Ben er vannacht maar gelijk mee begonnen na bovenstaand verhaal. Ik vind het alleen lastig inschatten wanneer ze nu bijna in slaap valt...je ziet natuurlijk niet veel in het donker Wanneer merk je dat ze toe zijn aan de volgende stap?? (Ik heb het boek nog niet helemaal gelezen maar deze methode bevalt me theoretisch gezien wel) Sliep jou kindje de eerste nachten dan ookheel slecht deedee?? Dl werd wel elk 1.5 uur wakker!
Het is idd wel lasting om in te schatten waarneer ze nou bijna slapen. Maar ik dacht zo: Als ik denk dat hij bijna slap dan koppel ik af. Als hij protesteert dan leg ik weer aan. De eerste week had ik een paar keer geen protest, blijkbaar was ik toen te laat en sliep hij al. Een paar keer enorm protest, blijkaar sliep hij toen nog lang niet. Het is even zoeken. Ik merkte dat hij eerst echt dronk (soms een aantal slokken, soms langer) en daarna amper dronk. Dus toen wachte ik tot hij minder dronk, dat liet ik even toe en dan haalde ik hem eraf. Dat leek goed te werken. Ik kreeg de eerste week zeker nog protest hoor, maar dat werd de tweede week echt minder. Ik had niet het idee dat hij door deze methode vaker wakker werd. Maar hij werd voor deze methode vaak elke 2 uur wakker. Wel was ik in het begin langer bezig per keer. Zet door! Deze week is heel zwaar, volgende week is je dochter al een beetje gewend aan het feit dat ze niet aan de borst in slaap mag vallen. En met een beetje geluk lukt het haar over 3 of 4 weken om echt zelf in slaap te vallen. Dan wordt ze snachts misschien wel even wakker, maar slaapt dan zelf weer verder.
Ooooh dat lijkt me zo heerlijk! Ze is ook wat verkouden dus misschien was ze daarom steeds wakker ofzo. Ik ga het inderdaad nu doorzetten! Pittig week voor de boeg dus!
Ik weet geeneens zeker of ze wel echt aan de borst in slaap valt! Ik leg haar aanen als ze loslaat dan leg ik haar terug in de cosleeper...ze beweegt dan wat en slaapt weer verder. Het irritante is dat ik weet dat ze goed kan slapen! Heb jij het gelijk toegepast vanaf het moment dat ze savonds naar bed ging? Dl gaat om 1930 en komt om 2130 vaak weer. Vanaf de 2130 voeding dus?? (De 1930 voeding valt ze nooit meer in slaap trouwens)
Ik heb het meteen bij zoveel mogelijke momenten toegepast. Maar mijn zoon viel eigenlijk altijd alleen maar aan de borst in slap. Ik vond de eerste week zeker zwaar, maar bij een college had het goed gewerkt dus dat gaf wel moed om het door te zetten. En het klonk ook heel logisch aangezien hij altijd aan de borst in slap viel. Ik heb hem nooit laten huilen, dus deze method sprak mij ook erg aan.
Ja! Nou en of! Gisteravond begon ze al snel te huilen en ik wilde opstaan en toen viel ze zelf weer in slaap WAUW! Normaal gaat het alleen maar harder! Het is snachts nog even zoeken wat te doen. Haar in de cosleeper laten liggen en ik zeer onconfortabel ernaast of haar toch naar mijn kant toe 'slepen'... wel snachts verschonen of niet (ze lekt enorm door anders) en ik merk dat ik soms weleens te laat ben met afkoppelen dus dan slaapt ze al voor drie kwart dus of het dan ook werkt? Iniddergeval kon ze zichzelf tot 2x toe zelf in slaap krijgen. Dat vind ik al een vooruitgang!
Nou wat was het vannacht een hel. Geloof dat ze wel 25x wakker is geworden! Als het op zon manier moet zie ik het ook niet zitten en gaan we toch voor een andere aanpak, dit is niet te doen!
oh nee! 25x dat is echt niet te doen. Ik vond het zo goed klinken dat ze al 2x zelf in slap was gekomen. Maar 25x is absurd! Kan het ook ergens anders van komen? Tanden? Griep? Verkouden? Of is dit het enige wat veranderd is? 25x wakker heb ik toen niet meegemaakt gelukkig, wat vervelend dat jou dat wel overkomt. Ik had in de eerste week echt alleen dat het veel langer duurde voordat hij weer sliep. Over 's nacht verschonen ik verschoonde destijds 1x in de nacht. Na die 3 weken waarin mijn zoontje leered zelf in slaap te vallen, werd hij vaak nog 1x per nacht wakker, want dan wilde hij ook echt drinken. Dus ook toen verschoonde ik 1x per nacht.
Ik heb echt geen idee.in mijn ogen is alleen dit veranderd. Vraag me dan ook echt af of ik dit voor niks doe. Ben in staat om het dan maar op te geven
Houd even vol! Ik weet niet hoe jou situatie verder is, maar het weekend komt er bijna aan, kan je dan een beetje bijslapen? Je bent je kind een andere gewoonte aan het aanleren, dat kost even tijd. Zeg nou zelf 4 a 5 keer per nacht wakker worden houd je ook niet lang meer vol, dan beter een week nog minder slapen en daarna verbetering zien. Misschien was dit ook wel een ongelukkig samenloop van omstandigheden.
Ja dat is waar! Jij zag na een week al resultaat toch? Zit ook te twijfelen om haar bij het naar bed brengen al in de cosleeper te leggen zodat ze niet hoeft te wisselen van bed...maar of dat nu handig is?? Bijslapen zit er niet in. Omdat ik degene ben met 'de borst' ben ik gewoon het haasje. Heb ml wel geadviseerd even ergens anders te gaan slapen aangezien hij zelf ook een hele slechte slaper is en we door slaapgebrek nog weleens snachts op elkaar zitten vitten er kan er beter maar een een beetje slapen denk ik maar zo.
Ik bedoelde met bijslapen in het weekend eigenlijk dat je dan misschien 's morgens een uurtje gaat slapen en/of 's middags een uurtje gaat slepen. Even bijtanken. Dus dat je met je man afspreekt dat hij een nachtje ergens anders slaapt en dat jij dan zaterdagochtend na de ochtend voeding nog even gaat slapen. Ik hed dat zelf vaak gedaan en nog doe ik dat wel eens als de kinderen ;s nachts hebben lopen spoken ( ik heb er 2, ze zijn ondertussen 5 en bijna 7) Ik heb zelf nooit een co-sleeper gehad, dus daar weet ik niet veel van. Maar ik dacht dat een co-sleeper aan je bed zat zodat je er 's nachts niet uithoeft? Slaapt je dochter daar dan niet altijd in? Heeft ze nog een ander bed?
Oooh wat stom! Had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken haha! Is idd een goede tip. Cosleeper zit inderdaad aan je bed vast. Dl begint haar nacht in haar ledikant in haar eigen kamer, wil dat ze daar vertrouwd mee blijft (overdag slaapt ze daar ook, zonder problemen overigens) en als ze in de cosleeper ligt dan kan ze zo uit bed kruipen, dat vind ik toch best gevaarlijk
Grappig, dat je soms voor de hand liggende dingen zelf niet ziet, zo'n forum is soms best handig Ja, er stond een tuinstoel op de baby kamer Die had precies de goede hoogte voor mij en die kon je verstellen naar achteren. Er was een periode dat ik teveel melk had en dan ging ik zowat liggen in die stoel met mn zoontje op mn buik en dan kon hij liggend bovenop mij drinken en dan verslikte hij zich niet zo vaak. De eerste weken heb ik ook wel liggend op bed gevoed. Daarbij ben ik ook wel eens in slaap gevallen, maar in eigenlijk sliep mijn zoon altijd in zn eigen bed. Niet uit principe ofzo, maar gewoon omdat ik geen co-sleeper had en tegen de tijd dat ik ondekte dat er zoiets bestond was hij denk ik al 1 en vond ik het zonde om zoiets nog aan te schaffen.
Vannacht weer heel vaak wakker geweest en ik had geen kracht om haar steeds af te koppelen. Steeds draaide ze zichzelf omen liet ze los (deed ze eerder ook weleens) maar of ze dat pas deed toen ze sliep? Ze woelde daarna nog wel wat na dus misschien niet? Dat zou een vooruitgang betekenen . Heb jij ook weleens nachten gehad dat je niet zelf afkoppelde? Hoe lang duurde bij jou de 'ergste' nachten?
Ik weet natuurlijk niet of je dochter nu al zelf loslaat vlak voordat ze weer in slap valt. Dat zou wel mooi zijn. Tuurlijk heb ik ook momenten gehad dat ik zelf al bijna weer in slap viel en dacht oh oh, nu ben ik te laat. Maar ik dacht zo: elke keer dat hij half slapend zn bed is gaat is er weer 1 waarin hij leert hoe hij zelf kan gaan slapen. Als daar ook een keer tussen zit dat hij toch aan de borst in slaap valt, dan is dat maar zo. Maar probeer gewoon om zo vaak mogelijk wel af te koppelen voordat ze slaapt. Het is bij mij natuurlijk weer een tijdje geleden. Maar ik weet nog dat ik de hele eerste week dacht: wannneer gaat het nou beter worden? En de tweede week merkte ik echt minder protest bij het afkoppelen, toen was hij echt altijd wel wakker als ik hem weer in zn bed legde.