Hoe klein beetje pureren?

Discussie in 'Voeding' gestart door karin123, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin123

karin123 Lid

21 feb 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter eet sinds een paar dagen wat hapjes groente/fruit.
    Maar het lukt mij met de staafmixer niet goed om zo'n klein beetje te pureren. De staafmixer pakt het zeg maar niet goed.
    Zeker nu in het begin wil ik het wel vrij glad pureren.
    Kan dit beter met een blender o.i.d.?
    Of moet ik meer groente pureren?
    Ik vind het eigenlijk zonde om het daarna weg te gooien en heb op dit moment geen vriezer.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Als je het voor het eerst geeft dan kan je het beste 3 dagen hetzelfde geven dus dan kan het wat meer zijn. In een goed afgesloten bakje bewaren in de koelkast.

Anders weet ik het ook niet als het te weinig is dan "pakt" de staafmixer het idd niet.

3. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een stomer en blender van Avent. Hiermee gaat het wel, is een soort keukenmachine mesje, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar om er iets voor aan te schaffen is nog duurder dan te veel maken.

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier hielp het nog wel eens om een klein beetje kookvocht toe te voegen. Hierdoor pakte de staafmixer wat beter.

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Je kan ook wat meer maken en wat overblijft invriezen dat deed ik tenminste altijd...

Als ze dadelijk wat groter is kun je het gewoon prakken met je vork :)

6. karin123

karin123 Lid

21 feb 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga het maar proberen met iets meer groente.
    Als ik bv toevoeg om het wat smeuiger te maken kan ik het dan ook bewaren in de koelkast? zo ja hoe lang?

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Gewoon meer groente pureren en het in kleine beetjes invriezen

8. karin123

karin123 Lid

21 feb 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoals ik al schreef ik mijn eerste bericht: ik heb helaas geen vriezer op dit moment, dus invriezen is geen optie :(

en hoe zit dat met fruit? kan je dat ook voor 2 dagen pureren en in de koelkast bewaren? wordt het dan niet bruin?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fruit wordt niet bepaald lekkerder van bewaren.
    Maar als je nog maar net begonnen bent kun je het voorlopig toch gewoon bij groente houden? Gewoon drie dagen dezelfde groente, en tegen de tijd dat je kind meer gaat eten begin je met fruit.

Op zich is glad pureren als je gewoon op tijd (met zes maanden dus) begint vaak helemaal niet nodig hoor, goed gaarkoken en dan prakken met een vork is meestal voldoende.

Kleine porties met een staafmixer lukt het beste in een mok waar de staafmixer precies in past. Schone doekom bovenkant vouwen tegen het spetteren.
    Als je fruit gaat geven, het beste is gewoon elke dag vers. Je kunt gewoon een grote portie maken en wat je kind niet eet eet je zelf, kom je ook meteen aan je fruit toe.

10. karin123

karin123 Lid

21 feb 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips

11. Elise1986

Elise1986 Lid

31 mrt 2011
    5
    0
    1
    ik doe altijd een klein beetje water erbij, anders doet onze staafmixer het ook niet :)

gr elise

12. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    of meer maken en de rest zelf opeten :)
    lastig idd als je geen vriezer hebt
    fruit volgens mij niet langer dan 2 dagen bewaren word er niet lekkerder op.
    Je kunt het ook gaar koken in een pannetje

Deel Deze Pagina