Ik heb een tweeling die met 33 weken is geboren, gecorrigeerd zijn ze vandaag 1 week. Ze zijn nu 4 weken thuis en kwamen thuis met 7 voedingen. Dit werden er thuis direct weer 8, elke 3 uur kwamen ze zeker. Na twee weken weer naar 7 voedingen gegaan, dit gaat nog mondjesmaat: 7.00-10.00-14.00-17.00-20.00-23.00-3.00. Nu dienen ze zich vaak al 2.15 aan en 6.15 en door speentjes en wat zussen stel ik dit dan uit.Ik kan ze ook niet meer per fles geven, zitten al op 180 per kilo.Nu was ik voor het eerst bij de kinderarts in het ziekenhuis en zij gaf me aan dat ik naar 6 voedingen kan gaan en het beste dan die nachtfles kan skippen en overdag om de drie uur voeden.Denken jullie dat dit haalbaar is? Ze redden deze 7 flessen niet eens!Of kan ik beter naar 6 flessen gaan door gewoon door de dag heen om de 4 uur te voeden (dus ook snachts)? De kinderarts raadde me het niet aan, maar in mijn oren lijkt het me wel meer haalbaar?Zijn er mensen met ervaringen met beide opties?Ooh ja mijn beide mannen wegen rond de 3 kilo (3.0 en 3.2) en krijgen nu 7x70 en 7x80.
Ik ben van mening dat als ze er aan toe zijn het zelf doen. Ik heb ook vaker het advies gekregen om naar minder voedingen te gaan, maar als ze zich zelf melden wat wil je dan met die laatste fles doen? Zeggen 'nee je mag nu niet, wacht nog maar 3 uur?' Mijn jongste heeft tot bijna 4 maand overdag om de 3 uur voedingen gekregen (wou hij). Snachts kwam hij vanzelf minder. Mijn advies is; laat ze het zelf regelen.
Het dubbel plaatsen van onderwerpen is niet toegestaan. Daarom doen we deze dicht. Je andere topic (http://www.zwangerschapspagina.nl/prematuur/477190-7-naar-6-voedingen.html) blijft wel open. Beheer