Ik moet straks naar het consultatie bureau en twijfel nu een of ik die vaccinatie wel moet doen bij haar. Heeft er mee te maken dat ze op het moment niet echt lekker in haar vel zit, is zichzelf niet echt, slaapt ook al een aantal nachten erg slecht en gister zag ik dat er weer 2 kiezen aan zitten te komen, 3 zijn er net door. Wat zouden jullie doen? En ik weet dat de bijwerkingen van de bmr het ergste zijn, en dat de menc wel mee valt, dus dacht er nu aan de bmr ff uit te stellen en dan de menc wel te doen zodat ze straks nog maar 1 prik hoeft. Moeilijk hoor...
Ik heb de prikken nooit uitgesteld, tenzij ze echt heel heel ziek zijn. Mijn ervaring is dat ze toch best vaak verkouden/tanden/kiezen of wat anders hebben en dan blijf je uitstellen. Maar goed, dat is mijn idee, je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Als ze geen koorts heeft gewoon doen. Hier is het twee maanden geleden niet gedaan omdat dochterlief koorts had. Maar als jij denkt dat ze al wat onder de lede heeft kan je dat daar aan geven en afspreken om de intenting te verplaatsen. Maar zo als hier ben er nu nog niet aan toe gekomen om haar te laten enten omdat ze daarna weer ziek werd dus ze heeft hem nog niet gehad en moet tijdens het inloopspreek uur het laten doen. Ach ja ik wacht wel met de 18 maaden controlle als ze dan weer niet ziek is
ik heb de prik waar jij het over hebt laten splitsen. ik vind het zowiesoe en veel te zware combie ook voor gezonde kindjes. mijn zoon had in die tijd ook net een griepje achter de rug en sliep nog niet echt goed. ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. hij is echt ziek geworden van de men c toen. 3 maanden later heb ik de bmr gedaan. in jou geval zou ik een nieuwe afspraak maken.
Ik zou toch even wachten. 1 van de eerste serie prikken heb ik laten zetten bij een licht verkoudheidje op zijn retour. Hij is de 2 weken erna dubbel zo ziek geworden. naar mijn idee van de verkoudheid die terug kon komen en het vaccin. De arts vond het toen geen probleem, want geen koorts. Dat doe ik dus niet weer.. Al hebben we hier 0,0 reactie gehad op de BMR. Alleen een half dagje suf direct na het prikken van de MenC waarschijnlijk.
Ik heb nooit uitgesteld. Zou dit wel gedaan hebben als kindje echt ziek was geweest (m.n. koorts, of heel veel pijn) op het moment van de vaccinatie. Ze hebben nooit veel last van bijwerkingen o.i.d. gehad. Beetje hangerig, een keer wat verhoging, maar dat was het dan ook wel.
Bedankt voor jullie reacties. Kom net van het cb vandaan en ze heeft nu alleen de menc prik gehad. Over 2 maanden krijgt ze de bmr prik. Cb arts kon zich wel in mijn mening vinden en vond het geen probleem.
Fijn - hier prikte ze onze dochter sowieso al niet toen ze indertijd aan de diarree leek te zijn, ondanks dat ze geen koorts had ofzo. Ze zijn er hier dus sowieso wel voorzichtig mee.
Fijn dat ze er geen probleem van maakten. Wij hebben maandag de MenC en BMR gehad maar van de MenC echt niets gemerkt. BMR komt natuurlijk nog...