8, neus verstopt en grommende ademhaling..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja ja, het is zover; Elena heeft haar eerste verkoudheid. Ik probeer mezelf gerust te stellen door te denken dat het erbij hoort, maar ik vind het echt doodeng!
    Ik ben vooral zo bang voor een koortsstuip. Komt ook omdat vorige week, toen ik met Elena in het ziekenhuis lag voor die liesbreuk, er 's nachts een baby bij ons op de kamer werd gebracht die verkouden was en een koortsstuip had gehad.. Ja, en nu elena verhoging heeft, ga ik gelijk daarmee vergelijken natuurlijk..

Ppfff, Elena is 37,8 graden nu en ze kan bijna geen ademhalen door haar verstopte neusje. Ik heb Daro zoutoplossing in haar neusje gedaan, waardoor ze nu niet meer zo snottert. Als ik mijn hand op haar borstje leg, voel ik gewoon haar longetjes. Heel vreemd gevoel, en het klinkt grommend. Ik heb wel Ventolin in huis, maar denk dat ik maandag maar even mijn huisarts daarvoor bel en overleg.
    Ze heeft ook nog eens een ontstoken oogje, ze ziet er zo zielig uit mijn schatje..

Wat is mama zijn zwaar, wat is de liefde voor je kindje groot.. Alles maakt je bang en onzeker.. :cry:

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Yep, ik weet t.. Justin is nu al 7x verkouden geweest :confused: , schijnt normaal te zijn.. Maar idd, je vind t zo sneu voor je kleine en je kunt er zelf weinig aan doen in principe. Die 'rochelende' ademhaling heeft Justin dan ook en ook heel toevallig nu n tranerig oogje (ontstoken twijfel ik aan)en snotterig. En n koortsstuip, daar is de temp van Elena nog te laag voor (gelukkig) maar hou t gewoon goed in de gaten. ;) Succes!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kun je haar niet insmeren met babyluuf? of is dat vanaf 3 mnd?
    Gewoon HA bellen als je het niet vertrouwd hoor, zet anders haar bedje bij je op de kamer.
    Beterschap!

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Mijn zoontje is nu 2 keer verkouden geweest, en de laatste keer was het ook met verhoging. Toen heb ik hem een panadol zetpil voor kinderen gegeven, en daar sliep hij er goed op.
    En slaap is toch wel een goed medicijn.

Edit; O wacht, dat is ook voor vanaf 3 maanden.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik mocht van het CB na de eerste ronde prikjes een paracetamol zetpil tegen de koorts geven, maar dan moet je hem over de lengte doormidden snijden, anders is het teveel. En ik heb er toen ook een gegeven bij 37,9 omdat dat om 23.00 's avonds was, en ik ook zo ontzettend bang was dat hij 's nachts een koortsstuip zou krijgen, en ik het niet zou merken.

Een collega die het ooit mee heeft gemaakt met haar kindje vertelde me gisteren dat de temp dan toch zeker rond de 42 moet zijn... Het ziet er heel akelig uit, maar eigenlijk is het niks meer dan het lichaam dat reageert op de koorts door het op deze manier te laten zakken. Dat hadden ze haar verteld in het ziekenhuis.

Ik hoop het noooit mee te maken.

6. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier nu ook een snotterig, hangerig kereltje. Zijn temperatuur is gezakt van 38 gisteren naar 37,5 nu. Ik denk dat we het ergste hebben gehad. Ik smeer Luuf Baby op z'n borst en heb neusspray van Otrivin voor hem. Een ui aan het hoofdeind van z'n bedje.
    Hij is heel zielig en als hij wakker is dan is hij aan het jengelen. Het liefst wil hij de hele dag tegen me aan liggen. Ach, het is weekend, we kunnen het wachten. Hopen dat het vannacht beter gaat dan afgelopen nacht.

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Aaah wat sneu voor je kleine meisje. Het hoort er inderdaad bij, maar het is o zo vervelend.
    14 verkoudheden in een jaar schijnt normaal te zijn voor de kleintjes. Nou Lynn is nu met de 3 verkoudheid in 1,5 maand bezig, dus op deze manier komt ze er wel aan.

Misschien wil de HA maandag wel even naar de longetjes luisteren. Maar als alles goed los zit kan het geen kwaad.

En een koortsstuip krijgen ze niet zomaar. Dat gebeurt wanneer de temp plotseling heel hard stijgt (en dan echt naar de 40 in 1x).

Beterschap voor je meisje.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Vervelend hè, ik maak me ook al heel snel zorgen. Ze was hier na een maand verkouden. 3 x per dag zo'n zoutoplossing (Otrivin baby) in haar neus gesprayd en af haar neus schoongemaakt met een wattenstaafje. Zo vervelend om te zien en te horen.
    Heb je paracetamolzetpillen in huis voor babies? Ik heb ze van apotheek eigen merk en die mogen vanaf 5,5 kilo (1 hele). Mocht haar temperatuur stijgen kun je er eentje geven. Verder is het helaas wachten tot ze weer uitgenotterd is...sterkte!

9. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    maar wel oppassen met paracetamol geven, als het uitgewerkt is dan kan de koorst ineens stijgen, (uit mijn hoofd) paracetamol werkt ongeveer 6 uur.

lekker onder de douche , stomen is goed voor de verkoudheid, of gewoon in de badkamer aanwezig zijn met de douche aan. Komt er veel "snot"uit het neusje. Ik probeer dat voor de nacht te doen als ze verkouden is.

10. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik sluit me helemaal aan bij tientje. Bij ons werkte in de badkamer zitten met de douche aan perfect! En dan daarna nog babyluuf smeren.

11. Niet meer actief

er is vanalles voor verkoudheid:

neusspray zoutoplossing (apotheek)
    tussikind ofzo
    luuf balsem 0-3 jaar
    neus peer
    halve ui op de kamer

Ik wist niet dat baby's zo vaak verkouden werden in een jaar. Dat red danisha niet. Ze is pas verkouden geweest en dat was de eerste keer!

12. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hoe gaat het nu met Elena? Ben je nog naar de ha geweest. Ja mama zijn trekt een doos emoties open.
    Tessa is ook al dagen uit haar doen en ik zit de hele dag te piekeren omdat ik morgen moet werken. Die moedergevoelens werken wel he ;)

13. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    dylan is ook al 2 keer verkouden geweest ik heb toen luuf gehaald is volgens mij wel pas vanaf 4 maanden maar weet het eff niet zeker.
    als je het niet vertrouwd gewoon de ha bellen.
    groetjes

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik ga strax naar het cb naar de arts, Elena krijgt haar 2e prikje. Maar ik dacht eerst dat mar eens afwachten en daarna evt naar de ha.
    Met Elena gaat het wel iets beter. Ze heeft geen verhoging meer, en ik probeer haar neusje open te houden met zoutoplossing en dat neusslurpding (hoe heet dat ding eigenlijk?). Maar wat een hekel heeft ze daaraan! Ze is na de operatie "neus schoonpoetsen" nog een tijdje aan het nahuilen. Trouwens, die halve ui is echt een wondermiddel! ;)

Deel Deze Pagina