Wie gaf pepti zonder verandering en toch koemelkallergie?

Discussie in 'Voeding' gestart door piccolina, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #1 piccolina, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
    Omdat discussies lopen in andere topic open ik andere die mij vraag speciefiek gaat over pepti koemelkallergie of geen koemelkallergie en hoe pepti werkte bij andere met of zonder koemelkallergie??

Zijn er dames die dachten koemelkallergie heeft baby, gaven 2 weken pepti en toch geen enige verandering in klachten. Toch naar sterkere voeding overgestapt of test gedaan bij allergyoloog op huid of provocatietest en toch koemelkallergie bleek? Of juist geen verandering bij pepti en was toch ook gern koemelkallergie?
    Ik lees overaal dat veranderingen toch wel in meer of mindere mate te zien als het echt koemelkallergie is.

Ik heb voor huisarts lijstje gemaakt. We gaan as maandag erheen ik wil verwijzing naar dietiest, kinderarts en eventueel huidtest vragen. Maar omdat ze met pepti geen veranderingen heeft ben ik toch bang dat het niet lukt.
    Daarom wil vragen of het bestaat zeg maar dat pepti zelfs klein beetje niet verandert maar toch koemelkallergie. Want vervangende ha zei dat je zal wel verandering merken na 2 dagen hoe klein ook.

Klachten:
    - Grote rode vlekken gezicht bij drinken. Ook hoofd en been/arm. Weg bij einde. Niet altijd 80% van de tijd. Deze klacht is voor mij wel aanwijzing koemelkallergie maar miss komt het ook door opwinding zelf want als ze flesje zit grijpt ze het met beide handen houd zelf vast en zelf doet in en uit..
    Comfort x
    Pepti x

- Onrustig drinken: schoppen benen, armen, slaan op flesje. Snel drinken.
    Comfort x
    Pepti x

- Obstipatie: licht groene klei 1-2 dagen kleine drolletjes. Daarna goede poep. Hard persen bij elke flesje. Gillen bij persen
    Comfort x
    Pepti - ( donker groen en stinkt). Elke dag goede natte poep. Niet persen

- hongerig
    Comfort x
    Pepti x

Reflux: ze had eerder last van maar bij comfort ging het altijd goed.
    Comfort -
    Pepti - (soms klein mondje na 2 uur na flesje zuur ruikt geen last verder)

Huilen na flesje en tijdens:
    Comfort bijna nooit
    Pepti x meer aanwezig

Bijvoeding: zelfs mini ini lepeltje van iets vreselijke krampen en hard persen. Nu geven we niks dus nu weet ik het niet maar bij 4mnd was dat een klacht

Voor de rest geen klachten. Ze is wel veeleisend en onrustig van zichzelf. Slapen doet ze alleen als ze echt moe wordt gemaakt.
    Ik zelf heb geen iedee of het koemelkallergie is of niet. Zit niet eens in verre familie maar alles kan dus ik sluit het niet uit.

Ik zou allergy care proberen of goede verwijzing krijgen als lukt.
    Hebben jullie voor mij tips voor huisarts met welke argumenten kan ik komen aangezien pepti dus geen argument meer is.
    En als toch geen koemelkallergie wat dan?
    Ik hoorde hier opties allen als reflux, koemelkallergie, kiss maar hier al zeker geen kiss en geen reflux. Als we koemelkallergie uitsluiten toch wat kan het zijn?
    Autisme of zo of adhd?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
  3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Bekijk bijlage 348169

Lastig te zien miss het zijn echt zeg maar grote ongelijke licht roze/rode vlekken.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zie dat ik het allemaal in verkeerde deel plaats- moet bij flesvoeding

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je bent toch bij de kinderarts geweest?
    Maak nou even die twee weken vol, en kijk hoe het in die tijd gaat.
    Stinkende groene poep hoort bij dieetvoeding. Dat is normaal

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Goeie genade, geeft een blauwe maandag pepti en wil nu al verschil. Maak nou eens de 2 weken vol, meid! Niet zo haasten!

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zijn die rode plekken niet gewoon van de warmte en de opwinding van het snel drinken? Ik kan het niet goed zien, maar dat heeft mijn dochter ook vaak.

En ja, hier hielp pepti niet, en toch was het koemelkallergie. Pepti heeft een paar dagen geholpen (bij mijn dochter was bloed in de stoelgang het probleem), maar dan weer last als vanouds. Pas met overschakeling naar neocate was het probleem van de baan.

Eerlijk gezegd, als ik jouw symptomen zo lees, zie ik niet echt zoiets speciaals. Ik heb je vorige topics wel gevolgd, en ik denk dat je dochter gewoon erg gevoelige darmen heeft en last had van het snel starten met bijvoeding. Dus misschien gewoon haar darmpjes tot rust laten komen met melk en niets anders. En ook niet voortdurend wisselen van melk. Gewoon even zo laten nu.

En ja, daarnaast is ze erg hongerig. Zoals in je andere topic gezegd: dat had mijn dochter ook. Dat is voor mij nu niet bepaald een reden om naar grote afwijkingen of ziektes te gaan speuren. Misschien heeft ze gewoon een snel metabolisme en is ze erg actief, waardoor ze heel veel energie nodig heeft. Dat kan meteen ook het hevig en onrustig drinken verklaren. Gewoon, te veel energie. Ik herken het van mijn dochter :)

Wat de moeilijke stoelgang betreft, daar zijn andere oplossingen voor dan dieetvoeding e.d. Probeer gewoon eens ander mineraalwater? Dat kan echt helpen.

O, en doe jezelf een plezier. Laat die stress over autisme en ADHD alsjeblieft achterwege. Dat kan nu echt nog niet vastgesteld worden. En je doet er je dochter zeker geen plezier mee om haar meteen in een vakje te willen stoppen.

8. lolacherlina

3 sep 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees mee, ik twijfel ook of mijn ventje koemelkallergie heeft...

hij heeft last van:
    pukkeltjes
    niest elke dag 3 a 4 x
    onrustig
    moeite met ontlasting(niet hard)
    pakt ook de fles beet tijdens het drinken(9 weken oud)
    verstopt neusje
    lijkt niet verzadigd
    spuugt na iedere voeding

ik ga morgen de ha bellen voor een afspraak....

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dames; reageren op deze dame heeft totaal geen zin. Zij bedenkt dat iets is en zo is het. Geen andere optie mogelijk.
    TS zal nu wel bedacht hebben dat haar dochter geen koemelkallergie heeft dus hier blijft ze bij. Zij mishandelt haar dochter (=bewust pijn doen, omdat die arme meid niet tegen bijvoeding kan en het bewust blijven geven) liever dan dat zij naar de ervaringsdeskundigen onder ons luistert.

Vraag iets (serieus en geintresseerd) terug en je krijgt een sneer terug zonder antwoord.

Denk je dat ik overdrijf? Kijk eens naar andere topics gestart door TS en oordeel dan zelf.
    TS haar dochter is sluw en achterbaks vanaf dat die (arme Belle) al een maandje was.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zie die klachten niet echt als duidelijke tekenen van koemelkallergie!
    Die vlekken had ze hier ook wel eens tijdens het drinken of huilen oid. Dat is geen eczeem of zo, dat uit zich heel anders en niet tijdens het drinken...

Die groene poep komt inderdaad van dieetvoeding, dus niks bijzonders.

En autisme of ADHD?????? :$ :$ :$
    Hoe kom je daar nou weer bij?? Mijn mond valt er van open!
    Als ik al je topics lees is je dochter een gewone gezonde baby met waarschijnlijk wel erg gevoelige darmen maar dat was omdat je zelf die bijvoeding door bent blijven geven!
    Kijk naar je kind en probeer niet van alles te bedenken wat ze zou kunnen mankeren, want wat ze laat zien is eigenlijk ook normaal babygedrag (net als die nachtvoedingen in je andere topic!).

Weet niet precies hoe lang je die pepti nu gebruikt, maar maak in ieder geval twee weken vol.
    Probeer anders nog eens een kleinere speen, zodat het niet te snel gaat en ze er meer moeite voor moet doen (verzadigd ook beter!). Dan is ze misschien ook niet zo onrustig tijdens het drinken!!

En pardon: veeleisend??? :$
    Misschien zijn de 3R-en (Rust Reinheid Regelmaat) ook iets voor haar/jullie??? Verdwijnt vaak veel onrust door!

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Whaha ADHD ? Kom eens even een dagje bij mijn dochter. Die klimt klautert de hele dag. Slaapt 9u per nacht ( en wordt dan nog 5x wakker minimaal )
    En 1 u a 1,5 u overdag, dus die slaapt 10,5 u per 24u.

Ze zit nooit rustig zelfs niet tijdens haar eet momenten. Maar ik denk echt niet aam ADHD hoor ondanks bijna mijn hele fam het heeft. Mijn dochter heeft gewoon veel energie en vanaf het prille begin heeft ze haar eigen wil. Ze kan prima van haar afbijten als je haar aanraakt of iets afpakt. Maar zij kan ook zelf afpakken of stout doen tegen een kindje. Vanaf ze kan staan (7,5/8 mnd) is ze zo.

En al zou mijn dochter wel ADHD hebben er valt prima mee te leven. Mits jij weet hoe je met je kind om moet gaan.

Bij jou twijfel ik dus wel, hoop echt niet dat je dochter ADHD heeft of een allergie ofzo en gewoon een lief rustig meisje wordt. Anders wordt ze vast verwaarloosd :(
    Breng je dochter maar bij mij hoor!!!

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat zegt je vriend eigenlijk over jouw gedachtegang over jullie kind ?

13. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

HEEEH? nee joh...hoe kom je daar bij , je meisje is nog zo klein..
    ik vind het een beetje vreemd dat je gelijk hier aan denkt..

mijn dochter heeft koemelkallergie, en na de eerste fles pepti merkte we gelijk al verschil.
    ik zou zowieso 2 weken lang pepti proberen, levert dit niks op kun je nog een andere dieet voeding voor koemelkallergie proberen maar ik denk dat de kans dan klein is dat je dochter koemelkallergie heeft.

je kunt inderdaad terug gaan naar de huisarts, zodat hij je kan doorverwijzen naar de kinderarts, daar zullen zij dan een provocatie test uitvoeren.
    dan weet je het zeker.

die uitslag die je dochter heeft kan ook van dat ene lepeltje bijvoeding komen..je kunt denk ik beter wachten tot ze 6 maanden oud is want blijkbaar is ze er heel gevoelig voor.

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Omdat je kindje wat onrustig is, en last heeft met poepen denk je dat ze autisme of ADHD heeft? :s

Ga naar de kinderarts.

Wij kennen je kindje niet, kunnen alleen maar af gaan op wat jij verteld.
    En ik krijg soms de indruk dat je overal iets achter zoekt..
    Het ene kindje is onrustiger dan de ander, veel kindjes zijn bewegelijk tijdens de fles..

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    TS, heb je weleens gehoord van Münchhausen by proxy?

Nee? Google maar. Wat jij doet begint er aardig op te lijken.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Sorry hoor maar ik vind sommige reacties op de topics van TS echt te ver gaan.

Ik denk dat ze het ook maar gewoon goed probeert te doen, maar niet goed weet waar te beginnen. Ik denk dat Piccolina het hele babygebeuren iets te rooskleurig gezien heeft, en nu in de war is omdat haar baby huilt, druk doet, lastig is... tja, zo zijn baby's nu eenmaal, dat hoeft niet te wijzen op ziekte, maar het kán natuurlijk wel. En ze wil duidelijk altijd net iets sneller gaan dan haar kindje aankan, en dat geeft ook al wel eens problemen. Het feit dat ze dan geen goedbedoeld advies wil aannemen van andere mama's hier, is dan inderdaad wel lastig.

Maar om haar dan meteen te beschuldigen van kindermishandeling en munchhausen, puur op basis van wat je leest op een forum, dat vind ik echt erover. Krijg je de kriebels van de posts van piccolina, lees ze dan niet. Simple as that.

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    We begrijpen dat bij onderwerpen als deze, de emoties hoog kunnen oplopen.
    Toch willen we jullie vriendelijk vragen fatsoenlijk en inhoudelijk te reageren.
    We willen geen persoonlijke aanvallen, in welke vorm dan ook.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Shakes bedankt voor je reactie.
    Warmte vlekken: dat dachten we ook maar is niet toevalling dat ze heeft niks maar eerste slok gelijk rode vlekken die narmate ze drinkt verspreiden zich ook op haar licham? Als ze klaar is weg gelijk?

Ik geef al weken geen bijvoeding en niks anders dan melk.ik wissel ook niet vaak van de melk zoals andere hier roepen. Ze heeft hele leven comfort gehad en nu 2 weken pepti.

De rest reacties laat ik voor zoals zijn zijn. Het is met sommige dames nooit goed ofwel ze denken gelijk te hebben en als iemand het niet opvolgt of reageert dan vatten ze het te persoonlijk of zo?
    Eerst roeptrn ze en bevelen mij pepti geven en niks anders wat is echt koemelkallergie echt echt. Artsen zeggen zelf van niet maar damea zeggen dat artsen dom zijn.
    Nu geef ik toch pepti omdat begon te twijvelen roepen dezelfde dames nee joh het is geen koemelkallergie waroom wissel je steeds voeding etc.
    Haha is echt TE grappig op te lezen. En reageren heeft erop totaal geen zin ik laat jullie daarbij het zelf oplossen.

En autisme adhd nee joh ik denk niet dat ze het heeft. Was benieuwd naar reacties want er zijn maar enkele echt bruikbare tips de rest echt vervuilde topics. Gelijk van de dames wordt sllen dat opgepikt 2 woorden hihi de rest topic/vragen negeren ze.

Over of ik het rooskleurig zag etc nee joh dat zag ik niet en zie ik niet ik geniet elke dag van haar. Ze is erg makkelijke baby vind ik.
    Enige wat ik in topic omschreef heeft te malen met haarzelf voor haar en niet voor mij. Ik persoonlijk heb geen last van de vlekken, persen etc. Ook geen last van haar hongerigheid. Ik heef gaat graag eten.
    We genieten van haar en vinden haar erg makkelijke baby.
    Ze heeft ook elke dag rust en regelmaat van geboorte bijna want ze is erg regime baby.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    En inderdaad ik verwacht verschillende reacties op topic daarom reageer ik niet op sommige. En dat vatten dames Erg als belediging of zo ze wachten echt dat ik ga aanvallen of discussies hier voeren met hun. Nee hoor ik heb mijn tijd beter te spenderen.
    Ik lees alles dus reageren heeft wel zin maar sommige reacties blijven bij mij alleen bij glimlach en het zo sneuw vinden voor andere dames dat ze zo leven hebben.

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wat sympthomen betreft het is indd niet erg wat. Ofwel het is er wel maar de mate is erg klein. Daarom artsen en we steeds aan twijvelen over koemelkallergie en eigenlijk denken geen koemelkallergie.
    Hier pepti gaf totaal geen verandering dus ook niet eerste dagen en ik was benieuwd of het toch wel mogelijk was koemelkallergie ook al pepti geen veranderingen heeft.
    Maar ik lees overaal dat er toch altijd eerst 1-2 dagen wel beter is en dan kan het terug gaan naar zoals was.

Wat metabolisme betreft daar had ik nog niet over gedacht. Het zoi indd wel kunnen miss want mijn man vreet alles en veel en toch erg slank en onze dochter is erg actieve inderdaad als ze wakker is ze beweegt als een gek. Ze schopt ze krabt ze tijgert hele huis door. Ze zit alleen voor baby tv stil eventjes. Op kleed ze is binnen 10 min alles heeft gezien en gesabbelt dan wordt het saai begint ze huilen.
    Ik heb gemerkt qua patroon dat ze o geweer elke 3.5 uur begint huilen. Ook sachts wordt ze elke 3-3.5 uur wakker.
    Slapen overdag doet ze nauwelijks alleen als ze erg moe werd gemaakt.

In principe alle sympthomen zo te verklaren. Ik blijf toch vreemd vinden dat ze zo onrustig drinkt en huilt gelijk als flesje even uit de mond of ze het niet zelf kan vasthouden. En gelijk naar flesje huilen. En 10 min max drinken(speenen etc alles geprobeerd. Eerder dronk E van dental 30-40 min nu 10 min dus) er is niks meer wat we kunnen doen tegen snel drinken. Afwisselen met speen gaat ook niet ze krijst gewoon door. Ze schopt met benen slaat met handen op fles en wil zelf regie over hebben.
    Ik weet zelf niet of het met reflux dan kan te maken hebben of niet

Wie weet of kiss terug kan komen? Ze is bij 6 en bij 8 weken behandelt en was daarna andere kind. Nu lijkt het beetje op wat ze toen had maar mindere mate. Kan het zij dat er iets opnieuw vast ziy? Osteopaat zei dat het niet kan maar miss door snelke groei of omdat ze zich te snel ontwikkeld in motoriek?

Deel Deze Pagina