Uitje eerste verjaardag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Prinsessa, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Mijn dochter is bijna jarig en we vieren haar verjaardag een dag later, op de dag zelf willen we wat leuks doen met z'n drietjes.

We dachten aan de dierentuin (Blijdorp), maar is dat al leuk met 1 jaar? Uiteraard verschilt het per kind maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Of hebben jullie misschien andere leuke ideetjes? Bedankt alvast!

2. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Persoonlijk zou ik dan eerder voor een kinderboerderij kiezen. Dan staan de beesten dichterbij, kunnen ze het goed zien en zelfs aaien.
    In een dierentuin zie je sommige beesten niet of verweg en dan hebben die kleintjes er nog weinig aan.

Vergeet niet dat die kleintjes er zelf nog weinig van meemaken, die 1e verjaardag (althans, dat was hier het geval), slingers en ballonen en uitpakken vond hij prachtig. Maar daar bleef het bij :).
    Ik hoor om me heen weleens dat mensen hoge verwachtingen hebben van zo'n eerste verjaardag, maar dat het zo tegenviel omdat kindlief niet deed wat ze verwacht hadden ;)

3. Prinsessa

Dankje! Ja, dat las ik inderdaad ook, zit ook wel iets in!

Voor ons is het uitzonderlijk om iets leuks met z'n drietjes te doen door een drukke baan en studie dus vandaar dat we het wel leuk vinden hiervoor de tijd te nemen op haar verjaardag, ook voor onszelf haha ;)

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij gaan naar Apenheul rond zijn verjaardag. Mijn schoonouders komen vanuit het buitenland dus dacht voor hun is dat ook wel leuk. Mijn ouders gaan ook mee. Waarschijnlijk vind de kleine alleen de loslopende kapucijneraapjes en de speeltuinen leuk, maar dan heeft hij toch een leuke dag, en wij ook!

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij gaan ook naar de dierentuin met z'n drietjes! Hij zal er misschien niet zo heel veel van meekrijgen, maar het is ook gewoon leuk voor ons als gezin. Kinderboerderij zijn we onlangs geweest en daar was meneer snel klaar mee haha. Denk dat hij de grote dieren in de dierentuin (apen, beren, olifanten) juist erg interessant gaat vinden.

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Dierentuin lijkt me leuk hoor.. Het gaat erom dat jullie maar samen zijn toch ;)

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Dierentuin is hier gewoon dus hebben we dat ook niet gedaan met zijn verjaardag. We komen er gemiddeld al 2 X per maand. Voor hem is een kinderboerderij overigens veel leuker. Dat doen we ook minimaal wel 1 X per week. Lekker alle beestje aaien en spelen in de speeltuin.
    Weet niet of jouw kindje al loopt maar wij zijn naar ballorig gegaan. Leuk als ze kunnen kruipen maar onze vent Liep al een maand dus die was helemaal in zijn nopjes. Lekker klimmen en klauteren en rondrennen. T was doordeweeks dus lekker rustig en we konden hem goed in de gaten houden.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    misschien dagje zwemmen een leuk idee?

9. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Wij zijn ook naar Blijdorp geweest toevallig voor A haar eerste verjaardag :) ik zou zeggen doen, zeker het aquarium is zo leuk, dan zien ze ook veel, al zijn ze nog klein. Maar een kinderboerderij is ook heel leuk. En wat je zelf al zegt het gaat erom dat jullie samen zijn.

10. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Wij zijn ook naar Blijdorp geweest met onze zoon. Hij was toen 10 à 11 maanden. Het was zo leuk! Idd het aquarium vond hij ook erg interessant. Wij stapten wel goed door en hadden binnen drie uur alles bekeken, omdat hij nog twee slaapjes had overdag.

Zelf leek het me zo gaaf hem de olifanten te laten zien, maar ze bewogen nauwelijks en onze zoon keek naar hele andere dingen (wat ik eigenlijk alleen maar grappig vond).

Veel plezier en gefeliciteerd!

11. Prinsessa

Bedankt voor alle reacties :)!

Zwemmen is ook erg leuk, maar ik denk dat we toch naar Blijdorp gaan.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn met de kinderen indertijd naar Ballorig gegaan. Lekker spelen in de ochtend, daarna thuis slapen en eind van de middag naar een poffertjes of pannenkoekenhuis (beiden konden nog niet lopen overigens, maar schuiven, kruipen, klauteren en spelen in de ballenbak was helemaal geweldig :) )

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Wij gaan ook naar de dierentuin! Waarschijnlijk naar Blijdorp ook!

Wanneer is jullie meisje jarig Prinsessa?? Misschien zijn we er wel tegelijk ;)

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Mee eens! Aquarium is altijd leuk met al die gekleurde vissen! Ik ben met mijn schoonzusje en onze dochter(toen 8 maand)naar de dierentuin geweest. Voornamelijk grote dieren bekeken en dieren die veel bewegen, zoals de apen. Hebben ze ook een kinderboerderij in Blijdorp? dan zou ik daar zeker heen gaan.
    Het scheelt wel dat onze dochter tussen de dieren opgroeit, we hebben een melkveebedrijf, ze ziet elke dag koeien en kalfjes en daarnaast hebben we nog kippen, konijnen en een hond. Dus ze is sowieso gek op beesten. Ging al vanaf dat ze een week oud was mee(in de kinderwagen)naar de stal.

Heel veel plezier met haar verjaardag, wat je ook besluit om te gaan doen!:D

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier sliep mijn schat van 12 maanden door het hele dierentuin-uitje heen. Verder vond hij de kinderboerderij eng en bij Ballorig afgelopen weekend moest hij de eerste 20 minuten huilen en zich aan ons vastklampen :)$) en daarna ging het wel zo'n beetje.

Weet je waarvan hij moest schaterlachen? Een hond, van een familielid. De hond drentelde heen en weer en zwiep met zijn staart af en toe tegen zijn gezicht aan. Nou, je kon me oprapen. Ik ben nu aan het verzinnen wie er nog meer een enthousiaste hond heeft zodat we sneaky 'een kopje suiker' kunnen gaan lenen - want; i want to do this again!!! Jammer dat ons huis te klein is voor een leen-hond voor een paar daagjes :D

16. Prinsessa

Bedankt voor alle reacties iedereen!

Hey, wat leuk zeg! Toevallig! Mijn dochter is 4 oktober jarig, dus zie dat wij er net iets eerder zijn.

Deel Deze Pagina