Mijn meisje heeft al vanaf dat ze 3 maanden is nutramigen aa. Iets anders kon ze niet verdragen. Bij de laatste controles bij de KA is gebleken dat ze nu gewoon koemelk kan verdragen. We hebben totdat ze 2 is nog nutramigen en dan mogen we ook opmaken. Nu wordt ze donderdag 1 en ga maandag me laatste portie voeding ophalen. Welke melk kunnen er daarna gebruiken? Kan ik ook gewone melk geven of kan ik beter peutermelk geven???
Ik weet niet hoeveel flessen je nog geeft maar ik ben begonnen bij het laatste pak met de lunch gewone melk te geven (koemelk) zodat ik kon zien wat er gebeurde en niet Snacht me zou zitten. Na een week ook de ochtend fles vervangen voor gewone melk toen het pak op wad de sinds fles vervanger door melk met thee. Ik maakte de melk wel warm anders hoefde hij hem niet
Ik geef soja groeimelk. Gewone groeimelk lijkt toch wat onrust te veroorzaken. En ik geef groeimelk omdat die minder eiwitten bevat dan gewone melk.
Misschien een domme vraag hoor maar ze krijgt nu ook gewone kwark, danone en yoghurt. Zit daar dan niet dezelfde eiwitten in? Moet ook gaan afbouwen maar ze vind opvolg melk vies en houdt alleen van haar viese nutramigen haha
Op zo'n zaken reageert ze niet. Maar op groeimelk dus wel. Dan is gewone melk al helemaal geen optie.
Nee ze reageert er niet op maar vind het gewoon vies haha. We hebben het alleen uitgesteld omdat ze eerst rs virus kreeg en laatst nog keelontsteking dus dan wilde ik niet overgaan.
mijn dochter is 11 maanden en ben deze week met normale halfvolle melk begonnen. ze drinkt het heerlijk op. alleen ze vind het niet meer lekker als ik het warm maak. dus ze drinkt nu gewoon koude melk. en smorgens door de pap gaat deze melk ook lekker makkelijk zo. was 2 weken geleden bij cb en die vinden langer opvolgmelk helemaal niet nodig. mijn dochter reageert er verder ook niet anders op.
Neenee ik had het over mijn dochter. Als jouw dochter de andere melk niet lekker vindt: stapsgewijs gaan door nutramigen te mengen met steeds meer melk.
Kwark en yoghurt hebben toch net andere eiwitten, die zijn door het zuur wat van vorm verandert. Onze dochter had het niet zo erg, maar die vond gewone melk in het begin ook niet lekker, heeft wel twee/drie weken geduurd voordat ze het goed dronk.
Hier zijn we sinds een week of 2 begonnen met de middagfles te vervangen met een bekertje halfvolle melk. De eerste paar dagen vond ze het maar vreemd smaken, maar al snel dronk ze de beker leeg. Vanochtend heeft ze de laatste flesvoeding opgemaakt, dus vanaf morgen gaan we volledig op de gewone koemelk over. Dus vanaf 1 jaar en 2 dagen...
mijn dochter heeft ook kma gehad tot dat ze 10 maanden was gelukkig was ze er snel overheen. volgens de ka zijn de dreumes melken 3,4,5,6 enz allemaal onzin en geld klopperij, er zitten suikers in die het zoet maken waardoor de kinderen gewone melk niet meer gaan lusten. wij zijn meteen begonnen met volle melk toen ze 11 maanden was, gewoon koud. de avond fles was er nog een tijdje maar die is er nu ook vanaf.
Hier geen ervaring met kma. Wel 11 maanden volledig halfvolle melk. Weet niet meer wanneer maar toen de laatste fles verviel en het eerste op de dag brood werd. (pap vond ze ook niet meer lekker) gaf ik haar daarbij koude halfvolle melk. Alleen heb ik er eentje waarbij t tussen dr oren zit, uit fles, tuitbeker of beker moet ze het niet.. nu geef ik pakjes en vind ze t heerlijk :S
Ik weet niet wat jij bedoelt met dreumesmelk maar in de groeimelk die ik gebruik zitten geen extra suikers. Ik heb de inhoud vergeleken met gewone melk omdat ik dat 'verwijt' hier al vaker gelezen heb, en niks extra suikers. Zowel in de gewone als in de sojavariant. En ik proef er zelf ook niks zoet aan.