Gewicht baby 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door keteltje, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Voor zo'n 2 maanden geleden had ik al eens een topic geopend over het gewicht van mijn zoontje, maar nu begin ik me echt zorgen te maken.

Mijn zoon is onlangs 6 maanden geworden en ik ging met hem op de weegschaal staan. Eerst ik alleen en toen wij samen. En meneer weegt nu, schrik niet, 10 KILO!!!! Bij een lengte van 72 cm (zelf opgemeten)

Moet aankomende woensdag naar het CB en ik maak me zorgen,

Sorry moest het ff kwijt.....

2. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Op Groeicurves | Groeicurves voor iedereen kun je je eigen groeicurve bijhouden. Ook in het Groeiboekje van het CB staan groeicurves.
    Woog je kind ruim 4 kilo bij geboorte? Dan is 10 kilo bij 6 maanden wel normaal.

3. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Hij woog bij de geboorte ruim 3300 gram. En met 4 maanden ruim 7500 gram. In het groeiboekje zou hij dan bovn de bovenste lijn uit komen.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Heey heey

Ik weet niet hoeveel Liam weegt nu met 6 maand maar met 3.5 maand woog hij oowkal 7190 gr,,
    Ik zou me geen zorgen maken :) zolang hij goed groeit op zijn eigen lijn is het toch goed :)
    En hij heeft de lengte er oowk bij :)

Hoe lang was hij bij de geboorte dan?

Liefsz :)

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ons zoontje is nu 6 maanden en 5 dagen. Bij de geboorte woog hij 3720 gr. en was 53 cm. Voor ons doen een grote, lange jongen (wij zijn in de familie niet groot en slank). De eerse maanden ging hij als een speer maar de laatste 8 weken neemt dat af en de laatste keer op het CB (van de week) was hij maar een klein beetje aangekomen. Hij is nu 72 cm. en weegt bijna 8 kg. Ik denk dat hij zijn eigen lijn gaat nemen en we zien het wel. Dat de een zwaar is en de ander niet heeft met heel veel dingen te maken. De bouw van het kindje, de vader/moeder, voeding enz. Laat je in ieder geval niet gek maken op het CB als ze zeggen dat hij te dik is, op het moment zijn ze heel erg bezig met dreigend overgewicht. Als hij gewoon voeding eet en je kunt hem nog niet overvoeren met suiker enz. kun je er nu toch niets aan doen.
    Leuk trouwens, ze zijn even oud, de onze is van 25 februari.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje woog bij de geboorte 2625 gram, was 47 cm
    en 4 weken te vroeg ...!

5 aug toen we op het cb moesten meten en wegen.. was hij op 3 dagen na 6 maand hij was toen 68,5 cm en 9168 gram,

7. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik zal me proberen niet te druk te maken. Ik vind het zelf eigenlijk helemaal niet erg, beter zo als dat ze heel slecht eten e.d. toch?

Vraag me alleen af wat ze op het CB er van vinden

8. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja

Hij was bij zijn geboorte 51 cm

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje is nu 6 maanden en 1 week en weegt ca 8400 gram en is ca 70 cm (zelf gemeten)

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Heey heey

Met de lengte oowk netjes toch?
    Ow en niet te veel van het cb aantrekken hoor, net wat ze hier zeggen gaat het hun heel veel over overgewicht bij kinderen en dus oowk bij baby's

Liefssz :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Mijn zoontje woog ook al 10 kilo met 6 maanden,geloof zelfs al 10,5. Hij was wel ook groot bij de geboorte, 5 kilo. Hij is een hele tijd zo hard doorgegroeid, maar nu is het toch echt gestabiliseerd en is hij nog maar een klein beetje aangekomen de afgelopen maanden. Zolang je hem niet meer dan 1 liter fv per dag geeft (bij bv maakt het helemaal niet uit hoeveel, dat mag onbeperkt) is er niks aan de hand!

Niks aantrekken van het cb, al hebben ze er hier eigenlijk maar 1 keer wat over zijn gewicht gezegd en dat was een foutje, want ze hadden zijn geboortegewicht er niet goed instaan. Voor de rest nooit wat over gehoord eigenlijk, hij groeit gewoon zijn eigen ritme.

12. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook een 'dikke dame' hoor... 9350 bij 6,5 maand! Maak me er soms ook wel eens zorgen over, maar heb inmiddels mn eigen groeiboekje gekregen van mn moeder en ik was zelf precies zo (en ik heb nooit overgewicht gehad...) Denk dat het er vanzelf af gaat als-ie gaat kruipen,lopen etc!

Enige nadeel is dat iedereen er wat van moet zeggen ("zo, jij krijgt goed te eten" , "jij bent ook een lekker dikkerdje') Is lief bedoeld hoor, maar heb er niet altijd zin in...

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    volgens mij verschilt het per kind. leah is vanaf de geboorte een 'slechte eter' was ik vroeger ook. ze woog ook maar 2765 bij de geboorte (en is nog afgevallen tot iets van 2550) ze woog in juli 7735 en volgens het cb moet ze meer eten, maar dat is erg moeilijk. (als ze niet willen krijg je het er echt niet in, weet ik ook van mezelf)

en hier krijg ik ook af en toe de opmerking dat ze een dikkertje is?? dat ze stevig is?? ik vind haar vergeleken met sommige andere kinderen die we kennen best dun. (niet mager of heel dun ofzo)
    van mij mag een baby lekekr mollig zijn;) en van het cb moet je je niet al te veel aantrekken (ze geven best goede adviezen) maar zoals suus ook zegt, als je hem niet overvoert dan is het gewoon goed.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn is ongeveer een 8 kilo nu.3 weken terug was hij 7844 gram en 69 cm. bij zijn geboorte 3390 en 51 cm

15. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Oke, dat een baby 10 kilo weegt met 6 maanden, en bij zijn geboorte 5 kilo woog, dat kan ik begrijpen,

Maar 10 kilo met 6 maanden, terwijl hij met zijn geboorte ruim 3 kilo woog, vind ik wel veel. Hij oogt ook helemaal niet dik en hij is gewoon een hongerlapje, altijd al geweest. komt ook door zijn lengte denk ik dat hij niet dik oogt.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    @keteltje: wat krijgt hij dan te eten? Ben je bang dat hij teveel krijgt? Zolang zijn lengte en gewicht in verhouding groeien is er echt niets aan de hand hoor.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

@keteltje: Niet druk om maken hier ook een meneertje die veel weegt met 4,5 maand ruim 8 kilo. En werd geboren met 3360 gram. DE 17 e als hij precies 6 maand is gaan we weer en het intreseert me niet hoe zwaar hij is. Hij ziet er goed uit, voelt zich lekker en ontwikkelt goed (vrij snel eigenlijk) .Alsjeblieft trek je niets van het cb aan, als hij vrolijk is , lekker bewegelijk is en verder er goed uitziet ,lekker laten gaan .

ik vind het zoizo belachelijk dat ze er zo op hameren als ze zo klein zijn, baby's kunnen beter wat vet hebben dat is zoals het hoort aangezien ze als ze gaan kruipen, lopen e.d. heel veel verbranden gaat het er vanzelf af.
    Het is een ADVIES bureau en geen bureau wat de wet voorschrijft he!

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wees blij dat je kindje een hongerlapje is, mijn zoontje is een slechte eter. Zijn warme eten en zijn fles daarna is altijd drama. Toch groeit hij wel goed, met 7 maanden was hij 72 cm en 9,2 kilo. Ik was vroeger ook een slechte eter vertelde mijn moeder.

Ik wou juist dat ik geen strijd hoefde te leveren met eten. Ik bedoel dat niet letterlijk maar het is echt lastig als hij zijn mond niet meer open doet na 3 hapjes avondeten en zijn fles die hij na 50 cc gedronken te hebben steeds weg duwt.

Veel liefs
    Nataly

19. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

ik denk dat de belangrijkste boodschap is, dat welk gewicht en lengte je zoon ook heeft, jij kan het niet veranderen en het cb ook niet. Ze gaan uit van een gemiddelde en dat is jou zoon niet, net als dat mijn zoon dat niet is. Maak je niet druk, je hebt een gezonde vent, dat is het belangrijkst!!!! En laat die cijfers maar voor wat ze zijn....

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vera woog met 6 maanden 8.9kg en 68cm! Ze was 3720 bij de geboorte. Ik maak me er soms ook zorgen over, vooral als ik oudere kindjes zie die al rondlopen. Vera ziet er veel groter uit voor haar leeftijd dan (dat zegt iedereen ook steeds ;))!

Ze krijgt BV op verzoek, het CB had er geen commentaar op. Volgens de arts zijn kindjes die BV krijgen 'dikke' baby's, maar over t algemeen worden ze later slankere volwassenen...
    Kweet niet of jij fles of BV geeft?

Deel Deze Pagina