15 maanden 'sprong' en slaap drama? Herkenbaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ona, bedankt voor je reactie. Ik merk dat het me raakt en goed doet dat je mij en mijn verhalen herkent.. :) Ik 'weet' dat het tijdelijk is, deze fase, maar ik ben soms wel bang dat ze aan het slechte inslapen went. Helemaal omdat het heel langzaam weer gaat naar lange pozen wakker zijn snachts....
    Maar gecontroleerd laten huilen kunnen wij (en onze kids) echt niet. Natuurlijk zullen we dat proberen als we over een poos geen verandering zien, maar ik wil het wel de tijd geven. Ik lees wel eens dat het voor sommigen zo twee weken kan duren...... Maar moeilijk vind ik het wel.

Vannacht was ze ook weer bezig. We lagen net in bed en toen. Begon het. Huilen, erg benauwd door de verkoudheid, koorts, grijpen naar de oren. Dus ook nog eens echt niet goed in orde. Liggen leek haar pijn te doen, rechtop was wel oke. Dus ik heb haar in mijn armen laten slapen en dus zelf ook rechtop geslapen.. Bij haar blijven op haar kamer oid werkte allemaal niet.

Maar ze kan ook zooo boos worden.. Dan zit ze zichzelf in de weg en is echt niets goed. Meestal laten we haar dan maar even razen.

Hoelang heeft jullie 8 mnd sprong geduurd dan? Ik hoop dat jullie de 15 mnd sprong dan een beetje gespaard blijft!
    Laten we moed houden he....!

Ja zusterke, bij opa en oma slapen zat ik ook al aan te denken als het over 1 a 2 weken niet beter gaat. Daar gaan dingen ook altijd anders. Hoe is afgelopen nacht gegaan dan?

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Nou je zegt het zelf toch al? Oorpijn dus heb ik eroverheen gelezen
    Of ben je met haar naar de ha geweest???
    Paracetamol , neusspray,pijnverdovende druppels gebruikt???

Maak je borst maar nat anders het slechte (in)slapen gaat hier alweer een maand ofzo!

3. misa

misa Niet meer actief

Vannacht weer verschrikkelijk.. Ze is niet te troosten, wil niet in bed, niet in ons bed, niet op de bank. Alleen maar lopen met haar op de arm de hele nacht... Dat gaat dus niet.....
    Vandaag de ha gebeld en geweest. Iets rood oortje, w.s. door de mega verkoudheid die ook nog eens op is komen dagen..
    Ik ben kapot, het voelt weer als terug bij af. Bah!

Vanavond gaat ze met zetpil naarbed. Wie weet... Vannacht heeft ze met veel moeite en op mijn arm vanaf half 4 eindelijk wat geslapen.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Misa: ik ben inderdaad ook 'bang' dat ze aan het slechte slapen went....het vreemde is dat ze overdag prima slaapt, geen enkel probleem, zo'n enorm verschil met hoe het 's avonds gaat daarom begrijp ik het ook gewoon niet....ze slaapt 's avonds van 20:00-21:00uur prima en wordt dan opeens wakker en gaat gewoon niet meer slapen........duurt nog precies 1 week

5. misa

misa Niet meer actief

Ja dat wennen he. Dat gaat normaal zo snel. Vandaar de angst ervoor. Maar als het echt de sprong is dan moeten we w.s. maar gewoon vertrouwen hebben dat het ineens weer over is. Hoe moeilijk dat ook is. Vooral snachts..!
    Om mij heen zijn er ook maar weinig die dit kennen of er zo mee omgaan. Veel meer zijn er hard en naar mijn mening ouderwets. Gewoon luisteren....... Dat kan ik niet en daar sta ik ook niet achter. Sommigen zouden naar mijn mening wat meer moeten lezen. ;)

Bij onsis het geloof ik zaterdag of zondag begonnen.. Weet niet zo goed meer eigenlijk.. ;)

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Haar laten huilen kan en doe ik ook niet, dan raakt ze zo over haar toeren dat er echt helemaal niets meer mee te beginne is, heel zielig. Dus zodra ze huilt pak ik haar en gaan we naar beneden dan wordt ze veel sneller rustig en nu slaapt ze al twee avonden om 23:30uur als ik haar laat huilen en ze overstuur raakt is het 3:30uur dus dat doe ik niet meer.

7. misa

misa Niet meer actief

Een beetje gecontroleerd laten huilen kan bij bepaalde leeftijden vast wel, mits je kind er goed op reageert. Maar tijdens een sprong is da in eerste instantie ook niet altijd de beste op denk ik.
    Tja ieder zijn ding en zijn kind he..

Mijn dochter ging net naar bed. Gelijk huilen toen ik haar erin legde. Boos, schreeuwen, staan. Ik heb haar wat boos opgepakt en ook zo neergelegd. Ik zei: nee..! Je gaat gewoon slapen. Duidelijk en stellig. E ze was stil... Ik heb dat wel eens eerder geprobeerd maar dat werkte niet. Ze was nu ook heel moe dus wie weer speelde dat mee. Maar wel fijn!

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb het de laatste tijd vaker geadviseerd hier: koop het boek 'dreumes in dromenland' van Stephanie lampe. Er staat zo duidelijk in beschreven hoe een kind slaapt, wat er mis kan zijn en wat de beste fases zijn om slaaptrainingen toe te passen. Wanneer een kind duidelijk niet lekker in zijn vel zit, heeft een training geen zin. Ze gaan slapen dan met iets negatiefs associëren en dat wil je niet. Training in dit boek is trouwens zonder huilen!

Ik ken het probleem heel goed. Vanaf 13 maanden ging mijn dochter zich zo gedragen. Echt hysterisch kon ze zijn. We hebben toen veel geprobeerd maar het werkte niet. Ze was gewon bang, niet lekker in d'r vel en ze modderde steeds met verkoudheden, tanden etc.
    Ineens ging het weer beter. Ik merkte dat ze zich prettiger ging voelen en de bevestiging die wij hebben geboden door in te gaan op haar behoeftes, heeft haar genoeg veiligheid gegeven om nu weer zelfstandig in slaap te vallen. Alsof ze nu weer 'durft'.

Ik snap dat je er doorheen zit. Lijkt me heel pittig met twee kinderen en de moeilijkheden die je met de tweede achter de rug hebt geloof ik :)

Hier was het ook op. Ik ben zwanger van de tweede en moest hard werken aan mijn studie. Daarnaast gaan we over twee weken verhuizen dus stress alom. Ik kan nu gelukkig zeggen: het gaat echt voorbij, het is nog even bikkelen. Sterkte en probeer af en toe even een moment voor jezelf te hebben.

9. misa

misa Niet meer actief

Carino, bedankt voor je lieve berichtje... Ja het zijn pittige tijden hier. Ik zal eens gaan kijken naar dat boek, bedankt voor de tip!

De veiligheid bieden wil ik ook.. Dus laten huilen voelt niet goed. Al gebeurt het soms wel eens. Gisteren zat ik er helemaal doorheen. Ook al hebben we het nu weer een weekje en was het maanden oke, we merken wel dat we dus nog helemaal niet op volle sterkte qua energie zijn. Je valt erg makkelijk weer terug, zeg maar.

Gisteravond had ik een heel goed gevoel. Zo van: het zou vannacht best eens heel goed kunnen gaan. Matrasje heel hoog, zetpil, iets warmere kleding.. En ja hoor, maar een paar keer geweest! Joepie! Dat geeft de burger moed he! ;)

Jij ook sterkte met de mega drukte die jullie hebben. Jullie hebben wel veel tegelijk zeg.. Ik hoop dat jullie er goed doorheen wandelen..!

Deel Deze Pagina