15 maanden en niet meer willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Dl van 15 maanden wil de afgelopen dagen ineens savonds niet meer slapen. Eerder viel ze gelijk in slaap en nu duurt het ineens een tijdje..we moeten ook echt een paar keer terug.
    Ze slaapt overdag nog 2x1 uurtje (dan valt ze gelijk in slaap zodra ze het matras raakt ;) ) dus ja, of ze dan naar 1 slaapje moet? Of dit gewoon weer een fase?

Gr baby001

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het lijkt me een fase, je hebt dat wel eens meer dat het slapen ineens moeilijk gaat. Het gaat meestal vanzelf weer over.
    Ik zou niet gaan rommelen met haar slaapjes overdag, het klinkt niet alsof ze al naar 1 slaapje moet.
    Wat doet ze 's avonds? Is het echt brullen of ligt ze nog wat te rommelen in haar bedje voor ze in slaap valt?
    Geef het zo min mogelijk aandacht, ga natuurlijk wel terug als ze huilt maar maak het dan niet te gezellig, dan is het het snelst weer over.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier maakte de 2x per dag slapen dus wel degelijk verschil in de avond.
    Hier sliep hij rond de 10 maanden ook 2x per dag een uurtje, maar doordat hij steeds langer wakker kon en wilde blijven was het laatste slaapje vaak pas rond 16.00. Op een gegeven moment wilde hij 's avonds pas rond 22.00 weer slapen.
    Dus toen ben ik hem 's morgens gewoon op gaan houden en hem na de boterham in bed gaan leggen. In het begin sliep hij dan maar 1x een uurtje en was tegen 19.00 helemaal op.
    Maar na een paar weken was hij aardig gewend en sliep de 2 uurtjes netjes achter elkaar.
    Je zou het gewoon een weekje uit kunnen proberen toch?!
    Zoontje moet hier ook echt een x aantal uur wakker zijn voor ik hem 's avonds weer in bed kan leggen.
    Dit is eigenlijk altijd al zo geweest, ook als baby moest hij bv. eerst weer 2 uur wakker zijn geweest voor hij aan z'n volgende slaapje kon beginnen. ;)

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ohh, maar als ze inderdaad niet echt huilt 's avonds zou ik er ook niks aan veranderen.
    Hier was het echt brullen en drama's.
    Maar verder ligt hij hier ook geregeld nog een half uur te kletsen voor hij gaat slapen. Maar hier doe ik niks mee, ga ook niet naar hem toe. Hij valt vanzelf wel een keer in slaap. Tegenwoordig doet hij dit voor z'n middagdutje ook, maar als hij dan slaapt, slaapt hij gewoon 2-2,5 uur dus hij heeft het blijkbaar nog wel gewoon nodig.

Deel Deze Pagina