15 mnd, 40gr koorts maar niet ziek, wat kan dit zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi,

Charlotte heeft sinds gistermiddag rond de 40gr koorts, varieert tussen 39,6 en 40,2 maar ze is niet ziek, wat kan dat zijn?
    Ze is wat huilerig maar na het geven van een paracetomol is ze weer helemaal levendig en eet en drinkt ze goed. Ze is niet verkouden, slaapt goed, geen oorontsteking dus lijkt me. Ze heeft 8 tanden en 4 kiezen, daar was ze telkens heel jengelig van en sliep heel slecht, nu niks van dat alles? Kan het toch een kiesje zijn, kunnen ze daarvan zo'n hoge koorts hebben? Vind het een beetje vreemd omdat ze dat eerder niet had, dat had ze rond de 38 maar meer ook niet en dan had ze echt duidelijk pijn, nu kan ik dat niet echt merken.
    Misschien hebben jullie nog andere ideeën?

2. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    mijn ha zei dat van tandjes de koorts niet zo hoog gaat. want mijn zoontje had ook koorts en we zijn dus langs gegaan en hij heeft een keelontsteking.
    we hadden er ook niets van gemerkt omdat hij goed bleef eten en nog actief was.

hoop dat je snel weet wat er scheelt met je dochtertje.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ok, duidelijk. Kan dat ook vanzelf overgaan? Vind het niet iets om nu in het weekend mee naar de HAP te gaan omdat ze verder totaal niet ziek is.

4. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Mijn zoontje heeft eigenlijk hetzelfde, maar dan vanaf woensdagavond. Tussen 38,5 en 39,9 koorts, niet hoesten of verkouden, geen diaree of spugen. Eerste dag wel hangerig, maar nu speelt hij weer, lacht soms en loopt gewoon rond te keutelen.

Weet ook niet goed wat ik ermee moet! Ik maak me toch wel zorgen!

5. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    mijn dochter heeft het vorige week gehad. 3 dagen hoge koorts, maar verder niet echt ziek, de 4e dag kreeg ze vlekjes. Bleek de 6e ziekte te zijn. Daar hebben ze eerst flink koorts van en als die weg is komt de uitslag.
    Als je het echt niet vertrouwd, zou ik toch de hap bellen.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier ook een paar weken terug de 6e ziekte. Eerst een paar dagen hoge koorts waar je eigenlijk niks van merkt, ze bleef gewoon levendig en goed eten. Ze was een beetje mieperig maar ook dat heeft ze soms weleens. En daarna opeens 2 dagen vlekjes. Heel licht en eigenljk alleen onder de douche of in bad goed zichtbaar.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook al koorts 3 dagen. 39.3 (gister) zonder ziek te zijn. Niet meer verkouden ofzo. Vandaag wat vlekken maar hij heeft ook eczeem dus daar kan het ook van komen. Hij gaat verder niet naar het kdv ofzo, dus weet dan niet waar hij het vandaan zou moeten hebben.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wup dat wil niets zeggen, mijn zoontje gaat ook niet naar het kdv maar heeft wel al de 5e en 6e ziekte gehad voor hij 8 mnd oud was...

Klinkt idd als zoiets ts, dat ging hier precies zo...

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Was net even met Charlotte bij een vriendin, die zei ook de 5e of 6e ziekte. Heb net even gegoogled, bij 5e ziekte meteen uitslag en bij 6e ziekte paar dagen heel hoge koorts en dan uitslag. Dat laatste past precies bij wat ze nu heeft. Sinds vanmiddag wel erg huilerig, niet eten (drinkt gelukkig wel) en moe en weer 40,1. HAP bellen lijkt me niet nodig, met paracetamol en veel drinken zal het ook genoeg zijn, je kunt er verder toch niks tegen doen vrees ik.

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Zolang ze goed drinkt, helder is enzo doen ze toch niks. De 6e ziekte is verder onschuldig.

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Mijn zoon van 16 maanden heb ik ook net in bed gelegd met 39,4 graden. Hij heeft roze vlekjes op zijn romp en wat op zijn voetjes.
    Ik heb vandaag pas gemerkt dat hij koorts heeft. Hij is ook wat pieperig maar verder niets.
    Ik maak me wel wat zorgen omdat ik zelf zwanger ben.
    Maar zijn symptomen passen niet echt bij de vijfde of de zesde ziekte.

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Als ik het zo hoor klinkt het inderdaad als de zesde ziekte. Maar als het over een paar dagen niet duidelijk is of over is, zou ik toch maar naar de ha gaan.

Ik wil jullie niet bang maken, maar toevallig had het dochtertje van een vriendin van me (13 maanden) ook zoiets. Anderhalve week terug koorts, volgens de ha oorontsteking (beetje rode oortjes aan de binnenkant namelijk), dus neusspray en afwachten. Na het weekend ging het beter, en toen ineens vanaf dinsdag weer hoge koorts. Verder gewoon gezellig enzo trouwens. De koorts ging niet over, dus urine inleveren. Blijkt het blaasontsteking te zijn. Toen moest ze ab via het infuus, dus minimaal vier nachten in het zkh, en na extra onderzoeken blijkt ze ook nierbekkenontsteking te hebben (omdat ze te lang is doorgelopen met blaasontsteking...) en moet ze nog langer blijven en daarna op controle...

Nogmaals, ik wil jullie niet bang maken! Maar ik heb even zitten googlen op blaasontsteking en ik vond wel dat als kinderen hoge koorts hebben en er verder niets te zien is, altijd voor de zekerheid moet worden gekeken of het geen blaasontsteking is. Dus ik zou nog even afwachten en anders gewoon bellen.

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik denk dat het hier ook de zesde ziekte is. Had nu nog maar een beetje verhoging 37.7 en krijgt nu echt vlekjes, ook in zijn gezicht. Hoort dat ook bij de zesde ziekte?

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

#14 Yolanthe, 22 mei 2010
    Laatst bewerkt: 22 mei 2010
    6de ziekte: (hoge) koorts een dag of 3 en dan vlekjes overal. Oppaskindje had ook de 6de ziekte en zijn moeder had niet eens gemerkt dat hij koorts had (wel dronk hij slechter). Dochter had op vakantie ineens hele hoge koorts, 4 dagen lang ineens was de koorts over en zat ze onder de vlekjes. Je hoeft er niet mee naar de hap of de huisarts want behalve een diagnose stellen doen ze niets. Hou wel in de gaten of je kind genoeg drinkt, zeker omdat het nu ook nog warm is.
    De 5de is wel gevaarlijk als je zwanger bent, de 6de niet.

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wup: als je op wikipedia kijkt bij zesde ziekte (of vijfde) kun je zo de symptomen lezen.
    Heb ik zelf namelijk even gedaan en toen was het me gelijk duidelijk.
    @lindangel: blaasontsteking zou ook nog kunnen, als de vlekjes niet komen zal ik daar zeker nog aan denken!
    Charlotte slaapt verder erg veel voor haar doen, ligt nu alweer voor de 3e keer in bed terwijl ze normaal nog maar 1x slaapt. Vind het echt zielig :(

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Goed je kindje in de gaten houden. Slapen is goed als ze koorts hebben en ziek zijn. Als ze maar goed alert is als ze wakker is en goed blijft drinken.

Sneu he als ze ziek zijn, hopelijk is ze weer snel beter!

17. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid heeft afgelopen week ok een aantal dagen hoge koorts gehad (tussen de 39 en 41 graden, na paracetamol..). Woensdag even naar de huisarts gegaan om haar oortjes na te laten kijken, ze heeft vaker oorontsteking gehad. Met haar oortjes was niks mis, maar de ha wilde toch dat we even naar het ziekenhuis gingen om haar door een kinderarts na te laten kijken (op meningitis en q-koorts). We vonden het zelf niet echt nodig, omdat ze ondanks de hoge koorts niet echt ziek was.
    De kinderarts kon ook niks bijzonders vinden. Ook wij moesten urine inleveren. Maar das makkelijker gezegd dan gedaan. Na 2 dagen proberen was de koorts inmiddels weg en hadden we nog steeds geen urine..;).
    Nu zijn we een paar dagen verder, maar ze heeft nog steeds geen vlekjes.. Ze is verder trouwens helemaal de oude!

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Yolanthe, ze drinkt nu beter dan wanneer ze niet ziek is, heeft ook zwaardere luiers dan anders dus dat is alleen maar goed. Ze heeft net best lang in een koel bad gezeten (wilde er echt niet meer uit maar vond 3 kwartier toch wel lang genoeg ;)) en daarna met een zetpil in bed gelegd, ligt nu lekker te slapen. Na die zetpilletjes overdag is ze heel erg alert, vrolijk en opgewekt, die dingen werken dus goed gelukkig.
    EmyD: dat is ook gek, hoge koorts en daarna niks meer? En ja, urine opvangen is zo makkelijk nog niet bij zo'n ukkie!

19. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    6e kinderziekte doen ze zeker niets aan. Het moet vanzelf over gaan na een aantal dagen.
    Het is iig niet besmettelijk als je zwanger bent, daarin tegen de 5e kinderziekte is wel besmettelijk.

Ik hoop dat Charlotte er weer snel bovenop is, vooral met dit weer is het niets als ze niet lekker zijn.

20. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Nou, ik geloof dat mijn ventje er weer bovenop is. Had gisteravond na alleen 's ochtends een zetpil te hebben gehahd, 38,6. En net uit bed 37. Was gisterochtend al gelijk 38,5. Nog geen vlekjes te zien!

Gaat het met jullie kindjes ook al beter? Nemen jullie ze wel mee naar buiten? (Omdat ze zich niet echt ziek voelen). Wij gaan met familie bbqen vanmiddag. Hij is gisteren ook heel even buiten geweest. Vind het een beetje moeilijk, wil dat hij zo snel mogelijk helemaal beter is!

Deel Deze Pagina