Intake creche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    hoi dames,
    Aanstaande maandag heb ik een intake gesprek op de creche. Mijn zoon gaat daar vanaf 16 december naartoe. Toen ik zwanger was zijn we al eens op die creche geweest ter kennismaking
    Ik weet eigenlijk niet wat ik me bij zo'n intakegesprek moet voorstellen. Wellicht is het handig om van te voren wat vragen te bedenken om te stellen? Hebben jullie tips of ideeen? Zodat ik niets vergeet?
    Ik zat zelf te denken aan: wanneer bellen ze naar de ouders? Bij koorts?
    Welke voeding hebben ze op de creche?
    Verder kom ik eigenlijk niet...:(

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Alle vragen die je hebt kun je stellen.
    Maar zij zullen zelf ook vragen hebben over jouw kindje. Dus wat ik zelf heb gedaan was in een klein aantekenboekje het ritme van de kleine man noteren. Wat en hoeveel hij dronk, wanneer hij ging slapen, zijn slaapsignalen, welk knuffeltje. Hij dronk uit een dr. Brownfles dus ik heb er eentje extra aangeschaft voor op het kdv, want daar gebruikten ze Difrax. Ze waren heel blij met al die notities, want dan hoefden ze niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden. Ze wisten precies waarmee ze rekening moesten houden.
    Verder kun je vragen hoeveel kindjes er zijn op de groepen, waar hij slaapt, of ze goed zijn ritme kunnen volgen, wat ze zoal doen op een dag. En vaak heb je eerst wendagen. Hier eerst een halve ochtend, toen een hele en daarna een dagje tot half vier en daarna een dagje tot half vijf om vervolgens over te gaan op een hele dag en bij ons ging toen ook het contract in.
    Alles wat er in je opkomt aan vragen kun je stellen, niks is eigenlijk gek. ;)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat moet je precies meebrengen? Wij hadden daar standaard extra kleertjes liggen, luiers, natte doekjes. Elke dag brachten we de voeding mee. PCM moesten we dan weer niet meegeven, dat had onze onthaalmoeder zelf.

Wat zijn de regels ivm zieke kindjes?

Wat zijn de regels bij verjaardagen? Cadeautjes of niet? Koekjes of niet?

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat ze bij ons vroegen:
    - Voeding (schema en soort)
    - speentje of knuffel
    - buikslapen of terugdraaien naar rug
    - regels met ziekte
    - traktaties
    - kennis maken met de leidster
    - allergieen
    - sieraden
    - fotoprotocol

Verder alles vragen wat in je opkomt ;)

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik werk zelf op een kdv en met een intake vragen we veel over het kind.
    Zijn er allergieën, door wie mag het opgehaald worden, medicijngebruik, speentje of knuffel, hoe slaapt het kind enz.

Daarnaast vertellen we over onze werkwijze en alle regeltjes die er zijn wat betreft ophalen/ brengen. Wat doen we bij een ziek kind enz.

Dit is wat je zo beetje kunt verwachten.
    Wij laten ook nog een keer alle ruimtes zien, waar je alles kunt laten zoals reservekleertjes enz

Deel Deze Pagina