Hoi allemaal, Ons meisje is nu bijna 19 maanden en we zijn net 1 week op vakantie geweest. We weten dus ook niet helemaal of het aan de vakantie ligt, dat we weer terug zijn. Andere situatie geweest enzo. Nu was het voorheen soms al een moeilijkere slaper die flink krijste voordat ze uiteindelijk in slaap viel. Soms ging eht weken goed en dan zat er weer eens een mindere dag tussen. Zowel overdag als s'avonds. Nu heeft ze op vakantie perfect geslapen. Tot de laatste nacht voordat we naar huis gingen. Toen begon het gedonder weer. Krijsen totdat ze niet meer ophoud. We hebben vanalles al geprobeerd. Van negeren, tot terug gaan en goed leggen waarop ze dan weer veel erger gaat krijsen. Uiteindelijk is mijn man met haar op de bank van het huisje gaan liggen en daar werd ze redelijk rustig. Thuis ging het verder. Ze krijst heel erg als ze naar bed wordt gebracht (het lijkt wel of haar iets aangedaan wordt zo erg is het). Ritueel is hetzelfde gebleven. Het kan zelfs wel 2 uur doorgaan en dan denk je dat ze slaapt en dan begint het weer opnieuw. Onze 2 oudste kinderen (5 en 3 jaar) beginnen nu opmerkingen te maken dat ze niet kunnen slapen van al dat gekrijs. Daarom haalden we haar voorheen ook altijd op zodat de rest wel kan slapen. Soms duurt het wel maar 10 minuten voordat ze in slaap valt maar meestal dus langer. Iemand een idee hoe we dit aan moeten pakken? Het is een meisje met veel temperament daar zijn we wel inmiddels achter. Moeten we haar negeren, troosten en terug leggen waardoor ze alleen maar erger gaat krijsen, eruit nemen? We weten het niet meer. Is er iets te verkrijgen waardoor ze rustiger gaat slapen? Ze gooit momenteel ook steeds haar tutje uit bed en gaat daar om roepen. Ze heeft er maar 1. Maar ik denk dat ze dat meer uit kwaadheid doet omdat ze naar bed gebracht wordt. Het is me er eentje hihi. Alles is welkom. Groetjes van een beetje een wanhopige mama