Mijn zoontje is bijna 15 maanden en maakt totaal geen aanstalten om (los) te lopen. Bijna dagelijks krijg ik de vraag loopt ie al? NEE hij loopt nog niet. Is het echt zo gek dat mijn zoontje van 15 maanden nog geen aanstalten maakt om te gaan lopen of los staat? Kan ik hem ergens mee stimuleren? Hij staat wel tegen de tafel of doet een paar stapjes langs de tafel. Om me heen lopen alle kindjes rond de 1 jaar en door elke keer de vraag of hij al loopt ga ik het bijna als iets geks zien. Ik hem hem weleens achter de loopkar gezet maar dan laat ie zich vallen en gaat huilen.
ik heb zelf ook late stappertjes. Oudste was 17,5 maand en de jongste is nu 16 maanden en stapt ook nog niet. Het komt wel als ze er klaar voor zijn. oudste stapte wel ineens prima, niet wiebelig, nooit meer gevallen, ineens was ze weg
Nee hoor, is niet zo gek...zoontje liep met 15 maanden wel aan de hand maar z'n loopkar vond ie niks en langs meubels lopen heeft ie nooit gedaan en spelenderwijs stimuleren trapte hij ook niet in. Op een avond stond ie op en liep, dat was met precies 18 maanden en liep gelijk stabiel en hele stukken en heeft ook nagenoeg niet meer in de buggy gezeten. Wanneer de tijd daar is zal ie echt wel gaan lopen, het is alleen jammer dat de nadruk op het lopen gelegd wordt terwijl er zoveel meer ontwikkelingen zijn!
Mijn zoontje liep pas met 17 maanden. Maar ... Toen is hij gelijk gaan lopen en kruipen deed hij nooit meer. Ik zou me niet zo zorgen maken. Natuurlijk hout je iedereen dat hun kind met 1 jaar al liep een diezelfde ouders beweren ook dat hun kind meteen doorsliep. Onzin.
Lastig ja, die vragen. Al moet ik zeggen dat ik me er niet zo druk meer om maak. Ik ben allang blij dat ik nog niet achter onze man hoef aan te rennen. Nog heel relaxed zo . Straks kan hij alles binnen twee weken, want dat is ook nog mogelijk. Elk kind zijn eigen tempo.
Mijn zusje liep pas met 22 maanden. Raad eens hoevaak mijn moeder die vraag kreeg toch haalde ze later voor gym de hoogste punten van de klas. Inderdaad, er is zoveel meer. Met praten was zij weer heel vroeg.
Onze jongste loopt ook nog niet, ook niet langs dingen. Ze leren het vanzelf, komt wel goed denk ik dan.
Onze dochter is 16 maanden en loopt ook niet. Ze bereikt nu af en toe los te staan maar lopen zie ik haar nog niet zo snel doen. Ieder kind doet het op eigen tempo. Dochter is veel met bezig met taal.
Die van mij liep de dag dat hij 11 mnd werd zijn eerste stappen los en binnen een week rende hij het huis door. Dat is ook niet alles. Zoveel frustratie omdat hij fysiek al zo veel kon maar mentaal het niet bij kon benen waardoor t vaak mis ging. En je hebt geen minuut rust want twee seconde de andere kant opkijken en hij staat op de salontafel. En 15 mnd is nog niet heel laat toch. Het komt vanzelf wel.
Zette ze al wel stapje tussen bank en tafel? Komt inderdaad vanzelf wel maar mensen maken je gewoon aan het twijfelen.
Vervelend he al die mensen die maar blijven praten, ik krijg altijd de vraag oh praat hij nog niet?! Volgens mij is er nog geen reden tot paniek en heeft hij nog even de tijd. . Nog even rustig afwachten het komt vast allemaal goed.
Niets mis mee, ieder kind heeft zijn eigen tempo. Ik dacht ook dat mijn zoon nog lang niet zou lopen toen hij bijna 15md was. Maar met 15 mnd ging hij toch van de één op de andere dag ineens lopen. Zijn zus liep al 2 weken na haar eerste verjaardag.
Mijn dochter liep met 13 maanden, mijn oudste zoontje met 19 maanden en mijn jongste is nu 19 maanden en loopt nog niet los. Als ik anderen moet geloven moet ik me zorgen maken. Ik hoop dat hij kan lopen voor zijn 18e
Kinderen lopen gemiddeld tussende12 en 18 maanden. Er zijn altijd uitzonderingen. Mijn dochter liep met 15 maanden. De eerste vragen over het lopen kreeg ik al voor dat ze een jaar was. Om helemaal gek van te worden. Ze worden al zo snel groot en ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen manier. Ze bleek later wel een oogafwijking te hebben zodat ze alles wiebelig zag en geen diepte zag. Mocht het dus nog lang duren dan kun je daar naar laten kijken.