hoi meiden! Ik voed nu om 8 uur, ik kolf rond een uur of 2 op het werk zo´n 50cc, dan voed ik weer om 18 uur en in de avond en nacht bij elkaar nog zo´n 5 keer. Ik heb nu het gevoel, sinds een maand ofzo, dat ik echt geen melk meer heb. Ze drinkt wel, maar daarna heeft ze echt nog honger. Het is dus meer een gezelligheidsmomentje geworden dan een voeding. Mn borsten zijn ook zó slap! Echt een velletje is het, zelfs als ik een keer niet kolf en ik dus 10 uur zonder voeden zit. Ons meisje is nu bijna 1 jaar en het lijkt wel of mn lichaam besluit dat het genoeg geweest is. Het is wel erg verleidelijk ook om te stoppen, ik ben nog steeds niet ongesteld geweest en we willen zo graag nog een kindje. Wat denken jullie? Ik vind 1 maand wel erg lang om een "productiedipje" te zijn, ik drink ruim 2 liter water per dag, is er nog iets anders wat ik kan proberen? Of zal ik het gewoon als troost gebruiken in de avond- en nachturen en voor de rest maar stoppen? Ik wilde altijd zo graag 2 jaar voeden maar ik heb er zo mijn bedenkingen bij of dit wel gaat lukken . O ja, heb van de week al een testje gedaan maar ik ben niet zwanger.
je kan kijken wat er gebeurt als je vaker kolft? misschien nog opkrikken. maar volgens mij is het redelijk normaal dat je na zoveel tijd niet meer de volle borsten heb. dus het "gevoel" dat ze leeg zijn maar dat ze dat niet zijn. maar ik heb zelf nooit zolang kunnen voeden. misschien dat iemand met meer ervaring daar in antwoord kan geven. chapau! voor hoe lang je het al doet trouwens
Ik weet niet of het na een jaar ook nog werkt, maar het advies om je productie op te krikken bij kleine kindjes is om bijv eens een rustig dagje samen te nemen, lekker samen in bad, bloot in bed, lekker vaak aanleggen etc. Zou jij daar nog iets aan hebben?
Het lijkt erop dat de frequentie van het aantal voedingen en kolfbeurten toch niet voldoende is om jeproductie hoog te houden. Oplossing is hetzelfde als toen je kind 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 4 maanden enzovoorts was: regelen, dus een weekeindje heel vaak aanleggen. Samen in bad, samen in bed, veel huid op huid contact en even heel weinig alternatieven voor de borst.
Slappe borsten zeggen niks over je productie! Je zou je productie wat verder kunnen opkrikken door vaker te kolven/aan te leggen. Ik kolf heel slecht; een paar druppels, maar als ik de oxytocine-neusspray gebruik, kan ik wel kolven, misschien eens proberen of dat meer oplevert?
bedankt voor de tips! Ik ga die spray eens gebruiken, ook al zit mn neus totaal niet vast. Verder stop ik over 2 weken met werken, dus dan kan ik weer lekker veel aanleggen . Ik laat nog wel even weten hoe het afloopt!
@sjimmie: nee, dat is geen gewone neusspray voor bijv. verkoudheid. Het is spray met oxytocine, het zorgt ervoor dat je een toeschietreflex krijgt. Het heet syntocinon en is verkrijgbaar via je huisarts.