advies..

Discussie in 'De lounge' gestart door cindypascal, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hallo allemaal,

    kunnen juliie mij een tip geven..
    ik ga naar de 9 maandenbeurs en wil daar graag een 3d echo laten maken, maar 5 dagen daarna heb ik een 20 weken echo in het ziekenhuis.
    wat denken jullie, is dit te snel achter elkaar en zouden jullie de 3d echo op een later tijdstip laten maken...
    wij willen graag weten wat het wordt en in het ziekenhuis kijken ze daar niet naar.
    help ik weet niet wat ik moet doen, ik vond het wel leuk om de 3d echo op de 9 maandenbeurs te laten maken want dat is lekker voordelig en dan zijn mijn moeder en mijn schoonmoeder er bij en dat vond ik wel leuk.

    groetjes cindy
     
  2. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Waarom zou dit te snel achter elkaar zijn, ik neem aan dat het niet schadelijk voor de baby is.

    Het lijkt me alleen maar leuk als je moeder en schoonmoeder erbij kunnen zijn. Weten zij natuurlijk ook gelijk wat het wordt!! :)

    Ik denk trouwens wel dat als je in het z'huis vraagt of ze willen kijken wat het wordt ze het wel zeggen hoor!

    Maar in ieder geval heel veel plezier op de 9 maandenbeurs en je echo's!

    Groetjes Tabitha
     
  3. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Volgens mij kan het ook geen kwaad hoor! Echo's doen je kindje volgens mij niks... :)

    Veel plezier op de beurs

    Marian
     
  4. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het kan ook inderdaad geen kwaad, maar ik heb een 3d gehad met 20 weken en nog eens met 32 weken.
    Die van 32 weken was echt gaaf!!!
    Ik zou als ik jou was een middenweg nemen.
    Rond de 25 weken. Maar dat is wat ik zou doen bij de volgende zwangerschap... :D
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik heb ook gehoord van mensen die 3d echo's maken dat rond de 25 weken het mooier is omdat je baby dan al wat meer vet heeft en de huid niet meer zo doorschijnend is.
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Persoonlijk zou ook ik nog even wachten met een 3D-echo, zo tussen de 25 en 30 weken schijnt dat idd het mooist te zijn. En als je in het ziekenhuis bij de echo vraagt of ze het geslacht kunnen zien en vertellen doen ze dat echt wel hoor.
    Nou wat je keus ook is in ieder geval veel plezier op de beurs.

    Groetjes kwebbel
     
  7. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb ff geinforeerd bij een 3/4d echoscopiste en zij zei dat de beste tijd 24 weken was...

    ik denk dat je dus misshcien beter kan wachten?
    Hoeft natuurlijk niet, ik krijg over 2 dagen mijn 20(21 weken) weken echo, en met 24 weken mijn 3/4d echo ;)
    zit ook maar 3 weekjes tussen....
     
  8. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    dit vertelde mijn verloskundige over de schadelijkheid van een echo. Bij een cursus die ze heeft gevolgd voor echoscopiste hebben ze eens zitten brainstormen over de schadelijkheid. Na een hele berekening is eruit naar voren gekomen dat
    10 SECONDEN doptone ( hartje luisteren) gelijk staat aan
    1.5 DAG echogolven......
    Schadelijk is het dus niet!!!!!!!

    Veel plezier met de echo en als je wil weten met de 9 maanden beurs wat het wordt zeg je toch dat je dat wil weten als je (schoon)-mama al weg zijn.... Is het voor hun nog een verrassing en jij weet het lekker wel!!
     
  9. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    hoi

    Ik zou persoonlijk ook even wachten want ik kreeg mijn 20 weken echo en toen konden ze wel zien wat het werd een meisje dus maar ze mochten dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen dus ik heb met 33 weken nog een echo gehad en toen kon je echt duidelijker zien dat het een meisje was ze konden het nu zelfs met de volle 100 % zeggen.
    Ik zag zelf ook alles duidelijker.
    Ik denk dat je beter na de 20 weken een 3D echo kan laten maken wamt hoe verder je bent hoe duidelijker en verder alles onwikkeld is :D
    Maar je moet het natuurlijk zelf weten ;)

    groetjes joella
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik had mijn 3d echo met 30 weken en ik moet zeggen te laat
    kindje was al te groot om een mooi beeld te krijgen
    terwijl me opdondertje niet groot was ;) maar de echo kan het kindje niet helemaal op beeld krijgen en zeker niet als het met de neus tegen je buikwand aanligt zoals caitlin dus deed
    dus ik zou niet te lang wachten zeker niet tot 30 weken
    maar das mijn ervaring :)

    succes en met 17 weken heb je hele mooie 3d echo
     
  11. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik had met 21 weken een d3 echo en het was echt helemaal maar dan ok helemaal geweldig. Zo enorm mooi en teer poppetje wat je zag. Kijk nog vaak de dvd met veel plezier!
     
  12. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Is het ook mogelijk een echo te laten maken op de 9 maandenbeurs
    wanneer je 6 weken en 5 dagen zwanger bent ? Of moet je dan wel een aantal weken verder zwanger zijn? Ik besef dat op een echo van bijna 7 weken waarschijnlijk nog erg weinig te zien is maar een 'stipje' zou ik al heel leuk vinden.
     
  13. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik zou het gewoon vragen als je daar bent.
    Nee heb je en Ja kan je krijgen... ;)
     
  14. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ja dat ga ik ook zeker doen! Inderdaad gewoon proberen. Alleen dacht ik dat misschien alleen een inwendige echo mogelijk is wanneer je nog maar zo kort zwanger bent? En dat lijkt me niet iets wat ze 'gezellig' op de beurs doen... ;)
     
  15. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Nee dat is ook wel zo.
    Gewoon even vragen... Hopelijk lukt het!! :D
     
  16. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Het is gelukt hoor! Ik mocht even tussendoor voor een korte echo! Heel leuk, ik heb 3 foto's meegekregen van een 'stipje'.... ennnnnnn ik heb het hartje gehoord!
     

Deel Deze Pagina