Tussendoortjes?!

Discussion in 'Voeding' started by MamaMiaatje, Jul 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Hallo, wat geven jullie je kindje van 9 maanden voor tussendoortjes, behalve fruit? Dus ik bedoel meer of jullie koekjes of rijstewafels of broodkorstjes, etc. geven? En als je bijvoorbeeld een rijstewafeltje (Bambix) geeft, kun je dit dan iedere dag geven of moet je dit afwisselen? Bijvoorbeeld de ene dag rijstewafel, de andere dag startkoekje (Bambix) of Liga?
    Krijgen kindjes niet teveel suikers en zouten binnen als je iedere dag een tussendoortje geeft?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben tussendoortjes gaan geven toen mijn zoontje goed at en nog maar op 2 flessen zat (waarvan één pap als ontbijt).

Je kunt prima elke dag babybiscuit, liga of rijstwafels geven. De ingrediënten hierin zijn afgestemd op kleine kinderen maar het hoeft niet. Je kindje heeft het allemaal niet persé nodig. Je kunt fruit geven, een beetje yoghurt (ipv als toetje), een soepstengel, een stukje komkommer of een worteltje etc etc. Een tussendoortje is bedoeld om de tijden tussen de vaste eetmomenten te overbruggen. Kleine kindjes gebruiken zoveel energie dat er anders mogelijk een dipje ontstaat waardoor ze weer jengelig enzo kunnen worden.

Tussendoortjes geef je dus als in je basis 3 hoofdmaaltijden hebt en geen tussendoor flessen meer en afhankelijk van hoeveel energie je kindje verbruikt. Wissel het anders eens lekker af... daardoor leren ze ook dat het niet elke dag koektijd is en dat komkommer e.d. ook lekker is!

Met 9 maanden kreeg mijn zoontje dit:
    8:00 ontbijt: pap 120 ml/4 + bambix + bekertje kv 90/3
    9:45 ontbijtkoek / rijstwafel + sap (niet elke dag)
    13:00 lunch: 1-2 boterhammen + fruit (1 à 2 stuks) + thee
    15:00 fruit of rauwkost / koekje / rijstwafel + water of sap
    18:30 warme maaltijd: 200 gr. warm + 100 ml yoghurt
    19:30 150 ml kv + rijstebloem

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Oké dank je Zwaantje72!

Verder niemand? Ben benieuwd hoe iedereen het doet qua tussendoortjes.

4. Alita

Alita Niet meer actief

hier krijgt ze ook niet altijd tussendoortjes.`
    Ons schema is:
    8:00 bv
    10:00 fruit met water
    12/13 uur 2 sneetjes brood met melk
    15 soms tussendoortje, soepstengel met water
    17/18 uur middageten met water

en sinds kort zonder laatste flesje naar bedje toe om 20 uur.

Dus hier valt het wel mee met de tussendoortjes want ze slaapt meestal rond 15 uur, maar ze is haar schema aan het omgooien dus het is nu weleens anders.

Share This Page