M'n oudste mannetje is ondertussen ruim 19 maanden en meneer kwijlt sinds hij zo'n 3 maanden was. De laatste tijd is het echt niet meer normaal, het kwijlt stroomt bijna z'n mond uit. Vind het erg vervelend, ook voor hem zelf. En ik blijf maar shirtjes wisselen overdag want over het algemeen is z'n truitje na 2 á 3 uurtjes alweer helemaal nat... Wie heeft nog meer zo'n ontzettende kwijler gehad en op welke leeftijd was dit ongeveer afgelopen?
Wij hebben ook zo'n kwijler... Balen, he..? Ik heb nog steeds de stille hoop dat het over gaat zodra hij al zijn tanden en kiezen heeft (moet nog zijn hoektanden en 4 kiezen). Verder hebben we inmiddels wel een soort kwijl-sjaaltjes aangeschaft, omdat ik die eeuwige slabbers zat was en ik het ook sneu voor 'm vind als hij altijd met zo'n kleddernat shirt rondloopt. Misschien vind je 't wat: Sjaaltjes voor het kwijlen | Honni Sterkte ermee!
Hier nog 4 kiezen te gaan. Die hoop heb ik eigenlijk ook steeds, dat het is gebeurd als alle tanden en kiezen er zijn. Ik heb een paar van die kwijlsjaaltjes van de S'Oliver. Lijkt idd wel wat hipper. Maar ja, past dan ook weer niet bij alle outfits en hij vindt het maar niets. Loopt er steeds aan te trekken... Zal eens kijken op de website die jij nu geeft!
hier ook een kwijler! opa zei met 2maanden al dat er tanden aan kwamen omdat hij zo kwijlde... Tja, dat heeft toch echt nog lang geduurd hoor, voor de eerste er was nu met 14maanden kwijlt hij er nog steeds vrolijk op los
Hier was de oudste ook een ontzettende kwijler. Hier sinds een maand of 4 helemaal niet meer kwijlen daarvoor nog regelmatig een sliertje. Dus hier heeft het erg lang geduurd voordat het ophield en ze had alle tanden en kiezen al en nog kwijlde ze. Na de speen afgeleerd te hebben heeft ze ook nog een flink aantal maanden gekwijld.
Bij mijn dochter (21 maanden) loopt het echt met stromen eruit. Ze laat nog steeds een spoor achter zich na, en moet constant een slabber om. Echt vreselijk jammer voor de leuke kleertjes. Ik wilde zelf deze topic starten, omdat ik bang ben dat zoveel kwijlen op deze leeftijd niet meer 'normaal' is. Het is hier echt altijd, ook als er geen tand of kies doorkomt. Heb ergens gelezen dat het kan zijn dat de mondspieren niet sterk genoeg zijn, en dat je dan naar de logopedist moet. Heeft iemand van jullie het weleens besproken op het cb?
Hier ook nog een "kwijlerd" wij zijn er vorige week bij de ha voor geweest, voor Quinn zijn leeftijd is het niet echt normaal meer omdat hij ook al zijn tanden en kiezen heeft. WE moeten donderdag naar de kno arts om zijn amandelen na te laten kijken, want daar kan het bij hem aan liggen
Hier moest ik Amy veel met een rietje laten drinken. En ik riep regelmatig mondje dicht naar haar. Op de psz opperde ze ook nog dat het aan de amandelen kon liggen maar hier was dat dus niet, ze kwijlt nu eigenlijk niet meer.
Hier ook een kwijlebabbel! Die tip kreeg ik ook. Mijn zoon heet ontzettend gekwijld. Had altijd sillybillyz om omdat hij echt zeiknat werd. Toen hij geen speentje meer kreeg werd het echt veel en veel minder!
Zoonlief heeft niet echt veel z'n mond open eigenlijk. Hij is wel altijd verkouden. Misschien dan toch amandelen?? Hij heeft wel een speen trouwens maar die heeft hij niet zo heel vaak (meer) in. Misschien bij een volgend bezoek aan de kinderarts er toch maar eens naar vragen...
Hier ook zo'n kwijler, maar goed, dat zal wel zo horen (geen tanden). Die sjaaltjes/ slabbers lijken me wel handig! En de tip van het rietje ga ik onthouden!