15 maanden, geen nachtvoeding meer, maar BV loopt terug!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lien123, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lien123

lien123 Niet meer actief

He meiden,
    Ik heb een vraag. Ik twijfel over afbouwen, omdat het erg moeizaam gaat. Ze dronk altijd 's nachts, 's morgens en een slokje overdag. En 's avonds voor het slapen gaan kolf ik altijd, omdat ze 's avonds niet wil drinken. Ze krijgt de fles voor het slapen gaan. Sinds 2 weken hebben we de nachtvoeding afgebouwd, dit ging heel makkelijk, mbv papa (niet laten huilen). Zonder huilpartijen en drama's. Ik stond er nog van te kijken! Ze slaapt nu de hele nacht door, echt geweldig.
    Alleen loopt mijn melk nu heel erg terug en mijn kindje verliest dan altijd meteen interesse.
    Kan het nog, gewoon voeden overdag zonder die nachtvoeding? Of kan ik het nu helemaal op mijn buik schrijven? Ik twijfel best wel, want ik wil haar het liefst zeker tot en met haar 2e jaar blijven voeden, maar nu wil ze eigenlijk niet echt van BV weten. Af en toe hapt ze even, maar laat meteen weer los. Ze heeft eerder de borst geweigerd (een maand lang) en heb de laatste maanden best wel moeite om mijn productie op gang te houden.
    Ik kolf nu elke avond voor het slapen gaan, om mijn productie maar een beetje op gang te houden, dit doe ik al maanden...Oh en verder willen we ook nog zwanger worden....dus teveel voedingen zouden de eisprong weer kunnen remmen...lekker tegenstrijdig allemaal he?
    Heeft iemand tips?

2. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen hoe je de nachtvoedingen hebt afgebouwd? Ik zit nog steeds aan gemiddeld 3 nachtvoedingen met 15 maanden en ben er eigenlijk wel klaar mee.

3. lien123

lien123 Niet meer actief

Hoi Nike,
    Mijn dochter ligt in haar eigen bedje op haar eigen kamertje.
    Als ze wakker werd, ging mijn man naar haar toe. Aai over de bol, speentje weer in doen. Als dat niet hielp hebben we een een flesje gemaakt voor haar (je kan een nepflesje maken, bijvoorbeeld 60 cc water met 1 schep melk, of gewoon een normale fles).
    Na het flesje ging ze gewoon weer slapen. Ze hoefde niet te huilen, en het duurde allemaal niet lang 's nachts.
    Eigenlijk hebben we dat maar een paar nachten hoeven doen, ze begreep al snel dat mama niet meer komt 's nachts. Soms wordt ze nog wel eens wakker en heeft dan honger, dan heeft ze bijvoorbeeld niet goed gegeten overdag. Dan geeft papa haar gewoon een flesje, daar gaan we niet moeilijk over doen.
    Wat volgens mij ook heeft geholpen is meer drinken overdag (ze drinkt nu veel meer nu ze een rietjesbeker heeft) en goed warm aankleden. Ik heb zo'n puckabag voor 4 seizoenen en ze slaapt nu in de winterversie, echt een berevelletje. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik hoop alleen niet voor je dat je productie terug loopt, en dat ze genoeg overdag drinkt. Succes!

4. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je tips, ik ga het proberen!

5. lien123

lien123 Niet meer actief

Iemand verder nog tips of ervaringen?

Deel Deze Pagina