Hi Ik was zaterdag aan het babyshoppen in Londen, had wat Tommee Tippee spullen nodig die hier nog niet verkrijgbaar zijn en daar wel (melkpoedercontainers voor in het flesje om mee te nemen, kruis-speentjes), en was er toevallig toch voor mn werk. Toen heb ik dus ook Tommee Tippee speentjes gekocht, met een soort van 'bitje' eraan, die je in de koelkast kan leggen. Dan wordt het bitje koud en da's dan fijn als ze last hebben met het doorkomen van tandjes. En ik dacht namelijk ook, misschien krijgt ze binnenkort wel een keer een tandje. Wanneer is dat eigenlijk, met een maand of 4 ofzo? Of soms eerder of later? En krijgen ze dan eerst onder tandjes, of kan het ook boven eerst? Dus, de vraag. Hoe oud waren jullie kindjes toen ze hun eerste tandje kregen? En hoe merkte je dat eigenlijk? Hadden ze er veel last van? Grts!
Serjenka was 6 maand toen ze haar eerste tandje had, al vanaf wanneer ze 4 maanden was, hadden we een vermoeden dat het niet lang meer zou duren. Eenmaal het eerste tandje erdoor, ging het allemaal vrij vlug. De eerste twee waren onderaan, dan 2 bovenaan. En dan kwamen er opnieuw twee onderaan en daarna weer boven. Verder weet ik niet meer precies welke dan doorgekomen zijn. Leander is nu bijna 9 maanden en hij heeft 2 tandjes onderaan, die heeft hij nu een dikke maand. Er zitten nu nog 2 tandjes door te komen onderaan. Het varieert echt van kindje tot kindje wanneer de tandjes erdoor komen en in welke volgorde. Wij konden zien, dat eerst het tandvlees gezwollen was en niet zolang daarna meestal een wit puntje en dan het tandje.
Hier pas met 8 mnd de eerste tandjes (onder). Luca heeft er veel last van...dagen koorts, diarree, niet eten, niet slapen. Hoop voor jullie dat het bij jullie beter gaat
op de dag dat hij 7 maanden was had hij gelijk de eerste 2 tanden. maar ik ken kindjes die ze al veel vroeger hadden dus is zo moeilijk te zeggen! oh ja, aidan had ze onder. de voorste 2. xxx