Kerst met baby !!!! Nu al overgestimuleerd :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Son1980, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Pfffffffff !!!dag dames

Zojuist al eerder weg gegaan na de kerst avond Drama bij me moeder

Mijn kleine meid trekt t gewoon echt niet.

Rood worden
    Worstelen
    Fles terug geven
    Huilen
    Gillen
    Continue met een pruillipje zitten

Uiteraard alles en iedereen op een kluitje en niemand houd rekening met mijn meisje van ruim drie maanden.

Kreeg er zelf een opvlieger van en ben maar weg gegaan..

Hoe kab ik er voor zorgen dat t morgen wel een succes word. Etentje bij mijn vader stiefmoeder en zusjes met aanhang !?

Ik probeer haar zo rustig mogelijk te laten zitten en rustig de fles te geven maar ti's best heavy voor haar. Of zal ik maar gewoon thuis blijven de aankomende kerstdagen. Schoonmoeder is tweede kerstdag jarig

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wat vervelend dat ze er zo'n moeite mee heeft.
    Misschien boven op een rustige kamer de fles geven en haar ook gewoon lekker daar in bed leggen als ze moe wordt. Als ze dan weer wakker wordt ga je gewoon weer naar huis.

Mits ze in een vreemd bedje slaapt...

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    onze dochter is ook erg gevoelig voor drukte etc
    daarom doen wij de etentjes hier thuis, en beginnen we pas met eten om 19.00 als ze in bed ligt

In jou geval... ik zou thuis blijven morgen en dan kun je eventueel 2e kerstdagen wel even een uurtje op verjaardag. maar dat is voor iedereen anders. doe wat voor jou goed voelt.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Heb je een draagdoek? Want anders daarin doen? Verder lekker alleen bij jou houden en niet door anderen vast laten houden. En fles inderdaad op rustige plaats geven. Verder zelf rustig proberen te blijven. Wanneer jij gestresst bent reageert zij daar sowieso ook op. Gaat ze normaal op vaste tijd naar bed? Anders ook daar doen en daarna pas gaan eten?

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    #5 sassie25, 24 dec 2012
    Laatst bewerkt: 24 dec 2012
    Zo te lezen heb je best drukke dagen voor de boeg! Onze zoon (onze dochter minder erg) reageerde heel heftig op heel veel prikkels. Als ik een drukke dag yad,moest ik de dag erna echt thuis met hem blijven want anders had ik een ontzettend ontevreden zielig mannetje! Niet leuk voor ons en al helemaal niet leuk voor hem!! Maar goed dat is in jouw situatie even lastig door al die "verplichte" dingen met kerst.

Moet je de hele dag bij je vader zijn of kun je ook bv zeggen dat je er pas om 15uur (bijvoorbeeld) heen gaat zodat je in ieder geval weer even een groot gedeelte van de dag morgen even rust pakt? En precies zo met de verjaardag can je schoonmoeder. Missch kun je daar ook wel even wat later komen. Of je gaat vroeg en dan ook vroeg weer naar huis?

En vooral op je kindje letten,niet rond laten gaan als ze heftig reageert. Neem je een campingbedje mee of slaapt ze in de wagenbak? Neem in ieder geval een dekentje,knuffel of iets met haar eigen luchtjes van thuis.

Maar als jouw gevoel zegt: ik bliif liever thuis,dan moet je dat gewoon doen hoor. Als jij je zorgen maakt en gestrest raakt, zal je kleine meid dat zeker oppikken!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ach wat zielig!

Ik zou ze ergens boven de voeding geven en proberen of ze wilt slapen. Anders lekker in de draagdoek bij je nemen. En op deze leeftijd is het soms kiezen, misschien is het wel beter thuis te blijven? Mijn kinderen zijn gelukkig bij mn ouders ook kind aan huis dus hun maakt het niet uit of ze hier of daar zijn, maar ze moeten natuurlijk wel aan hun rust toekomen!

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    je dochter zal met drie maanden nog aardig veel slapen. probeer het gewone ritme van thuis aan te houden. past ze misschien nog in de vertrouwde kinderwagen?? en idd fles even apart geven.....
    vervelend hoor! Sterkte!

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Iedereen heeft al veel tips gegeven, maar ik denk ook dat het belangrijk is dat jezelf niet druk maakt. Zij zal reageren op jou. Dus hoe rustiger jij bent zal zij ook rustiger van worden. Succes!

9. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Even jullie gzicht laten zien en dan lekker rustig thuis op bed leggen.

Komt vanzelf goed en familie heeft dit maar te respecteren.

10. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Thanks lady's !!!

Ik ga haar in de draagdoek doen zelf voeden en niet te lang blijven.
    Camping bedje mee en rustig blijven.

Bah geen zin in !

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Als je er geen zin in hebt, niet gaan!

Voor jezelf niet leuk, voor je kleine ook niet. Naar de verjaardag kan je man wellicht alleen?

Geen beter excuus dat een overprikkelde baby toch?

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Doe rustig aan, trek je af en toe terug en ga gewoon naar huis als 't niet gaat.

13. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Sterkte misschien kan je vragen of ze deze keer bij jullie willen komen?
    In een aparte ruimte de fles geven werkt hier heel goed.

14. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar je kindje kijken, boven voeden, lekker in bedje leggen en anders naar huis gaan

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik heb amper binnen gezeten met mn oudste, hij was 4 mnd toen kon totaal niet tegen alle lawaai van veel kletsende mensen bij elkaar en ineens hard gelach enz...Logisch!
    Dus ik zat lekker in een rustige kamer en wisselde wat af met diverse familie leden, heel soms even naar binnen , maar iedereen zei dan ook wat tegen hem en dan ging hij gelijk huilen.

Sowieso voeden altijd in een rustige slaapkamer, meestal gign ie dan even lekker slapen en dat was prima te doen.
    Lekker de wandelwagen mee en dan kon ik wat wiegen in de kamer, babyfoon mee is ook handig

Met 8/9 mnd was dit over, maar og steeds, als mensen bijv hard gaan zingen (op verjaardga oid) dan gaat ie altijd gillen, hij kan er echt niet tegen.
    Sinds hij zeg maar zelf de drukte uit kon ( dmv kruipen of lopen) vind ie alles prima

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier vanavond ook voortijdig vertrokken met de jongste.We waren om 16.15 bij schoonouders en ik ben iets voor 8 uur vertrokken.Ze had heel kort in de kinderwagenbak geslapen maar toen wilde ze niet meer.Wel nog even op de grond gespeeld maar toen was ze gewoon overprikkeld en huilerig.Mijn schoonmoeder wilde me nog wel overhalen om het nog een keer te proberen met slapen maar ik wilde geen strijd aangaan met mijn kleine meisje.Dus ik heb besloten naar huis te gaan en ik ben blij met mijn beslissing.We waren aan het gourmetten maar het duurde allemaal erg lang.Normaal vind ik dat wel gezellig maar ik had echt geen zin meer om ook nogeens op het nagerecht te moeten wachten met een huilende en vermoeide baby op mijn arm.Thuisgekomen heeft ze heerlijk uit de borst gedronken en nu ligt ze in dromenland.Mijn man is overigens wel gebleven met onze andere 2 kinderen van 7 en 9 jaar oud.Ze zijn nog niet thuis dus vermaken doen ze zich toch wel.

Hoe is het verder bij jou gegaan Son1980??

Gr Ingrid.

17. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Heee dames

Ja Ingrid ben gister ook weg gegaan. Ze trok t niet alleen maar huilen en schreewen en terwijl ze dat deed probeerde ze te lachen germ.

Eenmaal thuis was ze tiptop in orde en ging ze heel lief lachen hihihihi ze houd er echt niet van !

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Voor zo'n kleintje is een andere omgeving ook echt een volledig andere wereld; en met allemaal vreemde mensen erbij is het nóg overweldigender natuurlijk. Fijn dat het thuis iig weer goed ging!

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Voor alle gevoelige kindjes zijn de kerstdagen weer achter de rug! Hier is 't goed gegaan! We nemen als we langer weg gaan altijd zijn kinderwagen bak mee, zn draagbare bed. En de draagdoek natuurlijk! Gisteren was hij ziek, spugen en diaree maar dat begon pas echt toen we al bij mn ouders waren. Ondanks 't ziek zijn heeft hij heerlijk geslapen. Vandaag ging het ook goed, ik hem 'm lekker zelf op de arm gehouden tot hij ging slapen. Na zn slaapje, zn voeding etc hebben mn schoonzusjes hem nog even vast gehouden. We weten inmiddels dat we om 19u echt wel weg moeten want dan gaat ie altijd flink huilen omdat ie naar bed wil. Dus stond alles al ingepakt en klaar en meneertje dacht "Bedtijd!" dus we konden zo door, en nu liggen de beide kindjes heerlijk in hun bedje!

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier een makkelijk meisje, maar ook voor haar was het best pittig. Vannacht sliepen we bij mijn ouders, een vaak overstuur meisje. Vandaag alle aandacht van grote neef, oom en tante en andere opa en oma. Vind dat ze het helemaal top heeft gedaan, maar ligt nu uitgeteld in bedje. Lijkt me ook zeer vermoeiend inderdaad voor die ukkies! Morgen een lekker dagje samen met ons meisje, in alle rust!

Deel Deze Pagina