15 maanden en niet meer willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Esmeesmama, 8 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Esmée is na de kerst een beetje hangerig geweest van de BMR-prik en sinds die tijd wil ze niet meer eten. Ze is eigenlijk altijd een goede eter geweest, maar nu krijg ik er niets meer in. Normaal at ze 's morgens en tussen de middag een boterham, maar daar hoef ik nu niet meer mee aan te komen. Ze probéért het niet eens. Ik heb ook al ontbijtpap geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Ze gilt het hele huis bij elkaar.

Het enige dat er nog wel ingaat is een boterham hagelslag, maar het lijkt me geen goed plan om dat 2x per dag te geven :(

Haar avondeten gaat wisselend, de ene dag eet ze haar bord leeg (vooral als er pasta op ligt) en de andere dag eet ze weer niets.

Is dit een fase (kijken hoever ze kan gaan om haar zin te krijgen?) en hoe moet ik hiermee omgaan?

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Och wat vervelend voor je! Even geen tips, alleen wat medeleven..
    Mijn dochter is nu 10 maanden en eet al een paar weken geen avondeten meer (en daarvoor altijd volle borden)..dus ik weet hoe machteloos je je voelt! Je wilt het niet dwingen, je probeert het eten leuk te laten zijn, maar je maakt je tegelijk zorgen!
    Sterkte en ik hoop dat Esmée weer gauw beter gaat eten

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hier nog een Esmee die niet graag wil eten. Boterham laat ze zo weer uit de mond vallen en soms warm eten ook. Alleen als ze af geleid is, bijv een boekje lezen kan ik er wat in scheppen! Drinken gaat trouwens wel goed. Het is denk ik een fase, eigen willetje ontwikkelen, las ik op kinderinfo.nl

4. Even offtopic, gefeliciteerd met je dochters 1e verjaardag kissie! :)

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    dank je!

6. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Juut26: bedankt voor je medeleven ;) , ik maakte me inderdaad nogal zorgen...

Kissie: Gefeliciteerd met Esmee! Mmm, zou het dan misschien aan de naam liggen dat ze niet willen eten? :)

Gelukkig gaat het de afgelopen dagen iets beter. De ochtendboterham krijg ik er nog steeds niet in, maar 's middags en 's avonds eet ze wel weer goed. Maar nu ik erop terugkijk, denk ik dat ze gewoon een tijdje niet lekker in haar vel zat, ze was ook erg humeurig. Nu is ze weer een stuk vrolijker (en mama ook ;) )!

Deel Deze Pagina