Mijn zoontje zit op dit moment weer in zijn sprongetje (die van 8,5 mnd). En oh wat zal ik blij zijn als deze voorbij is! Het is vorige week maandag begonnen en vanaf die tijd is het echt feest. Je kunt met recht zeggen de 3 H´s. Vroeg wakker (05.30uur), enorm huilerig, klampt zich steeds aan mij vast en zodra ik ook maar een paar meter bij hem vandaag loop is het oorlog. Heb het boek ´Oei ik groei´ er maar weer eens bijgepakt en het klopt idd allemaal wat erin staat. Het is wel fijn dat je herkend wordt in dat boek en weet dat het bij deze leeftijd hoort, dan begrijp ik hem ook beter. Maar oh het is af en toe zo slopend. Ik hoop dat deze sprong geen 6 weken gaat duren (wat zeker kan). Nog meer mensen die ook op dit moment hun kleine in een sprong hebben zitten? Hoelang duren ze meestal bij jullie kindjes? De andere sprongetjes duurden meestal zo´n 2 weken, maar ja geen enkele sprong is hetzelfde natuurlijk...
Hier ook!! Ze was al een paar dagen wat hangeriger, maar nu sinds 2 dagen is het echt drama!! kan ook geen meter meer van haar weglopen,veel huilen en ook echt aan me vastklampen! het is net een klein aapje Ik had het boek er ook maar weer eens bij gepakt van de week, maar dat was nog niets vergeleken bij nu..normaal duurt het hier een week of 3..wie weet hoelang deze gaat duren Ze heeft overgens straks wel voor het eerst een klein stukje getijgerd, dus het is wel weer ergens goed voor Succes met de kleine en hopen dat de sprong snel genomen is!
Oh eindelijk iemand die weet wat ik bedoel... Ryan tijgert al een tijdje, sinds een paar weken kruipt hij nu ook. Maar kan merken dat hij op dit moment echt nergens moeite voor doet. Normaal als ik hem op de grond zet zit ´ie een paar seconden later al in de andere hoek van de kamer maar nu blijft ´ie gewoon zitten en dan is hij zo zielig
Zeer herkenbaar Ons meisje heeft vooral last van mmmmmmmmmmmopperen..... De hele dag door, we kunnen niets goed doen! Maar idd ontwikkeling gaat met sprongen, tijgeren, zitten, kletsen
pfff weet het nog wel. ik vond het de ergste sprong. \van de andere periodes had ze niet veel last van de 8 maanden sprong wel. Moet je echt even doorheen (weet het makkelijk gezegd) succes! daarna kon Emma trouwens wel weer veel nieuwe dingen.
Mijn meisje zit nu ook in haar sprongetje. Ik vind het wel meevallen. Ze is onrustig en wil niet in de box liggen, maar wil overal bij zijn, maar dat is een beetje het enige. Ik probeer deze dagen maar meer met haar te doen (op bezoek, dagje weg) en dan heeft ze afleiding en wordt ze niet zo onrustig. Als ik even iets voor mezelf wil doen, koken of stofzuigen, dan zet ik haar in de kinderstoel, dat pikt ze ook wel, kan ze me goed in de gaten houden. Van de week de draagdoek (babybjorn) maar weer even van stal gehaald zodat ik wat dingen op kon ruimen. Al met al was ik erg bang voor dit sprongetje, maar valt het me reuze mee.
danique heeft altijd wel wat last van haar sprongetjes, maar nu..wel fijn dat er wat "erkenning" is!! we zijn niet alleen!!
@flipper, zo dacht ik vorige week ook nog, maar sinds 2 dagen...maar hoop voor jou dat het hierbij blijft
Ties heeft ook altijd enorm veel last gehad van alle sprongen. ik was dus echt bang voor de 8,5 maand sprong, omdat je hier altijd hoort hoe erg deze is... de sprong kwam...en ging weer. heeft een week geduurd en was niet eens heftig. geen idee hoe het kan want de vorige sprongen waren echt 1 groot drama.
Ik vond deze sprong ook echt ernstig!! Wist niet waarin ik was beland. In 1 keer uit het niets kwam die... en heeft zeker wel 3 weken geduurd. Maar ik ben al bang voor de andere sprongetje die gaan komen.. want vindt het niet fijn als er weer een sprongetje aan komt :x maar ja hoort erbij. Voor de rest zijn wij helemaal blij met ons meisje.. moet zeggen dat ons meisje van nature al een lekkere haaibaai is Liefs, Wonder
Wij zitten ook in een sprong en tot nu toe vind ik het meevallen in vergelijking met de andere sprongen. Die waren echt heftig en daar had hij wel 6 weken last van, maar deze valt tot nu toe mee. Eerst was hij 's avonds veel aan het spoken. Nu bijna niet meer, maar wel wat moeilijker in slaap komen (lees: krijsen als ik hem weg leg). Hij doet wat moeilijker met eten en drinken. Maar tot nu toe *even afkloppen* niet echt jengelig/mopperig. Af en toe eens even, maar echt niks van wat ik gewend ben van de sprongen. Hij is morgen 38 weken (36 weken vanaf uitgerekende datum) dus misschien moet het ergste nog komen .
Wat herkennen jullie precies dan? Milan heeft normaal altijd wel last van zijn sprongetjes, maar merk er nu weinig van. Tijgeren doet hij al een beetje en hij is wel wat geirriteerd als het niet gaat zoals hij wil, maar dat was het wel. En wat bedoel je met de 3 H's?
hier precies hetzelfde .... huilen huilen huilen ik hoef maar me eigen om te draaien en daar gaat ze weer zo blij als dit sprongetje voorbij is
hier ook die vreselijke sprong gehad. werd er helemaal gek van! hier heeft het dus wel een week of 5 geduurd. toen ze kon zitten staan en kruipen was het voorbij. godzijdank! dit was hier echt de ergste sprong tot nu toe.
De 3 H´s: Huilerig, hangerig en humeurig Tot mijn verbazing heeft Ryan vandaag nog helemaal niet gehuild, eindelijk weer eens een anti-huil dag sinds vorige week maandag. Ik hoop dat het zo blijft morgen, en overmorgen en... Kruipen en staan doet ´ie al een tijdje dus ik ben benieuwd wat er uit dit sprongetje gaat komen .
Ik merk het sprongetje vooral doordat hij meer slaapt, protesteert als hij naar bed moet en slechter eet. Verder nog weinig last gehad dus (in tegenstelling tot de 6 maanden sprong die vond ik echt hel). En wat doen jullie kinderen al veel!!! Hier zit er nog geen beweging in .
Hier ook hoor! Pfff, steeds vroeg wakker, 's nachts vaak wakker en huilen. Het is ook te wijden aan een tandje die doorkomt, maar nu ik dit allemaal lees kan het ook heel goed zijn dat ze in een sprong zit! En eten doet ze wel goed, maar 's middags een fles melk drinken vertikt ze sinds deze week! En dan is ze toch koppig! heeft ze niet van mama hoor!