15 maanden en niet alleen willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Channie7, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie7

Channie7 Actief lid

30 aug 2006
    114
    0
    0
    Ons zoontje Mika is nu 15 maanden. We hebben hem altijd wakker in bed kunnen leggen en dan viel hij zelf in slaap, totdat hij 8 maanden oud was. Toen zijn de problemen begonnen. Mika moest mij in de buurt hebben om in slaap te vallen en dan ook nog in het bed van papa en mama. Als hij 's nachts wakker werd, viel hij ook alleen bij ons in bed in slaap. Dat heb ik gelukkig opgelost, hij slaapt nu weer lekker in zijn eigen bedje, maar ................. als meneer wakker in bed gelegd wordt en mama loopt de kamer uit, begint hij te krijsen. Laatst heb ik de theorie van weggaan, na 5 minuten terugkomen, weer weggaan, na 10 minuten terugkomen enz. geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Heel volhardend blijft onze jongeman krijsen en huilen. Het is dus niet gelukt :x Wie heeft tips? We zitten met de handen in het haar!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Rond de 15 maanden is er een zeer heftige sprong waarin veel kindjes (weer) niet willen slapen. Alles wordt weer anders, nieuw en eng. Bij ons werkte het het beste als we Merel in slaap wiegden in een andere kamer. Dan konden we haar zo in bed leggen en sliep ze door tot de volgende ochtend.

Maar elk kindje reageert anders natuurlijk. Het is een fase die weer over gaat, misschien helpt wiegen of in je armen in slaap laten vallen, misschien iets anders waarvan je weet dat je kindje rustig wordt?

Succes ermee!

3. Channie7

Channie7 Actief lid

30 aug 2006
    114
    0
    0
    Dat werkt hier inderdaad ook het beste. Ik ben alleen bang dat ik Mika hiermee teveel verwen, en hij dadelijk niet meer alleen in slaap wil vallen...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Valt wel mee denk ik met verwennen.

Isabella heeft ook een week echt moeite gehad met in slaap komen. Ik ben toen naast haar gaan zitten totdat ze sliep.

Maar ik keek haar dan niet aan en zat daar alleen maar. Ik legde haar neer, zei: slaap lekker, en ging gewoon zitten.

Isabella werd dan lekker rustig en ging gewoon slapen. Op een gegeven moment ging ze gewoon weer alleen slapen.

Ik vind het belangrijker dat ze zich veilig voelen en niet te overstuur raken.

Ik zou het alleen wel op zijn eigen kamer houden.

5. Channie7

Channie7 Actief lid

30 aug 2006
    114
    0
    0
    Ik doe dat nu dus als volgt: we gaan pyama en slaapzak aantrekken, schone luier, tandjes poetsen en dan nog even naar beneden. Dan ligt hij bij mij op de arm op de bank. Soms valt hij dan in slaap en dan kan ik hem slapend in bed leggen. Als hij niet in slaap valt, dan leg ik hem in zijn eigen bedje en ga naast hem liggen (hij moet dus al over de rand van zijn bedje kijken om me te zien). Ik praat niet tegen hem , kijk hem niet aan en raak hem ook niet aan. Tussen de middag krijgt hij schone luier, slaapzak aan en leg ik hem in bed en blijf er weer naast liggen tot hij slaapt.
    Misschien ben ik te bezorgd wat verwennen betreft?

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind dat je het hartstikke goed doet!
    Het is even een vervelende periode, maar hij gaat voorbij!
    Ik zeg: keep up the good work, and hope for better times!

Straks gaat je kindje vanzelf weer lekker alleen slapen.

Trouwens: weet niet of je het al hebt, maar een nachtlampje wil ook nog wel eens helpen. Hun idee van een donkere kamer kan ineens omslaan in iets heel engs... Of de lamp op de overloop aanlaten en zijn slaapkamerdeur op een klein kiertje laten.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Heel herkenbaar je verhaal.
    Ook Luca heeft dit met 15 maanden gehad. Hij werd ´s nachts wakker en wilde niet meer gaan slapen..alleen bij ons in bed. :(
    Ook overdag werd slapen een probleem.
    We hebben het even doorgezet met laten huilen (hoe moeilijk ik dat ook vond :( ) maar uiteindelijk is hij zelf in slaap gevallen en was het slapen overdag daarna geen probleem meer.
    Alleen ´s nachts heeft wat langer geduurd.
    De eerste nacht heb ik hem steeds 10 min laten huilen en daarna weer naar hem toe en zijn beer en speentje gegeven (gooit hij uit bed) Na 1,5 uur is hij toen eindelijk in slaap gevallen..de nacht erna na een half uur en de nacht daarna ben ik er maar 1x uitgeweest.
    Daarna sliep hij weer door (nja tot 6 uur :rolleyes: )

Suc6 ermee..heel vermoeiend dit sprongetje.

8. Channie7

Channie7 Actief lid

30 aug 2006
    114
    0
    0
    @chantalk: heel herkenbaar van de beer en de speen. Dit doet Mika ook.

@ Minyaweth: Het nachtlampje zal ik eens gaan proberen: ik heb er verschillende liggen en baat het niet dan schaadt het niet....

Ik vind dit sprongetje ook zeer vermoeiend ja. Gelukkig slaapt hij 's ochtend tot half 8, dus dat maakt toch wel weer en en ander goed. Je hebt je energie overdag ook hard nodig voor zo'n kleintje, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen....

9. imhvanboxtel

25 jun 2008
    24
    0
    0
    Rond de 15/16 maanden was dat ook een probleem bij ons ventje.
    ik heb een tijdje op een stoeltje naast zijn bedje gezeten tot hij in slaap viel, zo een paar dagen lang, daarna het stoeltje iets verder weggezet en daarna zat ik met mijn stoeltje op de overloop, als hij maar het idee had dat ik wegging begon hij te krijsen ook de 5/10 minuten manier werkte hier niet. Met dat stoeltje ging prima.
    Tijden goed gegaan en toen begon het hele verhaal weer opnieuw. We hebben het toen anders aangepakt zijn boven gebleven maar op onze eigen kamer, hij riep dan wel een paar keer papa of mama, maar als wij dan zeiden dat hij moest gaan slapen want papa en mama gingen ook slapen dan was het meestal na 15 minuten wel stil.
    Nu hoef ik alleen nog maar te zeggen mama komt dadelijk nog bij jou kijken en is het goed.

Deel Deze Pagina