15 maanden en nog niet lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door littlemama, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    iris (15 maanden)loopt nog steeds niet en daar maak ik me best zorgen om .
    Aan mn vingers loopt ze wel en rond de tafel maar zelfstandig vertikt ze het .
    Is ze nu echt zo laat .
    Van iedereen hoor je maar Loopt ze nu nog niet de mijne liep al met een jaar :evil:
    en opa en oma vragen maar steeds loopt ze al? wat is ze laat haar vader liep al met 13 maanden .
    Deze reacties maken me zo onzeker waardoor ik me steeds meer zorgen ga maken .
    Hoe zou ik het lopen kunnen stimuleren ? want in juni gaat ze 2 dagen naar het kdv en dan komt ze in de peutergroep en dan ben ik bang dat ik scheve gezichten krijg .

Wie heeft er goede tips ?

ps vanaf vrijdag ben ik op vakantie tm 22e

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ze is 15 maanden. Ik vind niet zo raar dat ze niet loopt. Gemiddeld beginnen kindjes met 14 mdn te lopen. Maar dat is gemiddeld he, dus je heb kinderen die met 1 jaar lopen en je hebt kinderen die net voor hun 2de verjaardag hun eerste stapjes zetten. Met 15 maanden is het absoluut niet nodig om je er zorgen over te maken.
    Mijn neefje liep met 2 jaar. Er was verder niks mis met hem, zijn interesse lag gewoon ergens anders. Nu is hij 3 en loopt qua ontwikkeling precies mee met andere kinderen van zijn leeftijd.
    Ik zou mij er niet te druk over maken, als ik jou was.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Ik las laatst dat kindjes gemiddeld pas met 18 maanden lopen, weet niet of het waar is hoor.

Mijn zoontje liep toen ook nog niet. Toen hij bijna 17 maanden was liep hij er in een keer vandoor en sindsdien loopt hij super. Waarschijnlijk wil ze eerst nog wat zelfvertrouwen opdoen en loopt ze er straks zo vandoor. 15 maanden is echt niet zo laat hoor.

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Jelle loopt sinds deze week echt 6 stapjes los meer nog niet
    alles op zijn tijd
    jelle staat al een hele poos en ook los staat hij al erg lang maar lopen dat nog niet, ik zie dat hij dat erg eng vind en nog niet echt durft wel staat hij erg stevig
    komt vanzelf

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje liep toen hij bijna 1,5 was voor het eerst los. En toen ook gelijk goed. We lieten hem steeds een paar stapjes tussen ons heen en weer lopen voor de grap en ineens draait hij zich om en loopt zo los naar z'n speelgoed, haha. MAar goed, hij was toen dus bijna 18 maanden. Met 15 maanden liep hij ook al hele afstanden aan de hand en langs de tafel, maar loslopen heeft nog een tijdje geduurd, zoals je ziet.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise liep ook pas met 16 maanden hoor... geen zorgen maken en zeker niet naar dat soort opmerkingen van anderen luisteren. Je kindje doet alles op zijn/haar tijd en dat kun je niet forceren.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Maak je niet druk hoor, mijn dochtertje liep ook met net 16 maanden. Ikzelf vroeger ook en mijn man met 10 maanden. Dat laatste heb ik natuurlijk tig keer aan moeten horen.
    Ze stond met net 9 maanden en ging al snel langs meubels lopen etc. en dat heeft ze dus heel lang zo gedaan. De eerste keer dat ze echt los liep, had ze het zelf geloof ik niet eens door en sindsdien loopt ze als een kiviet.

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne loopt ook nog steeds niet. Ze liep al met 8,5 maand langs de tafel en box. Mensen zeiden steeds: oh die loopt voor haar 1e verjaardag. Nu is ze 15 maanden en loopt nog steeds niet :(. Wel staat ze goed stevig los en loopt ze aan 1 vinger. Af en toe loopt ze 2 stapjes los. Het is goed om te lezen dat het dus niet zo raar is.

9. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Finn is ook 15 maanden en hij loopt ook niet. Hij kruipt zelfs pas sinds de Pasen. Ook ik krijg steeds de vraag: Loopt ie al???
    Volgens CB en kinderartsen lopen kinderen in Nederland gemiddeld toch echt pas met 18 maanden. Ook al hoor je altijd dat kinderen eerder lopen. Het wordt (net als met zindelijk worden) steeds later zei een verpleegster me zelfs.

10. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hier loopt diana ook net, sinds eergisteren echt los. En ze is 30 mei 18 maanden.
    Dus ook geen vroege maar ik moet wel zeggen, ze loopt wel heel goed en valt niet zomaar om. Ze liep al vanaf 11 maanden rond de tafel.
    Ff Geduld nog!
    succes

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn zoon is ook 15 maanden en een beetje en loopt ook nog niet los. Ik heb het idee dat hij het kruipen nog wel erg makkelijk vindt. Hij is zo sneller bij zijn doel. ;)

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje was ook laat. Hij stond rond de 11 maanden, liep langs de tafel en aan 2 handen rond 12 maanden. Rond 13 maanden liep hij redelijk stevig aan 1 vinger mee.
    MAAR, hij liep pas los met 19 maanden.
    Het leek alsof hij bang was om los te laten. Het lag niet aan het niet kunnen lopen, of het missen van spierkracht, want hij tilde zo zijn loopwagen op als hem iets dwarszat.

Ik heb wel eens gehoord dat kindjes die wat later lopen zich bewuster zijn van het "kunnen vallen". En dus nog iets langer er over doen om echt los te lopen.

Een geruststelling: toen hij kon lopen, liep hij gelijk de 1e dag zo buiten de straat uit. Zeker 75 meter.

13. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dominique was ruim 15 maanden voordat ze ging lopen. Geen probleem dus, komt helemaal goed met je meissie!

14. mel1977

mel1977 Actief lid

Laat je vooral niet gek maken door gemiddelden en je omgeving!
    Sam liep met 19 maanden.... voor die tijd alleen maar opmerkingen als: loopt hij al? niet? Jeetje! Goh" en toen hij eenmaal liep was het van: ja, dat rechtop lopen, zonder veel vallen hoor je wel vaker bij kindjes die laat gaan lopen... Zucht, volgens het cb hier mocht ik me pas echt zorgen gaan maken als hij met 2 jaar nog niet zou lopen, een paar weken later liep hij ons opeens voorbij :)

(ik weet dat het allemaal makkelijk gezegd is hoor, ik heb het er af en toe ook wel eens te kwaad meegehad, want dat mijn knulletje al zo veel woordjes kon zeggen en zo lekker kon brabbelen, daar hoorde je niemand over :()

groetjes

ps fijne vakantie

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nou, dat probeer ik ook wel eens uit te leggen aan een vriendin wanneer ze klaagt dat mijn zoontje al liep met een jaar en haar kleintje nu met 16 maanden nog niet loopt. Haar kleintje zei al vrij veel woordjes met een jaar en dat doet mijn zoontje weer niet. Alles op zijn tijd, en zoals mijn oma altijd roept: Ze kunnen zich niet op alle gebieden tegelijk ontwikkelen. De één praat sneller, de ander loopt sneller, en weer een ander bedenkt al hele verbanden in zijn hoofd terwijl het nog niet loopt of praat. Als er echt reden is tot zorg hoor je het vast snel genoeg van het cb. Ik heb wel vertrouwen in het cb wat dat betreft.

16. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik ben het hier echt COMPLEET MEE EENS. Afgezien van het buro dan. Die vind ik niet zo geweldig maar das een ander verhaal. :rolleyes:
    Het is gewoon zo dat ze niet alles in een keer kunnen leren. Kunnen wij toch ook niet?
    Heb vertrouwen in je kleintje en als er steeds naar gevraagd word. Dan roep je maar nee en hij zegt dat hij zat is van het gezeur daar over. ;)

Liefs Janna

17. Hihi, bij onze Jelle (van ongeveer een week ouder ofzo) is dat precies hetzelfde!
    Hoewel... los staan doet ie niet echt. Maar sinds een week of 2 wel van papa naar mama en terug met losse stapjes, zo oefenen wij af en toe wat met hem, want uit zichzelf gaat ie niet aan de wandel lijkt het.

Jelle vindt volgens mij dat ie er met kruipen ook wel komt.
    Wat ie trouwens wel doet tegenwoordig (zeker als ie iets in zijn hand heeft en kruipen dus niet echt handig is) is 'lopen' op zijn knietjes. Ziet er wel dom uit...

Deel Deze Pagina