aan dames die hun kind in slaap laten huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lauraatje, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi

ik ben weer begonnen met mijn zoon in slaap laten huilen. Hij heeft het een hele tijd goed gedaan en toen ineens kwam ie snachts bij ons in bed. En nu sinds 2 weken wil hij niet eens zelf in slaap vallen met bedtijd. Du svandaag ben ik weer begonnen met het in slaap laten huilen. Dus hij kan het wel, op de creche geeft ie geen kick, hij wil nu alleen bij ons in bed in is een echt doordrammertje.

Ik vroeg me af, hij heeft er net een uur over gedaan, echt krijsen en ik steeds stiekem kijken of alles nog goed ging. Nu na een uur slapen is ie weer wakker. Ik heb hem dus net een slokje water gegeven en zijn tuut en weer plat gelegd maar hij huilt alweer een kwartier.
    Wat vinden jullie? weer gewoon laten gaan tot ie stil is, of toch erbij gaan zitten? heb het idee dat dat alleen maar frustrerender is voor hem namelijk. Steun op dit moment is ook welkom....

groetjes

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    IK heb eerlijk gezegd echt geen idee.
    Ik ben ook niet iemand die gelijk bij elke kick gaat troosten hoor, want vaak is het inderdaad alleen maar voor de aandacht.
    Maar ruim een uur, dat is best lang, en als hij dan na een uur weer wakker is, en dan weer begint...
    Je kunt proberen...je zoontje tegen je aan pakken, even heen en weer wiegen en hem een fles warme melk geven..worden ze lekker rozig van.
    Daarna schone luier als dat nodig is (liefste ervoor) en dan weer lekker instoppen.
    Het kan best zijn dat hij op dit moment net wat meer dorst heeft?
    Heeft onze dochter ook wel even gehad.
    Zo kun je het even aankijken.
    Ik zou niet meer bij je in bed nemen, want dan hebben jullie straks helemaal geen privacy meer.

Heel veel succes!

3. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Misschien voelt hij zich gewoon heel erg rot? een creche is natuurlijk een heel andere omgeving he ;)
    Ik zou de warme melk eens proberen.

Hier komt het af en toe ook voor dat ze snachts wakker wordt, of savonds laat, en dan geef ik haar een extra fles warme melk, stop haar trug en dan slaapt ze door tot de volgende morgen ;)

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wat bij mij geholpen heeft is om om de 10 minuten naar hem toe te gaan. Niks zeggen, alleen de kleine neerleggen, aai over zijn bol en zijn krekelgeluidjes aan. Ik maakte ook geen oogcontact, legde hem echt alleen maar weer neer en ging dan weg. Zo weet je kleintje ook dat dit het enige is dat mama doet als ze komt en mijn zoontje had toen vrij snel door dat hij gewoon moest gaan slapen. Ik had dit veel eerder moeten doen, heb 1.5 jaar slaapdrama's gehad dus ik kan me jou gevoel ook heel goed voorstellen. Mijn tip is om gewoon consequent te blijven (mits uiteraard al het medische is uitgesloten ;)) Sterkte meid, het komt echt goed!

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

wat wij altijd doen in zo een situatie is om de 5 min. naar binnen niks zeggen een aai over haar bol speentje geven en weer naar beneden,en dan wisselen wij ons af. meestal slaapt ze na een half uurtje wel in.
    maar dit wil natuurlijk niet zeggen of het bij jullie helpt,wat wij nooit hebben gedaan is haar bij ons in bed nemen.we laten haar altijd in haar eigen bedje liggen ;)

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    En je weet zeker dat het 'gewoon zin doordrijven' is..? Wij hebben een mannetje dat altijd prima slaapt en zodra daar iets aan verandert, is er per definitie iets mis! Laatst was het ook, dachten eerst tanden, maar bleek oorontsteking. Als hij zich niet lekker voelt kan hij natuurlijk ook gewoon echt behoefte aan troost hebben...?

Als het echt drammen is, dan zou ik wel proberen af en toe te laten zien dat je komt kijken, maar hem absoluut laten liggen, ja.

Heel veel sterkte!

7. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hahaha je was net 1minuutje eerder dan mij :Dmaar ik zie dat jullie hetzelfde systeem hanteren :)
    hopelijk heeft de topic opener hier iets aan;);)

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb het ook gedaan, maar ik bleef wel grootste tijd van zijn huil bij hem.duurde 40 min. ik heb hem 4-5 keer weer gelegd met fopspeen. hij was echt enorm overstuur. maar zo lang hoefte het echt niet meer, n paar keer van 10mntjes, n paar keer 5minutten. het is echt erg moeilijk.je moet ook zeker weten dat hij geen problemen heeft,honger,koud of medische klachten enzo.

9. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ik sluit me hierbij aan; toch om de 10 minuutjes even doen hoor...

10. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik wil die 10 minuten wel weer proberen, heb het al eens gedaan maar is het normaal dat ie dan ineens veeeel harder gaat krijsen? ik pak hem natuurlijk onder zijn oksels om hem neer te leggen en hij baalt dan als ie merkt dat ie niet opgetild wordt. Hoe vaak moet ik dat gaan doen dan?

ja ik weet zeker dat het drammen is want zodra ik hem in mijn bed neem valt ie in slaap. Heb het al een paar keer geprobeerd deze maand maar nu wil ik echt volhouden

11. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Haha nou ja het bevestigd maar weer dat het bij meerdere kindjes werkt:D

12. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Fles warme melk niets? misschien helpt het? je kunt het in elk geval 1 avond proberen :D

13. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoon is nu ook bezig...
    Het kan de 15 maanden sprong zijn...
    Want hij is niet bang in het donker
    Hij heeft geen pijn
    Geen honger

Echt die sprong

Ik haal hem weer op...

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Met 8 maanden ben ik ook strenger geworden met dochterlief. Het heeft me een week gekost en een hoop frustie van mijn kant werd er gewoon naar van maar heb het door gezet.

Hier niet om de 10 min kijken maar rond de 20 en werd steeds langer nu is het neer leggen en ze gaat slapen maar snap wat je bedoeld maar er is een metode volhouden voor jou niet toe geven mits alle dingen uitgesloten zijn natuurlijk.

Vieze luier geen honger niet enz.

En een ding had het veel een veel eerder moeten doen. Geeft zo veel rust nu wakker in bed leggen en weg kunnen gaan.

Tuurlijk af en toe doet ze het nog dan gaan we wel gelijk weer kijken even pup er in knuffel er bij kusje.

Succes en leef met je mee.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij gingen ook om de 5 a 10 minuten kijken, aai over de bol. Het kwam wel heel vaak terug vind ik zelf, heb het nooit als heel effectief ervaren.

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat ik zo vreemd vind aan het verhaal is dat je kleintje steeds weer wakker word.
    Dan begin ik te denken dat de kleine misschien ergens last van heeft? Of niet lekker in zn vel?
    Want anders zou je toch zeggen dat als de kleine 1 x slaapt ook blijft slapen lijkt mij....
    Maar ik kan het ook fout hebben!
    Het is vervelend he als ze niet willen slapen.....

Sterkte ermee en ik hoop voor je dat de kleine snel weer lekker alleen in slaap valt!

17. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik snap wel dat je dat denkt, het enige wat ik dan denk is dat het al weken is en niet zo maar een dagje ziek. En zodra hij in mijn bed ligt blijft ie slapen als een roos dus daarom denk ik dat het gewoon dwingen is van hem

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Onze oudste had dit ook zo rond die tijd. Ze ging toen lopen en was 's nachts ineens erg onrustig. Om het uur wakker en ook echt wakker. Wij lazen dan een boekje en stopte haar weer in bed en dat pikte ze soms, soms niet. Totdat ik het zat was om midden in de nacht een boekje te lezen. Ik heb haar toen laten huilen en de 5 minuten methode gehanteerd. Niks zeggen, weer neerleggen en weggaan. Het was na 2 dagen over.

19. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Mijn dochter heeft dit ook met enige regelmaat. Vooral nadat ze ziek is geweest (en we dus de teugels wat losser moeten laten) dan blijft het naar bed gaan en het s nachts doorslapen een hele tijd lastig.

Dus ook wij zijn dan een tijdje streng, omdat ze zelf anders niet aan haar rust toekomt.

En streng zijn houdt bij ons in: bij huilen, wel troosten, niets zeggen. Na uiterlijk 30 sec (waarbij we haar aaien, maar geen oogcontact maken) weer van de kamer af.
    Vaak huilt ze dan nog steeds. Verlaat ik de kamer dan gaat ze meestal nog hysterischer huilen. Maar na enkele keren / avonden begrijpt ze wat de bedoeling is.
    De eerst keer dat we dit deden was ze 1.5 jaar. Toen ik voor de 10e keer de kamer afliep, merkte ik dat ze even stopte met huilen, om eens flink te zuchten. Ze kreeg blijkbaar genoeg van haar ouders die haar de zin niet gaven. Toen wist ik wel zeker dat ze zich eigenlijk (door gewoonte) aanstelde.

20. Shel

Shel Actief lid

27 okt 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    hier begint het ook weer, huilen bij weggaan, soms een aantal keren per nacht. pffff...
    Na schone luier, soms beetje warme melk (meer aangelengd met water) knuffels van mij en dan weer in bed gaat meestal wel ok.
    's nachts laat ik hem nadat ik er 2x uit ben geweest wel janken (mits ik zeker weet dat er verder niets aan de hand is), dat duurt even en dan valt hij weer in slaap. Ik vind het vreselijk om hem te laten huilen maar doe het uiteindelijk wel (zolang hetn iet hysterisch is). Mama is wat dat betreft de baas.

Succes, het zal wel weer een fase zijn! Hier is het nu tand/kies en strontverkouden.

Deel Deze Pagina