Moro of schrikreflex in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilly08, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Afgelopen 3 dagen tijdens het in bad doen van ons zoontje (13 wk oud) gebeurt er het volgende: de eerste paar minuten is lekker, hij lacht veel, niks aan het handje....MAAR ineens schrikt hij, verstijft als een plank, loopt rood aan en zet het op een hard huilen! :confused: We doen verder niets anders of raars met hem zoals plotselinge beweging ofzo. We houden hem nog steeds op dezelfde manier vast. Het badwater is ook niet te heet of te koud.
    Op internet las ik dat dit het moro- of schrikreflex is. Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt bij zijn/haar kindje?
    En zo ja, kun je er iets aan doen?

2. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Mororeflex

hier wat info wat erover op wikipedia staat misschien heb je er wat aan. het schijnt tussen de 2 en 4 maanden voor te komen en daarna af te zakken.

suc6 ermee

groetjes miranda

3. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Dat verhaal op wikipedia had ik ook al gelezen inderdaad... maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn wiens kindjes dit doen of dat onze beeb de enige is... :(: En of babies misschien vaker zo in bad reageren? (deed ie daarvoor trouwens nooit)

4. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    hoi,

Mijn zoontje heeft het vanaf zijn geboorte, hij is nu 7 weekjes. Hij huilt al wel heel vaak zodra hij in bad gaat, vind het bijna nooit leuk. Wat mij opviel is dat als hij een beetje slaperig wordt in bad, het dan juist vaak voorkomt dat ie schrikt (wakker schrikt)en heel angstig wordt. Ik weet verder niet wat het betekend, wij zijn ook volop aan het uitzoeken wat hem mankeert (denken aan kiss, in combinatie met reflux) omdat hij zoveel huilt.

Succes met jouw zoontje!
    liefs p

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Mijn dochtertje had ook last van een overdreven schrikreflex, in bad, maar ook met neerleggen met verschonen etc, uiteindelijk bleek het door reflux-klachten te komen die uiteindelijk door een koemelkallergie werden veroorzaakt.. zegt natuurlijk niks over jouw kindje, maar wel iets om verder te onderzoeken misschien?

6. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Hoi,

Senna heeft vaak een schrikreflex als ze net in slaap is gevallen. Ze verstijft dan als een plank, armen wijd en ogen wagenwijd open waarna ze begint te brullen.
    En Senna is al bijna 6 maanden.
    Het is in de loop der tijd wel minder heftig geworden.
    In bad heeft ze het ook gehad maar niet zo vaak.

7. Lilly08

Lilly08 Lid

19 okt 2008
    45
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Heb ook al gebeld met CB en de huisarts maar die wisten natuurlijk ook niet wat het was... :(
    Ik vind het wel eng om hem in bad te doen....denk dat ik dat niet meer elke dag ga doen! :( Hopelijk gaat het vanzelf over dan? :rolleyes:

Deel Deze Pagina