Aaaah die fase met uren wakker hadden wij 2 weken terug! Dacht echt dat ik gek werd. Tussen 2 en 4 wakker: jammeren, huilen, mopperen, zeuren,kletsen, lachen, spelen, rondstuiteren...can alles deed hij. Behalve slapen😂. Heb toen ook 1x gevoed uit pure wanhoop! Na paar dagen was t gelukkig grotendeels over en konden m'n wallen weer beginnen met krimpen. Veel sterkte!!!
Whahaha die wallen gaan hier nooit meer krimpen geloof ik haha... ze was ook flink ziek de afgelopen dagen dus we hebben het hele plan maar even voor ons uit geschoven en beginnen opnieuw als ze weer fit is
Hahahaha iedereen zei dat je lijf veranderd met een zwangerschap maar dat je zulke wallen kreeg zei niemand! Lang leve goede make up! Hoop dat je dochtertje snel weer fit is. Hopelijk pikt ze dan snel t ritme weer op dat ze geen voeding krijgt. Altijd wel fijn dat je dan ff weer extra kan voeden he! Op naar langere nachten😂
Mijn beide dochters hebben lang BV gehad en rond de 15 maanden... was het echt vreselijk. Om de 1-2 uur wakker, lang liggen tutten, niet makkelijk terug te leggen, etc. Vreselijk vermoeiend. Bij mijn middelste was dat het moment dat ik dacht: nu ga die nachtvoedingen stoppen. Heb dit geprobeerd met Elizabeth Pantley (lekker slapen zonder huilen heet het geloof ik?), maar dra-ma! Dochter was zo boos, zo hysterisch, krijsen, krijsen, nachten lang... We sliepen bijna helemaal niet meer. Na 2 weken was ik zo kapot dat ik het niet meer volhield en terug ben gegaan naar volledig op verzoek, wanneer, hoe lang ze ook wilde. Hoewel gebroken nachten, ik sliep tenminste nog iets . Na 6-7 weken ging het spontaan beter en vooral na 18 maanden ging ze beter slapen. Nog wel nachtvoedingen overigens, maar kostte niet meer zo veel tijd, sliep ook meteen weer door daarna. Toen ze 2 jaar was meldde ze zich nog steeds 2-3 keer per nacht, maar dronk van ene op andere dag nauwelijks meer, ging een beetje gezellig liggen kletsen en keten, zo knus tegen mij aan. Dat was voor het eerst het moment dat ik dacht: nu heeft ze het niet meer nodig. Voor gezelligheid leen ik me niet , dus gestopt (en papa gestuurd). Binnen 3 nachten geen enkel protest meer. Ging veel soepeler dan verwacht (ik ben overtuigd... omdat ik heb gewacht tot zij er aan toe was)... Doorslapen heeft toen nog een paar maanden geduurd (dan werd ze 2-3 keer per nacht wakker voor 'aai' over de bol), maar daarna sliep ze meeste nachten prima (20:00-6:00 uur). Mijn jongste deed zo ongeveer hetzelfde en ook rond de 15 maanden was ik het helemaal beu. Toen nog iets geprobeerd met Dr Jay Gordon, maar ook dat was dra-ma. Uren en uren krijsen. Weer losgelaten en haar gegeven wat ze wilde. Rond de 2 jaar begon zij ook in nacht 'gezellig' te keten en weinig te drinken en toen weer gestopt. Binnen 2 nachten geen protest meer. Ging ook erg soepel. Doorslapen kwam wel later ook, geleidelijk steeds meer nachten. Nu is ze 2jr9mnd en slaapt 6 van de 7 nachten door (19:45-6:15 uur). Ik wens je veel succes, maar mijn ervaring is dat 15 maanden absoluut geen ideale leeftijd is om af te bouwen . (maar misschien was ik ook wel te soft )
Hier hetzelfde drama met zoonlief gehad. Wij hadden hulp gezocht want ik ging er helemaal aan onderdoor. Naast mijn werk waren die gebroken nachten echt niet meer te doen. VL heeft toen de nachten overgenomen. Is er elke keer heen gegaan; aai over de bol en klaar. Binnen 8! dagen was het over en sliep meneer door. Sindsdien is het een super slapen! Mijn jongste sliep van 6 weken - 5 maanden uit haarzelf door. Toen kwam ze ineens ook weer voor nachtvoeding. Na 2 maanden was het niet meer ivm honger maar voor de knusheid/ gezelligheid. Toen dus weer met behulp van VL afgebouwd. Sindsdien slaapt ze ook met speentjes in haar handjes. Binnen een paar dagen sliep iedereen weer de nachten door. Ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte en hoop dat wat je ook doet ook jij snel weer door kunt slapen!
Pfff ik was zo blij! Ze sliep toen ze aan de betere hand was ineens van 2230-0400 uur , 2 nachten achter elkaar. En nu...ze is weer topfit en ze komt weer elke twee uur. Vanavond gaan we er weer voor. Hopelijk kunnen we nu echt doorzetten
Veel succes vannacht!! Hierna reeks goede nachten weer drama (om 01 en 03u wakker en hard huilen) en stopte gelijk z'n gezichtje in m'n pyama ...stiekem erg schattig dus deze mama smolt bijna...maar hij accepteerde ook prima dat hij niets kreeg. T herhaalde zich om 3u maar toen ik toen zei pak je tutje maar ging hij weer slapen. Dus ja...t kan echt! En idd hij slaapt niet altijd door maar tis al fijn dat hij accepteert dat er geen voeding komt en sindsdien slaapt hij iig vaker door😊
Nou wat een vreselijke nacht. 0030 nog aangelegd(2230 bijna niks gedronken) daarna om 0230 weer wakker.. dus ml prpbere te troosten maar was een regelrecht drama. Dus bij mij op mn buik gelegd en ze was direct stil maar slapen ho maar! Ze duimt en knuffelt zich rot maar het lukt gewoon niet! Denk ik dat ze slaapt, begint ze een kwartier later weer te mopperen. Hand op haar leggen lukt maar even... ze wil zo veel contact hebben, dan is ze wel stil maar het in slaap vallen lukt gewoon niet. Uiteindelijk om 0400 maar wel aangelegd. Zo stom van me! 1.5 strijd gehad en dan toch alsnog aangelegd*zucht* ik kon het gewoon niet meer volhouden, ze was zo lang wakker. Ook daarna kon ze nog niet in slaap komen. Pas toen ml weer naast haar lag sliep ze om 0430 eindelijk... 530 weer wakker. Dan maar gelijk de borst want ik moest eruit. Het is ook niet de bedoeling dat ze snachts uren wakker is, dat lijkt me niet oke. Vaak moet ze de volgende dag naar het kdv en dat gaat gewoonniet als je alsmaar kapot moe bent. De frustraties bij ml en mij lopen hoog op, we kunnen niet veel hebben snachts en zijn er zo klaar mee Wat te doen? We zijn de draad echt kwijt
Wij zijn bij de oudste rond die leeftijd rigoureus gestopt met alle voedingen vanaf het moment dat hij in bed lag tot de volgende ochtend. We hadden eerder al 'halfslachtige' pogingen gedaan. Maar kind kan geen klokkijken. Die snapt niets van tot 0.00 wel en daarna niet meer. Helemaal niet was duidelijker,
ik denk dat als we dat doen dat dat best een grote ommekeer is en dat de nacht dan best lang is. Bij jullie liep dit soepel? Of was het een drama? Hoe hebben jullie het aangepakt??
Hier kwam zoon van 15 maanden een paar weken maar 1x snachts heerlijk. Helaas ziek geweest en sindsdien terugval, iedere 3 uur minimaal drinken, laat ik niet drinken is hij uren wakker... dus ik laat hem maar weer drinken en ik verlang na de periode van 1x snachts (denk dat er mss weer een tandje aan komt, geen idee, hij kruipt in ieder geval in me snachts )ik heb ergens gelezen dat nachtvoedingen tot 18 maanden nut hebben dus durf nu nog niet goed de nachtvoedingen te stoppen maar zwaar is het wel.
Ja klopt, dat zorgt ook bij twijfel bij mij. En uren wakker is gewoon niet goed, voor haar niet, maar voor ons ook niet. Ze zoekt enorm veel nabijheid maar het zou fijn zijn als ze zelf in slaap zou vallen als ze wakker word
Heel eerlijk? Het was een drama. En dat duurde een ruime week. Toen was hij gewend. Tot die tijd bleef ik (met moeite) in bed en kwam mijn man troosten. Het was wel pittig. Maar achteraf heb ik eigenlijk spijt dat we het niet eerder hebben gedaan. Ik was tegen 'laten huilen'. En voor baby's ben ik dat nog steeds. Maar een kind van ruim een jaar heeft geen nachtvoedingen meer nodig. Het verstoorde mijn nachtritme, maar ook dat van hem! Zoonlief liep met donkere kringen onder zijn ogen. Nadat we hebben doorgepakt en hij de hele nacht ging slapen, was hij gewoon veel fitter. En ook niet onbelangrijk: ik ook. Bij de jongste zijn we dus al was eerder gaan begrenzen. Met ruim 9 maanden. Daardoor ging het nij hem ook makkelijker.
Wow...daar moet je dan beide echt wel klaar voor zijn. Ml raakt heel snel geirriteerd en vooral nu hij al heel lang slaaptekort heeft (hij is zelf een hele slechte slaper) dus als we zoiets willen doen mag hij eerst wel een paar maandjes in een hotel bijslapen
Ja, ik geef toe: het was een moeilijke stap. Mijn man was er meer klaar voor dan ik. Maar hij had ook minder last van de gebroken nachten (als ik voedde, sliep hij gewoon door.) Hij zag wel dat het mij opbrak. Misschien dacht ik ook wel minder helder door het slaaptekort. Mijn man heeft dus zo'n beetje ee knoop doorgehakt en mij geholpen (min of meer gedwongen) om door te zetten. Achteraf was ik hem dankbaar. Maar het is wel een commitment: als je hiervoor gaat moet je echt minstens een week doorzetten. Anders wordt het denk ik alleen maar lastiger te doorbreken.
Ja precies.. ml slaapt niet verder als ik voed (sliep jou kleine ook in een cosleeper?) Vooral omdat hij zelf dus ook heel slecht slaapt. We hebben dus beide de tong op de zolen. Ook als hij ergensanders in huis slaapt heeft hij er last van. Het is dus niet gek dat dl ook geen held is qua slapen We moeten ons dan toch gaan voorbereiden op zo'n week.. dat gaat pittig worden
Heeft iemand van jullie het "lekker slapen zonder huilen" boek gebruikt?? Ik ben er even benieuwd na. Twee nachten ging het weer goed en vannacht was het weer een drama. Ben gesloopt.
Ik heb hetzelfde gehad en ik kreeg een boek van iemand, ik weet niet meer hoe het heette maar het kwam neer op "zelf slapen zonder huilen" Mijn zoontje had namelijk moeite om zelf in slaap te vallen. Aan de borst viel hij wel in slaap. Toen hij 1,5 jaar was, vond ik het ook wel tijd worden om eens een nacht meer dan 3 uur achter elkaar te kunnen slapen. De methode klinkt simple maar het kost wel tijd en energie om het toe te passen. Als mijn zoon 's nacht wakker werd, dan legde ik hem aan en vlak voordat hij in slaap viel, haalde ik hem van de borst. De eerste week begon hij meteen te protesteren en legde ik hem weer aan tot hij bijna in slap viel en dan haalde ik hem los. Dat ging een paar keer zo door tot er ik hem half-slapend neer kon leggen. De tweede week ging het al beter. Hij protesteerde wel de eerste keer als ik hem los haalde, dan legde ik hem weer aan, maar de tweede of derde keer dat ik hem los haalde kon ik hem al half-slapend neer leggen. De derde week was er eigenlijk weinig tot geen protest en kon ik hem meteen half-slapend of soms nog best wakker neer leggen. En hij werd al minder vaak wakker. Vanaf de vierde week sliep hij veel langer door en als hij wakker werd kon hij zelf weer gaan slapen. Ik hoefde er nog maar 1x per nacht naar hem toe en af en toe een nacht helemaal niet. Ik was zo blij dat ik door gezet had! Ik laat mn kind niet huilen, maar heb hem wel geleerd dat hij zelf kon gaan slapen.
Ik heb het boek thuis nu en het is idd een van de methodes die beschreven staat. Ik vraag me dan ook af...slaapt jou kindje in een cosleeper? Hoe heb je dat gedaan?