15 mnd - hoe wennen aan tuitbeker/rietjesbeker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wilsy, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Mijn dochter is nu 15 maanden oud. Tot nu toe drinkt ze alleen uit de handgreep fles van Difrax met speen L.

Nu zijn we al een tijdje (vanaf 11 mnd ongeveer) bezig om over te stappen naar een tuitbeker of rietjesbeker.

- antilek tuitbeker van avent snapt ze niet (omdat er geen speen op zit)
    - Simpele tuitbeker van Ikea zelfde verhaal
    - nuby rietjesbeker snapt ze niet (omdat je iets in het rietje moet bijten)
    - overstapfles van MAM (bij kruidvat gekocht) gaat veel te hard dus daar zuigt ze twee keer aan en dan stopt ze er mee omdat ze constant verslikt in haar drinken.

Ik heb ze nu allemaal ongeveer een week per fles/beker geprobeerd, telkens een paar keer per dag maar dan drinkt ze gewoon niet. Vooral met de rietjesbeker en de avent tuitbeker al een paar weken bezig geweest.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ik oefen het trouwens altijd al met haar favoriete drinken: warme melk, dus dat is ook de oplossing niet.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Het eerste wat mijn zoon accepteerde was een 360 graden beker en een gewone beker, hij was toen ook een maand of 14, 15 denk ik. Tuitbekers en rietjesbekers, daar kon hij niks mee. Inmiddels wel trouwens :)

4. Veera

Veera Niet meer actief

Rietjesbeker van HEMA of gewoon open beker?

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hema rietjesbeker? Zijn goedkoop en je hoeft er niet in te bijten. Rietje heeft ribbeltjes wat wat grip geeft. De jongste drinkt er vanaf 6 maanden uit, hij pakte die van z'n zus en nam een slok (water) :O. Kwam wel mooi uit want hij is geen fan van een fles.

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb ongeveer het hele assortiment aan tuitbekers in huis gehad. Rib uit mn lijf. En wat denk je? Tot op de dag van vandaag snapt mijn zoon geen enkele tuitbeker.
    Rietjesbeker van de hema daarentegen: in 1 x een groot succes! En dat voor €3. Had ik dat eerder geweten.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    496
    83
    Hier was de rietjesbeker van de Hema ook de oplossing. Tuitbekers waren een ramp, dat werkte alleen toen zoon nog veel op zijn rug lag want dan kreeg hij er makkelijk drinken uit.

8. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier vanaf 4 maanden een gewone beker en vanaf 6 maanden rietjes beker beide houd ik wel zelf vast

Hij is nu 10 maanden maar tuitbeker kan die ook al ik hem vast houd Hahah

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier ook een rietjesbeker van de hema van drie euro!

En anders meteen maar naar een gewone beker / 360 graden beker?

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha hier ook Hema! Ik heb haar 1 dag laten oefenen met een pakje appelsap. Zelf de vloeistof naar boven knijpen. Als het sap in dr mond komt zal ze een slikbeweging maken en zuigt ze de rest op. Daarna snapte ze gelijk hoe het werkte!
    Nu drinkt ze ook veel meer op een dag. Denk omdat het zo makkelijk gaat?

11. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Oh die rietjesbeker van de Hema had ik nog niet geprobeerd, ga ik zeker doen na al deze reacties :D Morgen kom ik er toch langs dus dan haal ik hem meteen.

Een gewone beker vind ze ook enorm interessant en dat oefenen we regelmatig met water maar ze wil het allemaal 'zelf doen' dus dat is altijd een waterballet. Gaat nog wel even duren voordat ze daar rustig genoeg uit kan drinken.

Bedankt voor de tips!

12. Jen30

Jen30 Niet meer actief

De rietjes beker van de Hema is inderdaad top. Makkelijk mee te nemen en smeert ook niet. Wij gebruiken hem voornamelijk voor smoothies

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier een rietjesbeker vd kruitvat daar kun je beetje in knijpen en op die manier kreeg ze door hoe ze eruit moest drinken. Ze was toen 18 mnd en had al heel wat geprobeerd

14. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Probeer dan ook eens de 360 graden beker van kiddyboo. Is een gewone beker met silicone rand. Je kindje moet dan een beetje zuigen en dan komt het drinken eruit. Verder drinkt dl hier uit een gewone beker met daarin een normaal rietje. Het

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik had een open beker met een 'normaal' rietje erin.. De rietjes beker/tuitbeker snapt hij niet Hahahah

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik had hier de nuby rietjesbekers gekocht. Met 9 mnd zijn we gestart. Hij snapte het niet gelijk en ik kreeg er zelf ook niks uit. Maar toen heb ik er een pakjes sap bij gepakt en hem daarmee geprobeerd te laten drinken. Toen ik er zachtjes in kneep merkte hij dat er wat uit kwam en ging hij er zelf mee verder. Daarna heb ik in de rietjes beker wat naar boven gezogen en toen snapte hij ook dat daar heerlijk drinken uit kon komen. In het begin heb ik even op het anti lek openingetje moeten drukken. Maar al snel nam hij het zelf over. Ik denk dat het uiteindelijk 2 a 3 dagen gekost heeft.

p.s. ik weet niet hoe het met andere anti lek bekers zit, maar bij nuby kan je het rietje eruit halen en dan kan de kleine liggend drinken waardoor het nog het meeste op het bekende flesje lijkt.

17. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    @Rietje88 die Nuby fles heb ik ook geprobeerd, eigenlijk net zoals jij het deed maar ze pakt het niet op.

Die 360 graden beker ga ik ook eens halen. Dat is voor thuis dan wel fijn, kan ze mooi mee oefenen.

18. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons werkte de rietjesbeker van avent heel goed. hij had hem in een uurtje door en nu drinkt hij er heel goed uit. Hij is nu net een jaar trouwens.

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Ook wij hebben de rietjesbeker van de hema alleen lekt hij wel. We nemen hem niet vol mee voor onderweg. (Alle drie lekken)
    Voordeel van de hema beker is dat je alles uit elkaar kan halen om schoon te maken en dat hij niet duur is.

Offtopic hebben daar nog meer mensen last van?

20. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Een keer gehad en daarna niet meer gevuld mee genomen dus weet niet of het gewoon pech was

Deel Deze Pagina