Combineren pasgeborene en dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door julia80, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Hoi dames
    Sinds twee weken ben ik de trotse moeder van een dochter van één jaar en 10 maanden en een zoontje van nu 16 dagen oid. Twee dagen in de week ben ik alleen met beide kinderen en twee dagen gaat mijn dochter naar de gastouder waar ik haar dan vanaf nu gaan brengen en halen. Vandaag was ik alleen thuis met de jongste en zou ik voor het eerst mijn dochter gaan halen 's middags bij de gastouder. De baby heeft soms moeite met zelf slapen. vandaag ben ik een groot deel van de dag met hem in de weer geweest rond lopen op de arm in de kinderwagen speentje of juist de pink. over het hoofdje wrijven En sussende geluiden maken. ik had er vandaag een dagtaak aan. Ik maak me dan ook een beetje zorgen over hoe het dadelijk met twee kinderen thuis is. Bij mijn dochter had ik dit soort dagen soms ook weet ik nog maar toen ging dat nog maar hoe doe je dat als je nog een dreumes hebt rondgelopen. Ik weet nu vaak wel te voorkomen dat hij echt gaat huilen maar als ik niet de hele tijd met hem in de weer ben gaat dat wel gebeuren vrees ik . Vandaag moest ik hem slapend uit de kinderwagen in de maxi Cosi zetten om mijn dochter te gaan halen maar hij begon meteen heel hard te huilen. Ik zag het niet zitten om zo met hem op pad gegaan en uiteindelijk heeft mijn man na zijn werk onze dochter opgehaald. Dit vond ik eigenlijk wel ver gaan want hoe doe je dat als je echt een kind op tijd moet halen van bijvoorbeeld school.
    Misschien verwacht ik teveel want de baby is natuurlijk pas twee weken oud maar ik ben toch benieuwd hoe anderen dat doen en hoe dat bij jullie is gelopen allemaal. misschien heeft iemand nog goede tip? Een draag doek of draagzak is in ieder geval iets dat ik wil proberen. Misschien dat dat wat helpt.
    Alvast bedankt!!

2. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon je kind aan jou ritme laten aanpassen heb ze altijd overal meegenomen niet rekening gehouden met hun slaapjes. Ze sliepen dam wel onderweg even

Anders bestaat je dag,alleen mr uit je kleine en,zijn ritme even en draagdoek kam je proberen

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring met de combinatie van een pasgborene en een dreumes, maar een draagzak is een uitvinding! Als je hem veel gaat gebruiken, goed letten of je een ergonomische hebt..
    Ik nam m'n dochter overal mee naar toe en die sliep altijd heerlijk bij me in de draagzak of in de kinderwagen, sliep ze beter dan thuis in bed.
    Denk dat je ook even opnieuw een ritme moet vinden, gun jezelf even de tijd!

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    zoiets heeft voor iedereen tijd nodig, even je ritme terug vinden wat voor iedereen klopt is niet zo heel snel gedaan :)
    ik ga ook een draagdoek gebruiken, lijkt me ideaal. verder is het vooral uitproberen wat wel en wat misschien niet zo werkt voor jullie. gefeliciteerd iig!

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier wel ervaring met een huilbaby en een peuter.
    Draagdoek is zeker een uitkomst!
    Ik had niet zonder gekund.

6. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik begrijp ook nooit hoe mensen zonder draagdoek dat doen!

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik lees mee, want dit vraag ik mij ook af voor straks. Zat ook al aan een draagdoek te denken dus ben mij daar nu al een beetje op aan het oriënteren, just in case;)

8. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb drie kids in 3 jaar. Nooi draagdoek gehad waren,ook,makkelijk

En soms ja,moet ene evem,wachten op de andere

Ben nu zwanger van vierde oudste is 7,6,4
    Mbem benieuwd hoe dat zal,zijn

9. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Nou inderdaad. Ik ben zo'n beetje de enige in mijn omgeving die draagt.
    Als ik mijn dochter niet had gedragen, had ze echt de hele dag gehuild.
    Ze is nu 5 maanden maar ik draag haar nog vaak.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb nog geen baby maar ikzelf dacht dat ik het zo doe: naar psz gaat mijn man haar brengen. Ik ga ophalen:baby gewoon in kinderewagen en lopen. Terug samen met haar ze is dat op step/loopfiets.
    En naar kdv en terug gaat mijn man dat doen dat is toch de makkelijkste.

Draagdoek kan uitkomst zijn maar niet altijd bijv mijn dochter weigerde daar te zitten altijd wilde echt nooit nooit. (Heb bondolino). Ik draagde haar dus nooit en ze huilde vaak eerst maar na osteopaat zelden meer.
    Ik vond draagdoek/zak niet echt wat ik kon amper zelf dingen doen. Is niet voor elk kind en niet voor elk ouder maar proberen waard.

Ala je weet dat je met auto moet dat zorg je dat je baby niet hoeft over te dragen maar hem alvast in mc doet.

Ik hoop zelf op wat makkelijke baby hihi anders gewoon baby moet zich aanpassen net als mijn dochter en ik aan elkaar en elkaars ritme.
    Ik doe dochter extra dag naar kdv denk ik of extra dag psz kijken wat beste uitkomt tegen die tijd.

Het komt wel goed en ik denk dat als je man tenminste kan weg bregen en ophalen je dochter is stuk makkelijker!

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb er maar eentje, maar die was wel altijd meteen stil als ze een andere baby/kindje ontdekte. Wie weet gaat het juist beter! ;)

12. Humava

Humava Niet meer actief

Zl was hier de eerstr 3 maanden ook heeeeeeel bewerkelijk. Veel huilen en niet zelf willen slapen. Dl was 1 jaar en 9mnd toen zoontje werd geboren en ze gaat niet naar een go oid. Ik heb mn zoontje toen ook idd in de draagdoek gedaan. Maar hem ook veel beneden laten slapen in de wagen. Je kan toch moeilijk de hele tijd naar boven lopen en blijven als je nog een dreumes hebt rondlopen. Of als ik zl wel boven in zijn bedje legde nam ik haar even mee en kon ze boven spelen. En als we boodschappen of zoiets moesten doen gewoon gaan. Hij valt waarschijnlijk toch wel in slaap als je in beweging bent. Sinds hij 3maanden is geweest is hij trouwens super makkelijk met inslapen, alleen doorslapen nog niet;). De eerste maanden zijn even pittig

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hier ook een pasgeboren dochter en een dreumes. Ben sinds deze week alleen overdag en het is me vooralsnog 100% meegevallen. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik niet weghoef, dus in die zin meer het schema van dochter aan kan houden. Draagzak heb ik ook altijd bij de hand, als dochter niet wil slapen en zoon moet eten/slapen.

14. Savagegarden

8 okt 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een van net 2 en een van 2 maanden. Alles redelijk kind proef gemaakt zodat ik even vlug de baby van boven kan halen, en oh wat vind ze het interessant om even in de box van haar baby broertje te zitten.... (staat nog laag) Niet de te hoge eisen stellen van de oudste maar lekker erbij betrekken is iets wat hier goed werkt. En ja ja ouderwetse klei, minimaal een uur zoet in de kinderstoel aan tafel ideaal....

15. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Onze oudste is 13 maanden, de jongste nu 10 dagen. Ik ben nu een paar keer alleen geweest met de 2 kleintjes.

Het ging eigenlijk allemaal prima, ik had verwacht dat het heel stressvol zou zijn omdat onze oudste nogal wat aandacht vraagt. Maar het viel me enorm mee, oke soms ging de 1 huilen en stak de ander aan maar dan moet er eentje even wachten. Ik doe de dingen wel wat sneller, b.v luiers verschonen. Ik maak er geen langdradig gedoe van, dat schiet gewoon niet op op dit moment.

Ik heb geen draagdoek, is ook niet echt een optie als je een kleintje van 13 maanden hebt die wel los kan lopen maar vaak nog gedragen (moet) word(en).

Ik heb een commode beneden staan met luiers voor beiden, aankleedkussen, doekjes, per kind 1 setje schone kleren etc. Dan hoef ik niet steeds naar boven om een luier te verschonen en moeilijk te doen om ze beiden boven te krijgen.

Voor de oudste hebben we een playpen. De box is nu in gebruik voor de jongste en we wilden een veilige plek hebben waar de oudste kan spelen of even in kan als ik naar de wc moet, een fles moet geven etc. Echt een uitkomst en ze vind het prima, al haar speelgoed bij elkaar en dan houd ze het best een tijdje uit.

Mijn vriend helpt ook veel, hij haalt de oudste 's ochtends uit bed en als hij thuis is zorgen we samen voor de kinderen. Hij speelt b.v met de oudste terwijl ik de jongste een fles geef, hij kookt terwijl ik met de oudste speel of met de jongste knuffel. Op deze manier gaat het (tot nu toe dan ;) ) goed. Op de 1 of andere manier werkt het ook heel goed voor onze oudste, ze kan beter zelfstandig spelen ineens en legt zich er snel(ler) bij neer als ze even moet wachten.

Het ritme van onze oudste hou ik aan, en als we weg moeten (is nog niet gebeurd) dan gaan we weg. Toen we alleen de oudste hadden moest/deden we dat ook en je kunt niet altijd om hun ritme heen plannen.

Nu slaapt de jongste nog veel, en onze oudste 2 keer per dag dus ik heb nog best veel tijd om dingen in huis te doen, even te zitten of als de jongste slaapt met de oudste wat te doen. Maar ook als 1 van de 2 of beiden wakker zijn doe ik de dingen die gedaan moeten worden.

Ik heb wel gemerkt dat ik relaxter ben dan toen onze oudste net geboren was, terwijl ik dit niet verwacht had. Juist door te accepteren dat ze soms even moeten wachten (en ik daar ook niks aan kan veranderen) en dat ze soms zullen huilen omdat ik bezig ben kan ik er makkelijker mee omgaan.

16. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Oh, echt? Er ging juist een wereld voor mij open: niet meer de hele tijd op de bank zitten sussen met de kleine op de arm, maar wasjes draaien, boodschappen doen, was opvouwen, stofzuigen, op visite gaan, lekker buiten wandelen, etc. :D ik kon bijna alles weer! Mijn tip aan ts is dan ook een ergonomische draagzak of doek te proberen. Had het niet zonder gered....

17. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik denk dat het echt aan je kindje ligt. Ik vind mijn kinderwagen heerlijk, lekker wandelen...Mijn oudste kreeg in de kraamweek een poppenwagen en we zouden lekker samen wandelen met de hond.
    Helaas krijst mijn jongste vanaf week 2 de hele buurt bij elkaar. In de draagdoek sliep ze vaak als een roos en kon ik inderdaad dingen doen.
    Ze zat weken lang 10 tot 12 uur achtereen in de draagdoek, anders was het huilen huilen huilen.
    Ze is nu bijna 5 maanden en 2 weken terug ben ik met mijn oudste met de wagens gaan wandelen, zonder gehuil. Ik was helemaal blij!

Kijk naar je kindje en wat je zelf prettig vind:)

18. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier een meisje van nu 19 maanden en een zoontje van net 2 maanden. Het is wennen en ik merk dat ik het moeilijk vindt dat ik de aandacht moet verdelen. Nu na 2 maanden merk ik dat het wat makkelijker wordt als ik alleen met ze ben, en dat ook dochter het meer geaccepteerd heeft dat er iemand bij is gekomen. En ook zoonlief wordt makkelijker, hij kan nu makkelijker even zelf slapen in de box of gewoon wakker in de box liggen met de mobiel aan ofzo. Toch vind ik het nog steeds moeilijk, ik heb soms het gevoel dingen maar half te doen, of enorm overal achter de feiten aan aan het rennen ben.

Praktische dingen die ik doe:
    Hier zit zoonlief veel in de draagdoek, maar kan nu ook in de box slapen. Slapen is voor hem overdag dus beneden, zodat ik niet heen en weer naar boven hoef. Ook beneden voor beide kinderen luiers, aankleedkussen en een extra setje kleren. Daarnaast zorg ik ervoor dat dochter veilig kan spelen terwijl ik voed, zodat ik niet bang hoef te zijn (natuurlijk blijf ik opletten, sinds een week kan ze zelf de bank opklimmen...).
    Verder houd ik het ritme van de oudste aan, dus zij krijgt op tijd haar fruit, middageten, slaap etc. De jongste vouw ik daar omheen.

19. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier zit er 14 maanden tussen, het is in het begin erg wennen maar ik moet zeggen had best snel een ritme te pakken. Ik heb er wel altijd voor gezorgd dat ze minimaal 1slaapje tegelijk in bed lagen zodat ik mijn handen even vrij heb voor het huishouden en voor mezelf. Hierdoor is zoon wel snel over gegaan naar 1 slaapje maar doet het hier ook goed op. Verder de oudste mee laten helpen met de jongste bijvoorbeeld doekjes pakken, luiers pakken, zoek maar wat speelgoed uit voor de jongste. Je wordt wel steeds makkelijker in dingen. Waar ik bij de 1e best op het ritme zat had ik nu echt zo iets van het komt zoals het komt.
    Een draagdoek heb ik nooit gehad maar ging wel veel wandelen met ze in de duowagen, moest ook wel want hebben ook nog een hond die soms uit moet. Zoon had dus al snel door dat ie ook in de wandelwagen kon slapen gelukkig

20. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier zometeen 3 kinderen onder de drie jaar.
    tussen de eerste 2 zat 15 maanden verschil.

Uitkomst: draagdoek.
    Zodra ik de gordijntjes sloot viel ze in slaap en kon ik al het andere doen.

Buiten de draagdoek was het een huilbaby dus voor mij was dit echt een uitkomst. Ze liggen nu weer klaar!!

Deel Deze Pagina