Baby verslikt zich met drinken, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje87v, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2 weken verslikt zich af toe bij het drinken aan de borst, hij hoest dan even en kan moeilijk op adem komen.
    Nu heb ik al vaker gelezen dat baby's zich hier prima uit kunnen redden, maar het blijft een beetje een eng momentje natuurlijk. Vooral manlief kan behoorlijk in de stress raken als hij het ziet.

Zijn er bepaalde handelingen of houdingen die ervoor kunnen zorgen dat de baby er snel weer uit komt?

2. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Heel herkenbaar. Ik houd haar dan altijd rechtop tegen me aan en tik zacht op haar ruggetje. Weet niet of dit de beste houding is hoor.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Rechtop houden en op t ruggetje kloppen, dan komen ze er wel weer uit. Als ze zich echt verslikken bijv in een stukje eten moet je ze ondersteboven houden geloof ik maar in melk kan je in principe niet stikken, het kan niet vast blijven zitten in de luchtpijp
    Heb je een snel toeschietreflex? Ik had dat wel, het spoot eruit (sorry) en icm reflux bij mijn dochter uiteindelijk na een ruime maand borstvoeding gestopt. Bij mij hielp het niet maar als je er ook last van hebt kun je evt de eerste melk een beetje wegkolven, dan stroomt het daarna minder snel en kan je baby rustiger drinken

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Zoontje had dit ook (nu nog steeds regelmatig) omdat ik extreem veel melk spuit bij toeschietreflex. Wat ik dan doe is zodra ik tsr voel dan haal ik hem van de borst en laat ik heel wat melk wegstromen in een hydrofiel. Het is even wat gedoe want zoon moet dan vaak huilen maar speentje biedt uitkomst.

Je kunt inderdaad ook van tevoren even het ergste afkolven. Bij verslikken houd ik hem altijd rechtop en klop ik zachtjes op z'n rug.

Deel Deze Pagina